Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

19. januar 2014 Orkla advertising brief JIF AVLØPSÅPNER Merkets posisjonering Uslåelig effektivitet – Befriende enkelt – Ren glede Hvorfor1.Avløpsåpnerkategorien.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "19. januar 2014 Orkla advertising brief JIF AVLØPSÅPNER Merkets posisjonering Uslåelig effektivitet – Befriende enkelt – Ren glede Hvorfor1.Avløpsåpnerkategorien."— Utskrift av presentasjonen:

1 19. januar 2014 Orkla advertising brief JIF AVLØPSÅPNER Merkets posisjonering Uslåelig effektivitet – Befriende enkelt – Ren glede Hvorfor1.Avløpsåpnerkategorien i Norge består av to konkurrenter, Jif og Plumbo, og kategorien har vokst med 4 % i løpet av 2014. Plumbo er klart markedsleder, mens Jif har den største enkeltstående varianten. Det siste året har vi opplevd en negativ trend som følge av økt konkurranse fra Plumbo. I 2015 skal vi snu denne trenden! 2.Jif Avløpsåpner er et høyverdiprodukt forbruker må bli minnet på for å huske å kjøpe 3.Dette er første gangen Lilleborg kommuniserer på radio, og vi ønsker å teste kanalen med Jif Avløpsåpner. HvemKommunikasjonsmålgruppen: De som kjøper Plumbo Avløpsåpnere i dag, og primært brukere av Plumbo Rørvask og Heavy Gel (kvinner og menn 30-60). Innsikt: Tette avløp er skrekken og jeg er villig til å gjøre hva som helst for å ikke oppleve dette igjen. Jeg er redd for at avløpsåpnere kommer til å skade rørene mine. Hva ønsker vi å si?Jif Avløpsåpner åpner opp og forebygger tette rør – uten å skade! Reason to believeJif assosieres med effektivitet og skinnende resultater Hvordan (Executional Considerations) Tydelig branding og lydbilde, må IKKE kunne forveksles med Plumbo (per i dag har vi ingen lydlogo). Vi ønsker to (evt 3) versjoner av kommunikasjonen for å unngå wear out. Etter planen er det kun en bølge på to uker i 2015, så i utgangspunktet tenker vi at 2 versjoner er nok. ”Åpner tette rør” og ”forebygger tette rør” skal kommuniseres, men om dette gjøres i samme versjon eller ikke, ønsker vi at dere kommer med en anbefaling på. TidsplanOn air i uke 8-9 hos p4. Kommunikasjonen må være levert til p4 tirsdag 10. feb. BudsjettVi ønsker at dere kommer med et tilbud som svarer på brief EvalueringReklamen vil bli evaluert ut fra hvor godt den leverer på brief og på Orklas reklamevurderingskriterier. Reklamen vil i tillegg bli vurdert ut i fra hvor salgsutløsnede den er (målsetter en økning i salg på 5 %). Vedlegg: 1.Jif Brand Stamp 2.Produktbilde 3.Orklas reklamevurderingskriterier

2 Vedlegg 1: Jif Brand Stamp Brand Stamp Jif Category and Segment Environment Kategori: Produkter som bidrar til å holde hjemmet rent Segment: Avløpsåpnere. Hovedkonkurrenten er Plumbo, men også andre produkter som brukes til å åpne tette rør. Target GroupPrimær (kommunikasjonsmålgruppe): Yrkesaktive kvinner og menn i alderen 30-60 år som er opptatt av hjemmet sitt og ønsker å holde et rent og pent hjem, men som har begrenset med tid. Forbrukersegmenter: Perfeksjonisten og Streveren. Sekundær (total målgruppe): Kvinner og menn i alderen 20-70 år. Jif Sprayer dekker behovet til alle de fire forbrukersegmentene: Perfeksjonisten, La det skure, Streveren og Tradisjonalisten. Key InsightJeg får en god følelse når hjemmet mitt er skinnende rent og ønsker effektive og enkle måter å gjøre rent på. I min hektiske hverdag er jeg avhengig av dette. Brand Benefits Funksjonelle: - Jif er uslåelig på effektivitet, og jeg får alltid det resultatet jeg ønsker - Befriende enkelt i bruk Emosjonelle: - Jeg føler meg trygg på at jeg får det beste resultatet - Jif hjelper og motiverer slik at det er lettere å komme i gang - Jeg føler jeg har kontroll og at jeg stolt kan vise frem hjemmet mitt til familie og venner - Den deilige følelsen av et skinnende, rent hjem Reason to Believe - Formuleringen er dokumentert av eksterne partnere (eks TI) og inneholder ingen miljøskadelige stoffer - Jif som merke er sterkt assosiert med effektivitet og skinnende resultate Brand RoleJif er min personlige trener innen rengjøring! Jif hjelper meg å oppnå ønsket resultat på en raskere og enklere måte. Brand Personality Jif er en erfaren og kunnskapsrik motivator som forstår meg og mine behov. Jeg kan alltid stole på at Jif leverer. Jif er moderne og humørfylt med glimt i øyet. DiscriminatorJif er uslåelig effektive på en befriende enkel måte, og gir meg gleden av et skinnende rent hjem. Core IdeaUslåelig effektivitet – Befriende enkelt – Ren glede

3 Vedlegg 2: Produktbilde

4 Vedlegg 5: Orklas reklamevurderingskriterier Does the advertising feel right? Relevant attention: Will the advertising stand out of the clutter in a relevant and engaging way? Branding: Is the advertising in line with the brand personality and is the brand integrated in the advertising in such a way that it will be remembered? Benefit: Does the advertising clearly communicate a unique benefit (functional or emotional) and the reasons to believe the benefit? Simple: Is the advertising simple and easy to understand?


Laste ned ppt "19. januar 2014 Orkla advertising brief JIF AVLØPSÅPNER Merkets posisjonering Uslåelig effektivitet – Befriende enkelt – Ren glede Hvorfor1.Avløpsåpnerkategorien."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google