Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk En helhet i helheten PBL-strengen Helhetlig vurdering av studentenes prestasjoner.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk En helhet i helheten PBL-strengen Helhetlig vurdering av studentenes prestasjoner."— Utskrift av presentasjonen:

1 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk En helhet i helheten PBL-strengen Helhetlig vurdering av studentenes prestasjoner i PBL-strengen

2 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Helhetlig vurdering Hvorfor Hvem Hva Hvordan – vurderer vi studentenes resultater?

3 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Helhetlig vurdering Ingen store endringer Flere små endringer som kan få stor betydning Gruppens felles arbeid viktigst Muligheter for forbedringer Alt som levers inn skal vurderes –Hovedarbeider og mindre arbeider

4 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Helhetlig vurdering Arbeider som skal vurderes / gjennomføresBM1 BM2BM3BM4 Hoved- arb. ProsjektrapporterGr Auditorieprøve-- Ind -- Mindre Arb. Lab-øvinger / Øvinger med innlevering -- Gr Muntlig presentasjongr*) GrG.Gr RefleksjonsrapportGr Gr/In d Gr = Gruppevis, felles karakter, Ind = Individuell karakter. -- Har ikke gr* = Gruppevise tilbakemeling, inngår ikke i slutt karakteren Hovedarbeider med meget fingradert vurderingsskala: 0 – 100 poeng Mindre arbeider med enkel vurderingsskala: 0 – 2 poeng

5 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Hvorfor vurderer vi? En del av studentenes læringsprosess Et styringsverktøy for læringsmål Sikre kontinuerlig målbar utvikling av studentenes læring og kurset innhold Oppfylle Kvalitetsreformens intensjoner

6 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Hvem vurderer vi? Bevist kombinasjon av gruppen og studentene individuelt –Felles karakter på felles arbeider –Individuelle prøver og andre oppgaver Gjennomføres slik at det ikke kommer i konflikt med innlevering av prosjektarbeider Gruppens faglige arbeid med prosjektarbeidene er fortsatt det mest sentrale

7 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Hva vurderer vi? -Større arbeider: -Prosjektrapport -Auditorieprøver -Mindre arbeider -Lab-rapporter/ Øvinger -Muntlige presentasjoner -Refleksjonsrapport -”Alt” som inngår i studentenes læring!

8 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Vurdering av rapporter. RapportOnline Prinsipp: Klargjøring av hvilke kriterier som vektlegges ved vurdering av prosjektrapporten Kombinasjon av –kvalitativ –kvantitativ tilbakemelding til studentene

9 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Hva - Refleksjonsrapport -Setter fokus på hver enkelt students ansvar for samarbeidet i gruppen -Fokus på bedre samarbeid og læring, ikke unngå konflikter -Signaliserer at dette arbeidet er viktig for karakteren. -Gjør det lettere å ta opp samarbeid som tema for studentene -Følges opp som fast oppgave av læringsassistentene -Utvikling av rapportens omfang gjennom strengen. -Starter med gruppevise skjemabaserte rapporter i BM1 og avslutter med frie individuelle rapporter i BM4 -Refleksjonsrapport er nytt for både studenter og faglærere – Prøving og feiling må medregnes!

10 Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk Spørsmål og mer info Info om prosjektet er lagt ut på internett: www.bygg.ntnu.no/pbl/vurdering/


Laste ned ppt "Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk En helhet i helheten PBL-strengen Helhetlig vurdering av studentenes prestasjoner."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google