Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 1 Grafisk design Tekst, bilde og komposisjon.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 1 Grafisk design Tekst, bilde og komposisjon."— Utskrift av presentasjonen:

1 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 1 Grafisk design Tekst, bilde og komposisjon

2 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 2 Grafisk design Plakatformerne har i bunn og grunn tre Hovedoppgaver: –Avgjøre hvilken målgruppe som skal påvirkes. –Bestemme hvilket budskap som skal påvirke denne målgruppen. –Utforme budskapet slik at det når fram til målgruppen.

3 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 3 A1 –Er A1 troverdig og forståelig? –Lover A1 en fordel for målgruppen? –Motiverer og påskynder A1 målgruppen til handling?

4 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 4 A1 oppgave Plenumsdiskusjon: Dere skal lage en A1 til dette STUDiO arrangementet. Prøv å gjør det så enkelt som mulig.

5 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 5 Tekstforfatting –Identifisere problemet –Dramatisere budskapet –Velg idé

6 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 6 Overskriften 1.Begynn overskriften med ”Hvordan” 2.Begynn overskriften med ”Denne” eller ”Dette” 3.Nevn målgruppen i overskriften. 4.Begynn med ”Nå kan du” eller ”Nå får du”. 5.Tilby gode råd eller ny informasjon i overskriften 6.Still spørsmål i overskriften 7.Bruk en kombinasjon av spøsmål og svar i overskriften 8.Lag en overskrift som bestå av ett ord. 9.Appeller til følelser 10.Bruk brukeruttaleser som overskrift

7 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 7 Komposisjon En samling av flere elementer med forskjellig størrelse og form, til et dynamisk og harmonisk hele Komposisjonen skal –Informere –Gi mening til informasjonen –Utstråle en helhet og trygghet

8 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 8 Komposisjonens grunnprinsipper –Balanse –Kontrast –Bevegelse –Proporsjon –Rytme –Harmoni/dynamikk –Sammenheng/helhet

9 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 9 Tre regler i grafisk design –Tekst skal være så lett å lese som overhode mulig –Bildene skal være så store som overhode mulig –Du skal kunne begrunne et hvert unntak

10 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 10 Noen tips… Øvelse gjør mester! Prøv og feil! Få tilbakemeldinger!


Laste ned ppt "Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 9 1 Grafisk design Tekst, bilde og komposisjon."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google