Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin

2 Synlighet - fasteaksjonen 2016 Synlighetsansvarlig: Hege Kristin Ulvin Mobil:

3 Fasteaksjonen 2015 Ca. 530 presseklipp (Retriever) Fordeling oppslag i papiraviser: - 6 prosent nasjonale - 2 prosent regionale - 92 prosent lokale

4 I kriser er vann kritisk! Aura Avis, Side 24 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen mars går Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2015 av stabelen. Hvert år går om lag bøssebærere fra dør til dør, og samler inn penger til Kikens Nødhjelps fasteaksjon. © Aura Avis

5 Klar for fasteaksjon Troms Folkeblad HTG, Reidar Ingebrigtsen, Side 11 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen. I helga går startskuddet for den årlige fasteaksjonen til inntekt for Kirkens Nødhjelp. © Troms Folkeblad

6 Samlet inn 36 millioner til Kirkens Nødhjelp Demokraten, :24 Publisert på nett. Profil: Kirkens Nødhjelp. Det viser de foreløpige prognosene etter at 800 menigheter har innrapportert sine resultater. - Dette er et overveldende resultat. © Demokraten Se webartikkelen på

7 Stor oppslutning om fasteaksjon Framtid i Nord, :53 Thomas Wahlgren Publisert på nett. Profil: Kirkens Nødhjelp. Resultatet for Kirkens Nødhjelps fasteaksjon i Nordreisa ble på nær kroner. Summen kan måle seg med det aller beste som har blitt samlet inn de siste årene. - En stor takk til alle som har bidratt til dette gode resultatet. © Framtid i Nord Se webartikkelen på

8 - Van(n)vittig bra jobbet Østlandets Blad, :50 Bjørn V. Sandness Publisert på nett. Profil: Kirkens Nødhjelp. Konfirmanter og foreldre i Follo gjorde en fantastisk innsats for Kirkens Nødhjelp. FOLLO: Tradisjonen tro gikk Kirkens Nødhjelps fasteaksjon av stabelen uken før palmesøndag. © Østlandets Blad Se webartikkelen på

9 Mål for synligheten FA2016 Økt synlighet og fokus på tema vann/klima. Økt synlighet av det politiske budskapet i eksterne medier. Givermobilisering frem mot aksjonsdagen for å lette innsamlingsforsøk.

10 Toppkommunikasjon I kriser er vann kritisk Vi er der i katastrofer med rent vann Nå trenger vi deg

11 Overordnet dramaturgi Aksjonsuka: mars Størst kraft i kommunikasjonen i aksjonsuka. Innsamlingsfokus. Mål: Givermobilisering frem mot aksjonsdagen. Februar/mars 1) Mobilisere bøssebærere 2) Påvirkningskampanjen (fleksibelt – må tilpasses politisk agenda)

12 Kanaler Egne medier Annonser Presse

13 Målgrupper Alle landets husstander, med spesielt fokus på kvinner år. I tillegg: Beslutningstakere, frivillige og andre.

14 Annonser Reklamefilm (tv/sosiale medier) Fjorårets reklamefilm brukes på nytt: I kriser er vann kritisk. Web/avis Lokalaviser på nett, sol.no, startsiden, ABCnyheter, TV 2 været, Dagbladet, VG, Widespace, Amnet, Vårt Land (nett og print). Utvalgte regionsaviser. Web-TV. Sosiale medier Reklamefilm, sms-budskap. Budskap - Bøssebærerne kommer. Ha kontantene klare. - I kriser er vann kritisk. Vi er der i katastrofer med rent vann. Nå trenger vi deg. Send SMS.

15 Presse: Nasjonale flater Nyhet/debatt Humanitære katastrofer – KN i katastrofen. Anne-Marie, bøsseaksjon, påvirkningskampanje. Pressereiser med Anne-Marie til aktuelle katastrofer (Etiopia, Syria/Libanon). NB! 15. mars: Fem år siden Syria-krigens utbrudd – katastrofesynlighet. Kultur Artistsamarbeid. Talspersoner Primær talsperson/frontfigur: Anne-Marie Helland Sekundært: KNs fagpersoner (beredskapsfolk etc.) Kultur: Artist. Vurderes. Talsperson vurderes fra sak til sak, men Anne-Marie er fasteaksjonens frontfigur og skal alltid vurderes som talsperson.

16 Presse: Regionale flater Nyhet/debatt Resultater – innsamlingsresultater – bistandsresultater Kronikk om fasteaksjonstemaet «Helt i felt» Kultur Stunts og annet i regionby Medier NRK morgensending distrikt. Regionaviser. Talspersoner Anne-Marie Helland/RK

17 Presse: Lokale flater Nyhet/debatt Innsamlingsaksjonen Leserinnlegg Lokale ungdommer CFC-ere, «Helt i felt» Kultur Stunt og annet lokalt. Medier Lokalaviser + lokalradio Talspersoner RK/KN-frivillige Ildsjelder i menighetene

18 Egne medier 1: Magasin + nett Magasinet #1 = Kampanjenummer – klimatema Magasinet #2 = Fasteaksjonsnummer Nett - Kirkensnodhjelp.no: Primær ekstern kanal på nett - Fasteaksjonen.no: All FA-aktivitet, inkludert materiell/ressurser

19 Egne medier 2: Sosiale medier I Mål: Bred synlighet i befolkningen generelt og hovedmålgrupper spesielt, med vekt på giverbudskap og andre inntektsgenererende tiltak. Inspirere og engasjere bøssebærere, arrangører og givere – både nåværende og potensielle. Målrette budskap til områder med lav bøssebærerdekning. Spre kunnskap om Kirkens Nødhjelps arbeid i tiden opp mot aksjonen.

20 Sosiale medier II Facebook: Regnbuekalenderen. Resultatposter. Mobiliseringsfilm. Promotere resultater, innsamling og kampanjen. En topp rundt siste helg og selve aksjonsdagen. Twitter Følger mediebildet og synlighetsplan for øvrig. Promotere kampanje. Lette innsamlingsforsøk. Instagram Hashtag: #fasteaksjonen brukes i all kommunikasjon.

21 Dere gjør den viktigste jobben!

22 Lykke til!


Laste ned ppt "Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google