Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SVØMMING i Skolen Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SVØMMING i Skolen Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa."— Utskrift av presentasjonen:

1 SVØMMING i Skolen Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa

2 Om meg… Født i 1977 i Haugesund Født i 1977 i Haugesund Svømt fra 1989 i Karmøy SK så Haugesund SK og svømmer nå for Hamar IL Svømt fra 1989 i Karmøy SK så Haugesund SK og svømmer nå for Hamar IL Begynte som trener i HIL i 2001, samtidig som jeg tok Bachelor i Reiseliv på Høyskolen I Lillehammer. Begynte som trener i HIL i 2001, samtidig som jeg tok Bachelor i Reiseliv på Høyskolen I Lillehammer. I 2004 ble jeg ansatt som Ungdomsutvikler som var et samarbeid mellom NSF og klubb. Dette var et 2årig prosjekt. I 2004 ble jeg ansatt som Ungdomsutvikler som var et samarbeid mellom NSF og klubb. Dette var et 2årig prosjekt. I 2006 ble jeg ansatt i 50 % stilling i HIL. I 2006 ble jeg ansatt i 50 % stilling i HIL. August 2007 ble jeg heltidsansatt med ansvar for å trene gruppe 2 og 3, adm. av kurs og skolesvømming August 2007 ble jeg heltidsansatt med ansvar for å trene gruppe 2 og 3, adm. av kurs og skolesvømming

3 Hvordan HIL kom i gang med skolesvømmingen– en lang prosess… Styreleder tok kontakt med skolesjefen og fylkeskommunen Styreleder tok kontakt med skolesjefen og fylkeskommunen Han tok også kontakt med det politiske miljøet i Hamar som satte pris på initiativet Han tok også kontakt med det politiske miljøet i Hamar som satte pris på initiativet Det ble så sendt ut tilbud til barneskolene i kommunen Det ble så sendt ut tilbud til barneskolene i kommunen Nærmere et år gikk uten at noe skjedde. Nærmere et år gikk uten at noe skjedde.

4 Arbeidet videre Høsten 2006 tok HIL direkte kontakt med skolene og vi fikk endelig den responsen vi hadde håpet på Høsten 2006 tok HIL direkte kontakt med skolene og vi fikk endelig den responsen vi hadde håpet på Da det var klart at skolene var interessert hadde vi et nytt møte med skolesjefen og fikk prosjektmidler utenom skolenes budsjett til å drive med svømmeundervisning Da det var klart at skolene var interessert hadde vi et nytt møte med skolesjefen og fikk prosjektmidler utenom skolenes budsjett til å drive med svømmeundervisning Via dette prosjektet startet HIL opp med de to skolene som hadde sagt seg interessert Via dette prosjektet startet HIL opp med de to skolene som hadde sagt seg interessert

5 Midlene HIL fikk via dette prosjektet dekket bare instruktør, og klubben hadde ingen økonomisk gevinst utover å ha muligheten til å ansette trener / instruktør i en halv stilling Midlene HIL fikk via dette prosjektet dekket bare instruktør, og klubben hadde ingen økonomisk gevinst utover å ha muligheten til å ansette trener / instruktør i en halv stilling Men rekrutteringspotensialet er selvfølgelig stort! Men rekrutteringspotensialet er selvfølgelig stort! Etter evalueringen våren 2007, fikk vi utvidet prosjektet til å gjelde 3 skoler. Etter evalueringen våren 2007, fikk vi utvidet prosjektet til å gjelde 3 skoler.

6 Organiseringen Organiseringen er ganske enkel Organiseringen er ganske enkel Ved skolestart tar jeg kontakt med skolene og får timeplanene deres Ved skolestart tar jeg kontakt med skolene og får timeplanene deres Jeg ser hva som passer med timeplanen min og forsøker å gi hver skole like mye svømmeundervisning. Jeg ser hva som passer med timeplanen min og forsøker å gi hver skole like mye svømmeundervisning. Jeg prøver å være innom flest mulig klasser, så etter 12 ganger bytter vi gjerne klasse/klassetrinn. Jeg prøver å være innom flest mulig klasser, så etter 12 ganger bytter vi gjerne klasse/klassetrinn.

7 Erfaring De fleste lærerne er veldig takknemlig for all den hjelpen de kan få. De fleste lærerne er veldig takknemlig for all den hjelpen de kan få. Flere har ingen utdannelse innen svømming og føler at de ikke er kompetente nok til å ha svømmeundervisning. Flere har ingen utdannelse innen svømming og føler at de ikke er kompetente nok til å ha svømmeundervisning. De ønsker å lære og er gjerne med å prøver De ønsker å lære og er gjerne med å prøver Men det er også de lærerne som ikke liker å få vann i ansiktet, dykke og vil helst ikke bli våt i håret… Evt de er innom de første gangene og ser at jeg har kontroll på det jeg driver med, så sender de vikarer etter det… Men det er også de lærerne som ikke liker å få vann i ansiktet, dykke og vil helst ikke bli våt i håret… Evt de er innom de første gangene og ser at jeg har kontroll på det jeg driver med, så sender de vikarer etter det…

8 Undervisningen Jeg har laget et opplegg kombinert av NSF’s svømmeskole og treningsopplegget jeg trener de yngste utøverne mine i HIL etter. (For øvrig presentert på konferansen i fjor). Jeg har laget et opplegg kombinert av NSF’s svømmeskole og treningsopplegget jeg trener de yngste utøverne mine i HIL etter. (For øvrig presentert på konferansen i fjor). Jeg legger opp undervisningen slik at på 12 ganger skal vi ha vært igjennom vanntilvenning, dykking, orientering under vann, flyting, gli, fremdrift, samt crawl og rygg oppbygging via HIL’s 6 trinn. Jeg legger opp undervisningen slik at på 12 ganger skal vi ha vært igjennom vanntilvenning, dykking, orientering under vann, flyting, gli, fremdrift, samt crawl og rygg oppbygging via HIL’s 6 trinn. Har selvfølgelig laget individuelle opplegg for hvert klasse trinn Har selvfølgelig laget individuelle opplegg for hvert klasse trinn

9 Min Filosofi Gøy, lærerikt og utfordrende. Alle skal prøve og alle skal gjøre så godt de kan!


Laste ned ppt "SVØMMING i Skolen Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google