Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Folkehøyskolene temabilag 17. februar 2010. Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Folkehøyskolene temabilag 17. februar 2010. Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Folkehøyskolene temabilag 17. februar 2010

2 Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver, former, trykker og distribuerer. Bilaget distribueres dessuten med Bergens Tidene og Adresseavisen •Distribusjon •Distribusjon: Onsdag 17. februar •Format: •Format: tabloid •Antall sider: •Antall sider: 28 •Distribusjon i opplagstall: •Aftenpostens 247 000 •Bergens Tidene: 86’000 •Adresseavisen: 77’000 • - samt ekstra opplag til hovedkontoret 500 stykk.

3 Budskap og målgruppe Budskap: Målsettingen er å øke forståelse for folkehøgskolene hos foreldre Temabilaget skal også øke interessen for folkehøgskolene hos unge og gi flere søkere fra regionene østlandet, Trøndelag og Bergensområdet. Målgruppe: Foreldre til ungdom og unge 18-25 år og ungdommen selv.

4 Temabilag er av stor interesse for Aftenpostens lesere. 92% sier ”Ja, takk!” til flere utgivelser*! * RAM, blant de som leste Temautgivelser utgitt 2007 Resultater fra leserundersøkelser •I snitt ca 70% oppmerksomhet •71% av disse leste mer enn halvparten •Over halvparten •Over halvparten sparer på bilaget for å ta det frem igjen senere! •80% synes utgivelsene er troverdige, og 77% at de er alt i alt tiltalende

5 Spennende innhold,..med en perfekt mulighet for annonsører å nå leseren i rette stemningen! Deler av innholdet: •Solskinnshistorier om elever som har fått snudd livet til det bedre av et år på folkehøgskole. •Reiser/opplevelser i inn og utland •Sosialt liv/venner/kjærlighet •Dansk undersøkelse som viser hvor positiv folkehøgskolen er på videre utdannelse •Folkehøgskolenes samfunnsnytte •Og nytten / gleden av nærområdet av å ha en folkehøgskole i sin region

6 Priser og frister (for alle 3 aviser) •Modul 22B107 x 146 mmkr. 25’500.- •Modul 1371 x 146 mmkr. 25’500.- •Modul 12 71 x 96 mmkr. 17’000.- •Modul 1171 x 46 mmkr. 8’500.- •(alle modulene som på modulkartet er mulig -> RABATT: 15% Bestillingsfrist med rabatt innen 7. desember Alle som ringer inn og bestiller annonse får 15% rabatt Kontakt Eva Sandviken : tel: 982 03 200 eva.sandviken@aftenposten.no Materiellfrist: 3. februar 2010

7 Eksterne Annonsører Eksterne annonsører: I fjor merket vi at det var eksterne aktører i miljøene rundt skolene som kunne være interessert i å annonsere i Folkehøgskolebilaget. Det være seg kommuner, fylker, reiselivslag eller større arbeidsplasser i nærmiljøet som engasjerer seg for den lokale folkehøgskolen. De skolene som kan bidra med en ekstern annonsør, får 8 % rabatt på sin egen annonse. (Hvis man selv ringer inn så vil det gi totalt 23% rabatt). Den eksterne annonsøren betaler full pris. Klarer man 3 eksterne annonser gir det gratis annonse i Studmag 10. mars 


Laste ned ppt "Folkehøyskolene temabilag 17. februar 2010. Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google