Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMagnus Holen Endret for 9 år siden
1
Erfaringer med bestått/ikke bestått •Eksempel 1 –Individuell oppgave tidlig i studiet •Eksempel 2 –Gruppeoppgave sent i studiet
2
Individuell oppgave tidlig i studiet •Tre ukers kurs – innføring i et eller flere fag •Tre siders individuell besvarelse •Oppgaven utleveres ved kursstart, innlevering ved avsluttet kurs •Erfaringer: –Jevngode prestasjoner –Flere stryker –Noe frustrasjon over å ikke kunne belønne de beste –Lett å rette –Studentene vet ikke hvilket nivå de er på
3
Gruppeoppgave sent i studiet •Faglig fordypning over 13 uker •Oppgave på ca. 50 sider over selvvalg tema •Muntlig eksamen i stoffet •Erfaringer: –Frustrasjon over å ikke kunne skille gruppene –Kunne ikke skille individuelle gruppemedlemmer på muntlig –Samarbeidsproblemer i gruppen får ikke like store konsekvenser –Svakere studenter mister ikke selvtillit rett før overgang til arbeidslivet –Vanskelig for senere kull å vite nivå på tidligere oppgaver
4
Oppsummert •Bedre erfaring med bestått/ikke bestått på kortere kurs tidlig i studieforløpet •Problematisk på arbeider som krever større innsats over lenger tid •Effektiv retting, men lite tilbakemelding for studentene •Ikke anledning til å belønne de beste
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.