Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Per Håvard Frilund 08.06.2005 Orientering Åndalsnes ungdomsskole Onsdag 17.08.2005.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Per Håvard Frilund 08.06.2005 Orientering Åndalsnes ungdomsskole Onsdag 17.08.2005."— Utskrift av presentasjonen:

1 Per Håvard Frilund Orientering Åndalsnes ungdomsskole Onsdag

2 Per Håvard Frilund Plan over økten før matpausen – Fellesinformasjon – alle – Fellesinformasjon – alle – Forkurs for de som skal ta kurs – Forkurs for de som skal ta kurs 505

3 Per Håvard Frilund Tema Orientering - bredbånd endringer Orientering - bredbånd endringer Hvordan vil LMS påvirke vår virksomhet. Hvordan vil LMS påvirke vår virksomhet. Status – hvor er vi nå og hva skal skje utover året? Status – hvor er vi nå og hva skal skje utover året?

4 Per Håvard Frilund Vårt valg

5 Per Håvard Frilund Hvorfor PedIT? ”Fokus på mellomsteget” buker PedIT ”Fokus på mellomsteget” buker PedIT Prosjektet ”IKT og skuleleiing” bruker PedIT Prosjektet ”IKT og skuleleiing” bruker PedIT Flere prosjekt er startet med PedIT som redskap Flere prosjekt er startet med PedIT som redskap PedIT er tilpassa nettbasert undervisning i grunnskolen PedIT er tilpassa nettbasert undervisning i grunnskolen

6 Per Håvard Frilund Fra 2005 eller 2006 Alle hjemmesidene samles under med PedIT som verktøy. Unntak - Åndalsnes ungdomsskole som vil beholde sin egen hjemmeside. Alle hjemmesidene samles under med PedIT som verktøy. Unntak - Åndalsnes ungdomsskole som vil beholde sin egen hjemmeside.

7 Per Håvard Frilund

8 Etaten går over til PedIT Etaten går over til PedIT Barnehagene Barnehagene Biblioteket Biblioteket Musikkskolen Musikkskolen

9 Per Håvard Frilund Vår status - Vågstranda skule - Vågstranda skule

10 Per Håvard Frilund Opplæring:

11 Kurs Innhold Publisering på Internett - en naturlig del av metodikken Publisering på Internett - en naturlig del av metodikken Klasseavis og skoleavis Klasseavis og skoleavis Samarbeid og samarbeidslæring Samarbeid og samarbeidslæring Vurdering og veiledning, e-post, filutveksling og mappevurdering Vurdering og veiledning, e-post, filutveksling og mappevurdering Elektronisk arbeidsbok Elektronisk arbeidsbok Arbeidsplanen på nett Arbeidsplanen på nett Organisering av arbeidet - fleksibilitet i nettstøtta læring Organisering av arbeidet - fleksibilitet i nettstøtta læring Skole - hjemsamarbeid - elektronisk kontaktbok Skole - hjemsamarbeid - elektronisk kontaktbok PedIT - verktøy for nettbasert læring - grunnopplæring PedIT - verktøy for nettbasert læring - grunnopplæring

12 Per Håvard Frilund Arbeidsmåte: Hver mandag i kursperioden legges det ut ny leksjon på Internett. Deltakerne logger seg på med eget passord, og får tilgang til leksjoner, oppgaver, tilleggsressurser osv. Deltakerne har fri tilgang til alt stoff og alle leksjoner på alle våre kurs. Mange benytter anledningen til å supplere kompetansen også på områder utenfor eget kurs. Deltakeren vil få en grunnleggende opplæring i nødvendige verktøy, og deretter arbeide med nettbasert læring i egen klasse. Alle kurs avsluttes med en praksisoppgave hvor en prøver ut noe av kursstoffet i egen undervisning eller i tilknytning til egen praksis. Hver mandag i kursperioden legges det ut ny leksjon på Internett. Deltakerne logger seg på med eget passord, og får tilgang til leksjoner, oppgaver, tilleggsressurser osv. Deltakerne har fri tilgang til alt stoff og alle leksjoner på alle våre kurs. Mange benytter anledningen til å supplere kompetansen også på områder utenfor eget kurs. Deltakeren vil få en grunnleggende opplæring i nødvendige verktøy, og deretter arbeide med nettbasert læring i egen klasse. Alle kurs avsluttes med en praksisoppgave hvor en prøver ut noe av kursstoffet i egen undervisning eller i tilknytning til egen praksis.

13 Per Håvard Frilund Omfang Gjennom tilvalg og bortvalg av stoff, kan deltakeren bruke fra timer. Et vanlig kursforløp krever 25 leksjonstimer pluss 5 til 10 timer utprøving og oppgaveløsning. Gjennom tilvalg og bortvalg av stoff, kan deltakeren bruke fra timer. Et vanlig kursforløp krever 25 leksjonstimer pluss 5 til 10 timer utprøving og oppgaveløsning.

14 Per Håvard Frilund Organisering av kurset Oppgave Kurs- elev Lærer Samarbeid

15 Per Håvard Frilund Åndalsnes ungdomsskole Maskinvare Maskinvare –Maskiner til alle pedagogene (dok) dok Hvem skal kurses? Hvem skal kurses? Maskinvare elever Maskinvare elever


Laste ned ppt "Per Håvard Frilund 08.06.2005 Orientering Åndalsnes ungdomsskole Onsdag 17.08.2005."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google