Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Lokale medier. Innhold Hva gjør en nyhet til en nyhet i lokale medier? Intervjutrening Idéutvikling: Stunt i ditt nærmiljø!

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Lokale medier. Innhold Hva gjør en nyhet til en nyhet i lokale medier? Intervjutrening Idéutvikling: Stunt i ditt nærmiljø!"— Utskrift av presentasjonen:

1 Lokale medier

2 Innhold Hva gjør en nyhet til en nyhet i lokale medier? Intervjutrening Idéutvikling: Stunt i ditt nærmiljø!

3 Nyhetskriterier V I S A Kort V esentlig I dentifikasjon S ensasjon A ktuelt K onflikt/kuriøst/kjendis DEN LOKALE VINKELEN!

4 Hvordan forberede et intervju? Planlegg 2 eller 3 poeng du ønsker å få fram Et mål kan for eksempel være å kommunisere: –Hva er situasjonen? Hva skjer? Når? –Hvorfor er lokalsamfunnet engasjert? –Hva gjør Kirkens Nødhjelp Tenk gjennom: Kan det komme kritiske spørsmål? Forbered svar. Øv!

5 Vanskelige spørsmål Dersom du får spørsmål du ikke kan svare på eller du står fast, kan du gjøre en avledningsmanøver: –Det viktigste nå er…. –Det viktigste budskapet er… –Nå er det viktig å fokusere på… –Vårt håp er at….

6 I intervjusituasjonen Gjenta ”Kirkens Nødhjelp” så ofte du kan På tv/radio: –Snakk rolig og tydelig, bruk pausene –Bruk et enkelt språk –Ha et rolig kroppsspråk

7 Stunt i ditt nærmiljø Ideer? Lag en skisse for stuntet: –Hva er konseptet? Hvem, hva, hvor, budskap Tenk nyhetskriterier –Praktiske forberedelser: Materiell og folk –Innsalg til lokale medier Hvilke medier? Salgsargumenter (lag stikkord)

8 Oppsummering!


Laste ned ppt "Lokale medier. Innhold Hva gjør en nyhet til en nyhet i lokale medier? Intervjutrening Idéutvikling: Stunt i ditt nærmiljø!"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google