Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAgnes Danielsen Endret for 7 år siden
1
Kommunikasjons- foreningen 20.september 2012 Ansvarlig redaktør Siri Zachariassen, ØB
2
Fakta om ØB Grunnlagt 1908 45 ansatte 13 500 abonnenter Dekker Folloregionen
3
Follo Oppegård Nesodden Frogn Vestby Ås Ski Ytre Enebakk
4
Hva bestemmer strategien vår?
5
Konkurransesituasjonen Lokalavisen Oppegård Vestby Avis Ås Avis Enebakk Avis Amta Moss Avis Nordstrand Blad Aftenposten
6
Flere konkurrenter
7
Leserne våre
8
Lesermarkedet For stor avstand lesere/produkt Produktene er kontaktleddet Utvikle relevante produkter Sosiale medier Flere på nett, færre på papir
10
Aldersstatistikken
11
Kompetanse
12
Erfarne journalister Digital kompetanse Fortrolig med sosiale medier
13
Opprettholde posisjonen Nytt produkt Ny forretningsmodell
14
Prosjekt for fremtiden Kartleggingsfase Dybdeintervjuer med lesere/ikke lesere Intervjuer med annonsører lokale/nasjonale Lesermarkedsundersøkelser Frafallsundersøkelser
15
Nye ØB- lansert 25.august Revitaliserer lokaljournalistikken Mer dybde og bakgrunn på papir Hendelsesnyheter, levende bilder på nett
16
Nye ØB Fra seks til tre dager ØB.no er dagsavisen Ny abonnementsløsning i løpet av høsten
17
Journalistikken i ØB Saker må angå leserne våre og engasjere dem Kommentarer på facebook og nett viktig måleverktøy Avisen setter dagsorden (in-out) * 12 temaer – 12 måneder * Servicejournalistikk, lesernes guide * Den gode historien / nostlagia Sosiale medier Flere på nett, færre på papir
18
Journalistikken i ØB ØB.no skriver om hendelsene (out-in)
19
Journalistikken i ØB forts… Kildekritisk De riktige kildene Åpne kilder Kommunikasjonsmedarbeidere er nøkkelpersoner Tilrettelegge og guide/lagspiller
20
Journalistikken i ØB… Hvordan forvaltes makten og ressursene i kommunene? Saker som får konsekvenser for innbyggerne Alltid på jakt etter det unike.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.