Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Bestått/ikke-bestått

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Bestått/ikke-bestått"— Utskrift av presentasjonen:

1 Bestått/ikke-bestått
- erfaringer fra medisin studiet i Tromsø Nils-Erik Huseby UHR-seminar

2 Hovedtanken bak medisin studiet i Tromsø var
Tidlig pasientkontakt, utplassering i sykehus/allmennpraksis Integrasjon mellom teoretiske og kliniske fag Mer gruppeundervisning og seminarer på bekostning av forelesninger Valgfrie undervisningselement og en selvstendig, skriftlig oppgave Få og integrerte eksamener Karakterer - bestått/ikke-bestått

3 Medisin studiet er 6-årig, med følgende emner:
MED med skriftlig eksamen etter 1.år – 50 stp (samt Ex.phil (10 stp) første høst) MED med skriftlig eksamen etter 2. studieår – 60 stp MED med skriftlig eksamen etter 3. studieår – 60 stp MED med skriftlig eksamen etter 4. studieår – 60 stp MED studiets 5. og 6. år, med en skriftlig og fire muntlige eksamener etter 6.år – 120 stp

4 Fordeler ved bestått / ikke-bestått
Godt verktøy ved integrerte eksamener i fagkunnskap, holdninger og ferdigheter Gir rask sensorering av en stor gruppe kandidater, og dermed god tid til grundig vurdering av resten Sikrer et relativt høyt faglig nivå

5 Ulemper Studentene får ikke detaljert tilbakemelding etter eksamen
Hvordan sikre entydig vurdering av ikke-bestått

6 Nødvendige sikringstiltak:
Kursprøver må gi gode tilbakemeldinger Evalueringer fra studentene er viktige Obligatoriske element Ferdighetstrening Oppfølging i praksisperioder av læremål Sikring av retningslinjer for eksamenskommisjonene Oppfølging av studenter som stryker


Laste ned ppt "Bestått/ikke-bestått"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google