Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Gruppe 1 2011... ikke helt ufarlig å konkurrere heller...

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Gruppe 1 2011... ikke helt ufarlig å konkurrere heller..."— Utskrift av presentasjonen:

1 Gruppe ikke helt ufarlig å konkurrere heller...

2  Status 2010  Trening av utholdenhet  Målsetting(er) 2011  Treningsplan gruppe  Samarbeid andre klubber trening/ritt

3  CK Toten-Tråkk på landeveien 2010?  Mange gode ”individuelle” resultater.  Fellestreninger  Oppmøte/prioriteringer.  Treningsplan/felles mål.  Samarbeid Eidsvoll sykkelklubb?  Lagbygging?  En felles treningsplan for laget (den delen av treningsarbeidet du gjør sammen med resten av laget)... hvordan det kan gjøres ser ikke så værst ut dette heller hvordan det kan gjøres ser ikke så værst ut dette heller...

4 ”Treningsintensitet og –varighet må gjenspeile arbeidskravene i konkurranseøvelsen”. ◦ Treningens intensitet og varighet er de to faktorene som har størst betydning for prestasjonsutvikling i aerobe utholdenhetsidretter. ◦ For å øke din aerobe kapasitet bør trening med høy intensitet (I-sone 3 og 4) hovedsakelig foregå i konkurranseaktiviteten. Dette er i tråd med spesifisitetsprinsippet som innebærer at trening bør ligge så nær opp til konkurranseøvelsen som mulig ◦ Forbedret aerob kapasitet skjer enten ved økning av VO2 maks (topputøvere når sitt maks i års alder), ved forbedret utnyttingsgrad (hvor stor %andel utøveren klarer å nyttiggjøre seg under langvarig arbeid) eller ved forbedring av arbeidsøkonomien (spesifikk teknikk og styrke) som vil medføre at utøveren kan forflytte seg raskere med samme oksygenopptak.

5 I-sone % av HF maks (ca 75% av treningstiden for topputøvere) I-sone % av HF maks (ca 20-30% av treningstiden for topputøvere) I-sone % av HF maks (ca 5% av treningstiden for topputøvere) I-sone % av HF maks (for høy intensitet til å kjøre rolig, og ikke høy nok intensitet for intervall)

6 CK TOTEN-TRÅKK En sesong – to deler 1. >  Ukene 17 – 25 • Styrkeprøven juni 2011  Lillehammer – Oslo (pulje ck T-T starter kl. 12:04)  Lillehammer – Oslo (lagkonkurranse/Team Mjøsa < 4:30)  Trondheim – Oslo ( 17 – 20 timer) (LAGBYGGING OG SAMARBEIDSGRUPPER) 2. >  Ukene 26 – 34 • Birken 26- og 27. august (FELLESTRENINGER FREM MOT INDIVIDUELLE PRESTASJONER)

7  Fellestreninger i uka... ut på tur... og lengre enn langt ut på tur... og lengre enn langt... ◦ Tirsdag 1800 – 2000 (1730 – 1930)  Intervall sone 3(4) ◦ Lørdag 0900 – 1300 (1000 – 1300)  Langtur sone 1(2) Uke 17Uke 18Uke 19Uke 20Uke 21Uke 22Uke 23Uke 24Uke 25


Laste ned ppt "Gruppe 1 2011... ikke helt ufarlig å konkurrere heller..."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google