Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLise Jakobsen Endret for 9 år siden
1
Å forholde seg til lokale media Å jobbe med rolleforståelse og offentlighetsbehov
2
Sandefjords Blad klaget gjentatte ganger på kommunens praksis mht offentlighet
3
Kontakt, ikke konflikt
4
Som en del av vår lederutvikling: ”40- gruppa” møter Sandefjords Blad 09.30 R å dmann ø nsker velkommen 09.45- Oppkvikker-Noe som vekker opp og setter stemning Lars Petter ansvar 10.00 SB – v/ redakt ø r SB Jan Roaldset Om pressen rolle Hvilke saker ” tenner ” Forventninger til kommunen 10.40PauseKaffe m.m 10.55Praktisk eksempel / case Journalist/ SB presenterer 11.00Arbeid i grupper Skriver ned p å flippover 12.00Lunch 13.00 Tilbakemelding fra 3 av gruppene, innspill og dr ø fting 14.00 Quiz – mentometerknapper!P å stander og temaer egnet for meningsm å linger - SK utarbeider 5 p å stander - SB utarbeider 5 p å stander 14.15Pause 14.40 Gode og d å rlige kommunikasjonsvalg v/ Jan Roaldset Vise til kommunikasjonsplan Sjf 15.30Pause (for rigging) 15.45 ” Skavlan dialog ” om ekstern kommunikasjon i Sandefjord kommune. Lars Petter = Fredrik Gjester:Gisle, Jan Roaldset, Geir B å rnes, Anne Deltakelse viktig LP sp ø r Siri 16.45- Avslutning dag 1 - Kulturinnslag – ved Oddvar Myklebust 2 sanger
5
Opplevelse av dialog ”EN AV DE VIKTIGSTE verdiene rådmannen pekte på overfor lederne sine, var åpenhet. Det er ingen grunn til å legge skjul på at dette er signaler vi i media liker å høre. ” ”Representanter for avisa var invitert til første dag og fikk rikelig anledning til å påvirke og fortelle om hvilke verdier vi står for. Diskusjonene med deltakerne og dokumenter som ble framvist på seminaret, gir grunn til optimisme. ”
6
Vi blir fortsatt fulgt tett – selv medarbeiderundersøkelsen omtales på lederplass…
7
Neste skritt.. Hvem har redaktøransvaret, og hvordan forvaltes det?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.