Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Endringer i arbeidstid og vaktordning for IT-seksjonen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Endringer i arbeidstid og vaktordning for IT-seksjonen"— Utskrift av presentasjonen:

1 Endringer i arbeidstid og vaktordning for IT-seksjonen
Dagfinn Grønvik

2 Endring av arbeidstid Utgangspunkt for endringen
Arbeidstid er ikke tilpasset det arbeidet som utføres. Man kan ikke bruke overtid for planlagte faste oppgaver (systemkveld). Samferdselsavdelingen trenger vaktordning i Fram kundesenter sin åpningstid. Innsatsområde «profesjonell IT-drift – Fornøyde brukere» i IT-strategien 2016 – 2019.

3 Drøfting av endring i arbeidstid
Gjennomføring av systemkvelder Beredskapsordning utenfor normalarbeidstid

4 Framdriftsplan Drøfting av mulig endring med personal
Drøfting av mulig endring med samferdsel Drøfting av mulig endring med IT-seksjonen Drøfting av mulig endring S-SAMU Drøfting/avtale med de berørte fagforeningene Start 1.janaur evaluering underveis i 2017

5 Gjennomføring av systemkveld
«Systemkveld» - uke: 9 timer onsdag og torsdag Team 1: 09:00 – 18:00 (9 timer) Team 2: 13:00 – 22:00 (9 timer) Team 3: 15:00 – 24:00 (9 timer) Torsdag som den primære «systemkvelden», men onsdagen for en ekstra kveld der det er behov for dette. Planleggingsmøte klokken 15:00 Kveldstillegg etter klokken 17:00 Arbeid ut over 9 timer er overtid 7 timer fredagen (dagen etter) systemkveld Uka etter «Systemkveld» 7 timer onsdag – fredag

6 Gjennomføring av systemkveld
Team 1 (4 stk) – 09:00 – 18:00 Team 2 (7 stk) – 13:00 – 22:00 Team 3 (1 stk) – 15:00 – 24:00

7 Beredskapsordning utenfor normalarbeidstid
Beredskapsordning for Fram kundesenter Skal dekke arbeidstid: Mandag - Fredag : 08: :00 Lørdag : 09: :00 Søndag : 10: :00 Høytider: Julaften: til klokken 12:00 1.juledag er stengt 2.juledag: 10:00 – 21:00 Nyttårsaften: til klokken 15:00 Påsken: søndagsåpning Beredskapsordning: 1 time for hver 7.time. Utgjør ca. 2000,- per uke

8 Behov Fram kundesenter
Basistjenester er prioritert Samordnet Kommunikasjon Publisere avviksmeldinger til Hogia (over Internett) Internett / nettverk Epost Supportsystemet Nettsider Andre enn de på vakt må kalles inn ved behov (alle kan ikke løse alt) Responstid Maks 1,5 time (fjernbistand hvis mulig) Ved utrykning, minimum 2 timer overtid. (Erfaringstall: to ganger det siste året) Ekstra tiltak for å minske risiko ved 1,5 time responstid: «Failover»-løsning på nettverk (4g + fiber på samband mellom Fram kundesenter og Fylkeshuset) Ekstra bærbar PC med 4g og «Tims»-klienten mot Hogia (for driftsmeldinger som haster) Vakttelefon (mobil) som ikke er berørt av telefonisystemet

9 Dei ulike elementa etter lov-/avtaleverk

10 Personell 4 stk med 1 uke hver.
Forslag om å utvide dette til 7 stk. for å minske belastning på disse. Kompetanse på basistjenestene til samferdsel Backupvakt (driftsleder) som kan ta vakter ved sykdom eller behov for eskalering.


Laste ned ppt "Endringer i arbeidstid og vaktordning for IT-seksjonen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google