Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett."— Utskrift av presentasjonen:

1 Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett

2 HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!

3 Planlegging/forarbeid s. 5-6  Hvem skal vi arrangere for?  Innbydelse Innbydelse  Stevnesøknad  Reservere bane  Innkvartering  Nettside

4 Komite s.9-10 Størrelsen på arrangementet avgjør hvor mange personer som skal være med i stevnekomiteen. Leder Økonomi ansvarlig StevnelederSekretærMarkedDataansvarlig

5 Komiteens arbeid s  Inngå avtaler  Delegere ansvar/underkomiteer  Framdriftsplan (s. 13)  Overblikk Overblikk  Kontakt med presse/media

6 Stevnekontor s.14  Annonsere stevnet  Informasjonssenter Informasjonssenter  Utdeling av funksjonærbekledning  Utdeling av startnummer  Deltakerposer

7 Stevne og stevnefunksjoner s.17 Stevneleder Overdommer LØP Løpsleder Overdommer START Startere Overdommer HOPP Øvelsesleder Overdommer KAST Øvelsesledere Sekretariat Opprop Teknisk

8 Stevneleder s  Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet:  Stevnesekretariat s  Teknisk leder s.29  Oppnevning av jury s.30  Dommere/funksjonærer s.27  Starter  Speaker s.28  Opprop s.28  Tidsskjema s  Seremoni s. 31  Samband s. 33  Førstehjelp s.33

9 Stevnesekretariat s  ”Hjernen i stevnet”  Oppropslister  Resultatlister  Distribuere lister  Datastyrt  Nettside  Organiseres etter behov

10 Dommere/funksjonærer Dommere/funksjonærer s. 20 Dommere/funksjonærer  Overdommere  Øvelsesledere  Dommere  Teknisk leder  Vakter  Premieutdelere Utnevnes av NFIF i mesterskap  Juryleder  Teknisk delegat

11 Stell godt med funksjonærene  Egen kantine for funksjonærer  Ikke for lange økter  Bekledning  Sammenkomst før stevnet  ”Fest” etter stevnet

12 Speaker/ høytalertjeneste s  Skape en god stemning  Vise interesse for utøverne  Være korrekt  Ikke prate for mye  Bekjentgjør resultater  Banespeaker  Styre musikalske innslag

13 Tidsskjema s  Hensyn til deltakere  Må ikke endres etter offentliggjøring  Legges ut på stevnets nettside

14 Seremoni Seremoni s.31 Seremoni  Åpning  Avslutning  Premieutdeling

15 Samband under stevnet s Må ha mulighet for å oppnå kontakt  Walkie- talkie  Mobiltelefon  Telefon

16 Førstehjelp s.33 Må være førstehjelpsfolk til stede: Må være førstehjelpsfolk til stede:  Norsk Folkehjelp  Røde kors  Forsvarets Sanitet  Luftambulansen  Kontakt med nærliggende lege/sykehus

17 Dopingkontroll s.33  Må tilrettelegges for dopingkontroll  Eget rom  Bord og stoler  Toalett  Drikke

18 Økonomi s.35  Startkontingent  Startkapital  Sponsoravtaler Sponsoravtaler  Annonsesalg  Kiosk/kafe  Programsalg  Inngangsbillett

19 Kiosk/ kafe s.37  Kafeteria  Kiosk  Grilltelt  Kantine

20 Sosiale tilstelninger s. 38  Deltakerfest  Bankett  Middag  Deltakerfest  Ledertreff

21 Innkvartering Innkvartering s.40 Innkvartering  Sørg for at alle får et sted å bo  Tilbud med forskjellig prisnivå  Vær tidlig ute med bestilling  Hotell  Skoler  Klubbhus  Forsamlingshus  Vandrehjem  Hytter  Haller

22 Etterarbeid Etterarbeid s.34 Etterarbeid  Resultatlister legges på nettsiden  Stevnerapport  Startavgift  TD rapport TD rapport TD rapport  Rydde  Levere leid utstyr  Takkebrev til sponsorer

23 Et godt arrangement  Godt humør  God struktur og orden  Et sted du har lyst til å komme tilbake til!


Laste ned ppt "Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google