Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett
2
HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!
3
Planlegging/forarbeid s. 5-6
Hvem skal vi arrangere for? Innbydelse Stevnesøknad Reservere bane Innkvartering Nettside
4
Komite s Størrelsen på arrangementet avgjør hvor mange personer som skal være med i stevnekomiteen.
5
Komiteens arbeid s.11-13 Inngå avtaler Delegere ansvar/underkomiteer
Framdriftsplan (s. 13) Overblikk Kontakt med presse/media
6
Stevnekontor s.14 Annonsere stevnet Informasjonssenter
Utdeling av funksjonærbekledning Utdeling av startnummer Deltakerposer
7
Stevne og stevnefunksjoner s.17
8
Stevneleder s. 19-23 Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet:
Stevnesekretariat s.22-24 Teknisk leder s.29 Oppnevning av jury s.30 Dommere/funksjonærer s.27 Starter Speaker s.28 Opprop s.28 Tidsskjema s.24-26 Seremoni s. 31 Samband s. 33 Førstehjelp s.33
9
Stevnesekretariat s.23-24 ”Hjernen i stevnet” Oppropslister
Resultatlister Distribuere lister Datastyrt Nettside Organiseres etter behov
10
Dommere/funksjonærer s. 20
Overdommere Øvelsesledere Dommere Teknisk leder Vakter Premieutdelere Utnevnes av NFIF i mesterskap Juryleder Teknisk delegat
11
Stell godt med funksjonærene
Egen kantine for funksjonærer Ikke for lange økter Bekledning Sammenkomst før stevnet ”Fest” etter stevnet
12
Speaker/ høytalertjeneste s.28-29
Skape en god stemning Vise interesse for utøverne Være korrekt Ikke prate for mye Bekjentgjør resultater Banespeaker Styre musikalske innslag
13
Tidsskjema s.25-26 Hensyn til deltakere
Må ikke endres etter offentliggjøring Legges ut på stevnets nettside
14
Seremoni s.31 Åpning Avslutning Premieutdeling
15
Samband under stevnet s. 33-34
Må ha mulighet for å oppnå kontakt Walkie- talkie Mobiltelefon Telefon
16
Førstehjelp s.33 Må være førstehjelpsfolk til stede: Norsk Folkehjelp
Røde kors Forsvarets Sanitet Luftambulansen Kontakt med nærliggende lege/sykehus
17
Dopingkontroll s.33 Må tilrettelegges for dopingkontroll Eget rom
Bord og stoler Toalett Drikke
18
Økonomi s.35 Startkontingent Startkapital Sponsoravtaler Annonsesalg
Kiosk/kafe Programsalg Inngangsbillett
19
Kiosk/ kafe s.37 Kafeteria Kiosk Grilltelt Kantine
20
Sosiale tilstelninger s. 38
Deltakerfest Bankett Middag Ledertreff
21
Innkvartering s.40 Sørg for at alle får et sted å bo
Tilbud med forskjellig prisnivå Vær tidlig ute med bestilling Hotell Skoler Klubbhus Forsamlingshus Vandrehjem Hytter Haller
22
Etterarbeid s.34 Resultatlister legges på nettsiden Stevnerapport
Startavgift TD rapport Rydde Levere leid utstyr Takkebrev til sponsorer
23
Et godt arrangement Godt humør God struktur og orden
Et sted du har lyst til å komme tilbake til!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.