Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSolveig Askeland Endret for 7 år siden
2
Lederutdanning på fagskolenivå Styrke arbeidslivets eierskap til fagskoleutdanningene - profilering av fagskolen som arbeidslivets skole. Dialog med skolene, lærene og studentene. - matching i forhold til arbeidslivets utfordringer og behov. Revisjon av strategiplanen for NUTF. - ref styremøte 02.06.15 sak 14/15 - tilpasse forordet til den reviderte strategiplanen.
3
Krav til fagskoleutdanning på fagskolenivå Nye kvalifikasjonskrav til yrkesutøvelsen. Krav til tilleggskompetanse, tverrfaglighet og spesialisering. God og sikker drift inngår i større prosesser. - involvering i konkretisering, planlegging, gjennomføring, dokumentasjon og læring. Økt digitalisering. Fokus på utfordringer og kollektiv dyktighet.
4
Reduksjon av byggeprosesstiden i bygg- og anleggsprosjekter Tidsbruk til informasjonshåndtering 54 %. Syv virkemidler og strategier for effektivisering. Reduksjon av byggeprosesstiden med 30- 50 % sammenlignet med 2013- nivå.
5
Tidsbruken på byggeplass 20 % venting på andre. 20 % egne feil og feil av andre. 15 % nødvendig hvile og ekstra pauser. 15 % planlegging og tilrettelegging. X % mobiltelefon. Mindre enn 50 % effektivt arbeid – direkte og indirekte produsjon.
6
Planlegging og styring av arbeidet 7 forutsetninger for effektiv og sikker drift. Utkiksplanlegging og hindringsanalyser Involverende planlegging versus ”hard HR” Kollektiv dyktighet, teamutvikling og relasjonsbygging Økonomistyring på prosjektnivå
7
Basiskompetanse Forenklinger, forbedringer og kostnadsreduksjoner. Involverende planlegging. Hindringsanalyser og utkikksplanlegging. Taktplanlegging og taktkontroll. Praktiske analyser av lokale firma og byggeprosjekter. Øvingsoppgaver og skarpe case med utgangspunkt i konkrete utfordringer.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.