Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMartine Guttormsen Endret for 7 år siden
1
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen 16.10.2013 Byrådsavdeling for helse og omsorg
2
Innhold Konkurransegrunnlaget Kvalifikasjonskrav Tildelingskriterier Prismodell Andre forhold Forhandlingsprosessen Viktige frister og planlagte milepæler
3
Kvalifikasjonskrav Alle kvalifikasjonskrav må være oppfylt for at tilbudet skal komme i betraktning Manglende oppfyllelse medfører avvisning av tilbudet (jf. konkurransegrunnlagets punkt 3.1) Krav til dokumentasjon er spesifisert i punktene 3.2, 3.3 og 3.4
4
Punkt 3.2: Krav til ordnede skatte-, avgifts- og HMS-forhold Nødvendig dokumentasjon: Skatteattest Mva.-attest Firmaattest eller registerutskrift HMS-egenerklæring
5
Punkt 3.3: Krav til økonomisk og finansiell kapasitet Minimum karakteren «tilfredsstillende» på 2 av de 3 kriteriene likviditet, lønnsomhet og soliditet hos Proff Forvalt (www.forvalt.no)www.forvalt.no Innlevering av dokumentasjon er ikke nødvendig dersom kravet er oppfylt gjennom tilgjengelige opplysninger på Proff Forvalt Mulighet for alternativ dokumentasjon: Morselskaps-/bankgaranti Relevant ansvarsforsikring Revidert årsregnskap
6
Punkt 3.4: Krav til erfaring fra lignende oppdrag Erfaring fra lignende oppdrag skal dokumenteres ved å fylle ut referanseskjema (vedlegg 4) : Navn på kunde Kontaktperson inkl. telefonnummer og e-postadresse Omfang / antall årsverk Kontraktsverdi Tidspunkt (periode)
7
Tildelingskriterier Kontrakten tildeles basert på evaluering av kriteriene og tilhørende vekter i følgende tabell: Nødvendig dokumentasjon for hvert av tildelingskriteriene er angitt i konkurransegrunnlagets punkt 5.1 Oppdragsforståelse og kvalitet henviser til dokumentasjonskrav angitt i Bilag 1 – Oppdragsgivers spesifikasjon TildelingskriteriumVekting i % Pris40 % Oppdragsforståelse25 % Kvalitet25 % Lokalisering10 %
8
Prismodell Fast årlig vederlag på kr 600 000,- per plass (ekskl. mva.) Uavhengig av faktisk kapasitetsutnyttelse Sikrer leverandør et fast vederlag per plass som stilles til disposisjon for oppdragsgiver Gir leverandør en stabil finansiering i bunn til faste kostnader, faglig ledelse og grunnbemanning Variabelt vederlag per utført avlastningsdøgn Kommer i tillegg til det faste vederlaget Leverandør skal oppgi pris per utført avlastningsdøgn i kontraktens bilag 4 Ingen prisdifferensiering mellom brukere med ulike hjelpebehov Det må være samsvar mellom pris og bemanningsplan som vedlegges tilbudet Eventuell kompensasjon for særlig ressurskrevende brukere avklares i forhandlingsrunden
9
Andre forhold Kontraktens verdi er anslått til ca. kr 16 mill. per år For denne summen forventes det minst 9 plasser i avlastningsbolig 1 plass tilsvarer inntil 360 avlastningsdøgn per år, jf. konkurransegrunnlaget punkt 1.4 Kontraktens varighet er 4 år med opsjon på forlengelse i ytterligere 2 år Mulighet for deling av oppdraget Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å dele oppdraget mellom flere leverandører, jf. konkurransegrunnlagets punkt 1.4 Et tilbud må omfatte minimum 4 samlokaliserte plasser Eventuelle priskonsekvenser ved deling av oppdraget må oppgis i tilbudet
10
Forhandlingsprosessen Gjennomføring av forhandlinger – generelt Skal skje i tråd med de grunnleggende kravene om likebehandling, forutberegnelighet, gjennomsiktighet og etterprøvbarhet Det kan forhandles om alle sider ved tilbudet Evt. endringer kan ikke være så vesentlige at de bryter med grunnleggende krav Faser i forhandlingsprosessen Nærmere presentasjon av tilbudet fra leverandør Spørsmål og tilbakemeldinger fra oppdragsgiver og dialog tilbudet, særlig om besvarelse av tildelingskriterier Leverandør gis mulighet til å revidere sitt tilbud Endelige tilbud og besvarelser blir evaluert etter tildelingskriteriene
11
Frister og planlagte milepæler Viktige frister Innsending av spørsmål5. november 2013 Tilbudsfrist15. november 2013, kl. 15:00 Vedståelsesfrist31. januar 2014 kl. 15:00 Planlagte milepæler (veiledende) Forhandling og evaluering av tilbud2. des. 2013 – 15. januar 2014 Orientering om tildeling17. januar 2014 Kontraktsinngåelse/signering31. januar 2014 Oppstart (kontraktsdato)1. april 2014
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.