Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård."— Utskrift av presentasjonen:

1 HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård

2 Utgangspunkt  Små virksomheter med få ansatte i landbruksbasert reiseliv.  Mange arbeidsoppgaver i hverdagen.  Tydelig nok produkt – differensiere seg fra andre samarbeidspartnere – konkurrenter.  Hvilke gjester skal pleies og følges opp når?  Ønske om et enkelte verktøy med store krav til brukervennlighet og fleksibilitet.

3 LØSNINGER SOM KREVER EN ØKONOMISK FORSVARLIG GJENNOMFØRING HOS EN MINDRE AKTØR

4 I forkant - en avsjekk hos Arena USUS – Agderforskning AS Profesjonalisering av ”gjestehåndteringssystemer i Agder” - et prosjekt som varer i fire år. Et samarbeid mellom Arena USUS, Agderforskning AS og Universitetet i Agder. Arena Magica Musikk og scenekunstaktørene i Arena Magica samarbeider om et prosjekt innenfor publikumsutvikling, hvor man blant annet utreder mulighetene for utvikling av et felles CRM system for målrettet salg og kundedialog.

5 Målsetning og FoU utfordring Hvilken kompetanse, ferdigheter og forståelse i organisasjonen er grunnleggende for å lykkes med aktiv kundeutvikling og styring. Hvordan øke andel lønnsomme salg ved å systematisere informasjon om sine kunder i et definert marked – et kundesegment.

6 TEAM Grønn CRM VRI Bedriftsprosjekt – Simenstad gård Prosjekteier: Simenstad Kultur AS FoU partner: Handelshøyskolen BI – Inst. for markedsføring Referansepartnere: Sygard Grytting, Sigstad gård, Lier gård, Sveinhaug gård og historiske pensjonat. Samarbeidspartner: Hedmark Kunnskapspark AS Fellesnevner - opplevelsesproduksjon som tar utgangspunkt i en landbrukseiendom.

7 Hvordan ta vare på gjestene Ta vare på eksisterende gjester. Få nye gjester. Få hver gjest til å kjøpe litt ekstra hver gang. Få gjestene til å rekruttere nye gjester.

8 Gjennomføring i tre faser  Et forsknings- og forprosjekt om omfanget av den enkeltes CRM-forventning, kunnskap, ferdigheter og kompetanser.  Et CRM implementeringsprosjekt tilpasset behov og drift i landbruksbasert reiseliv.  Et oppfølgende salgs- og markedsprosjekt.

9 Grunnlag for god løsning Den enkelte bedrift er hver for seg for små til på egen hånd å få suksess med et CRM system ? Et system som kan skreddersys den enkelte bedrift og på samme tid jobbe i nettverk med de funksjoner nettverket definerer. System som er stort nok til å romme ekspansjon hos den enkelte deltaker. Knyttes lett og tett til øvrig digital kundestrategi på web ( Facebook, youtube, LinkedIn, blogg etc )

10 Fokus fremover  Et CRM implementeringsprosjekt tilpasset behov og drift i landbruksbasert reiseliv – et grønt reiseliv.  Et oppfølgende salgs- og markedsprosjekt.

11 Ta vare på kunden GRØNN CRM HILSEN FRA Brit Skurdal Braastad Vertinne Simenstad Kultur AS og Simenstad gård Ole Christian Tilset Forretningsutvikler Hedmark Kunnskapspark


Laste ned ppt "HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google