Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fasteaksjonen 2015 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin 27.11.14.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fasteaksjonen 2015 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin 27.11.14."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fasteaksjonen 2015 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin

2 Synlighet - fasteaksjonen 2015 Synlighetsansvarlig: Hege Kristin Ulvin Mobil: Annonseringsansvarlig: Marianne Beichmann E-post:

3 Fasteaksjonen presseklipp Kildekategori: - 8 prosent nasjonale - 3 prosent regionale - 88 prosent lokale

4 Kirkens Nødhjelp er der i katastrofen og treng deg Vest-Telemark Blad, Side 11 Publisert på trykk. Profil: Kirkens Nødhjelp. Blir du med på fasteaksjonen, bidreg du til at folk kan reise seg og få betre liv. © Vest-Telemark Blad

5 Gabrielles humanitære oppvåkning Bergens Tidende, Sondre Åkervik Seksjon: kultur og debatt Side 48-49, del 1 Publisert på trykk. ENGASJEMENT: Gabrielle Leithaug (29) dro tidligere i år til flyktningleirene i Libanon. Opplevelsene gjorde sterke inntrykk på artisten, som nå spiller inn sitt tredje album. © Bergens Tidende

6 Konfirmantene kommer! Namdalsavisa, Side 40 Publisert på trykk. Profil: Kirkens Nødhjelp. Før påskehøytida ringes inn, skal konfirmantene sendes ut. Med bøsser i hånd. © Namdalsavisa

7 N y rekord for f a s teaksjonen Vårt Land, Caroline Teinum Gilje Seksjon: 4-tro&kirke Side 16-17, del 1 Publisert på trykk. Kirkens Nødhjelp anslår at de har fått inn 35 millioner i årets fasteaksjon. © Vårt Land

8 Fasteaksjonen innbrakte Lofotposten, Seksjon: Vestaførr Side 34, del 1 Publisert på trykk. -Etter en kjempeinnsats klarte årets konfirmanter å få tidenes resultat under Kirkens Nødhjelp fasteaksjon, opplyser Solveig Utvik. Totalt ble det i Midt- og Vest-Lofoten samlet inn noe som er mer enn i fjor. © Lofotposten

9 Konfirmanter samlet inn Porsgrunns Dagblad, Seksjon: GENERAL Side 7, del 1 Publisert på trykk. Fasteaksjonen nådde nye høyder da konfirmanter og voksne i Porsgrunn samlet inn penger til inntekt for Kirkens Nødhjelps arbeid. - Det er nesten kroner mer enn året før. © Porsgrunns Dagblad

10 Overordnet dramaturgi Aksjonsuka: mars Som i 2014: Størst kraft i kommunikasjonen i aksjonsuka. Innsamlingsfokus. Mål: Givermobilisering frem mot aksjonsdagen. Februar/mars 1) Mobilisere bøssebærere 2) Påvirkningskampanjen «Se oss inn i øynene, Erna - #stoppklimakrisen

11 Kanaler Egne medier, annonser og presse. Egne planer for hver kanal. Samordnet kommunikasjonsplan skal sikre dramaturgi, kanaler og optimal utnyttelse av synlighet. Målgruppe Alle landets husstander, med spesielt fokus på kvinner år. I tillegg: Beslutningstakere, frivillige og næringslivsledere.

12 Annonser Film Ny reklamefilm tilpasset toppkommunikasjonen: Vann i katastrofen. Sendes i TV 2, TV2 Bliss, SBS Discovery (TVNorge, FEM, VOX, MAX, TLC), web-TV. Web/avis Lokalaviser på nett, sol.no, startsiden, ABCnyheter, TV 2 været, Dagbladet, VG, Widespace, Amnet, Vårt Land (nett og print). Utvalgte regionsaviser. Web-TV. Sosiale medier Mål: Å drive trafikk mot KNs nettside for donasjoner og kunnskapsbygging. Budskap - Bøssebærerne kommer. Ha kontantene klare. - I kriser er vann kritisk. Vi er der i katastrofer med rent vann. Nå trenger vi deg. Send SMS

13 Presse: Nasjonale flater Nyhet/debatt Humanitære katastrofer – klimaendringer, Anne-Marie, bøsseaksjon, påvirkningskampanje. Kultur Samarbeid med Ingrid Olava: Klimatur til Kenya, talsperson før og under fasteaksjonen Talspersoner Primær talsperson/frontfigur: Anne-Marie Helland Sekundært: KNs fagpersoner/klimavitner Kultur: Ingrid Olava Talsperson vurderes fra sak til sak, men Anne-Marie er fasteaksjonens frontfigur og skal alltid vurderes som talsperson.

14 Presse: Regionale flater Nyhet/debatt Resultater – innsamlingsresultater – bistandsresultater Leserinnlegg Kronikk om fasteaksjonstemaet «Helt i felt». Kultur. Stunts og annet i regionby Medier NRK morgensending distrikt. Regionaviser. Talspersoner Anne-Marie Helland/RK

15 Presse: Lokale flater (Ansvarlig:RK/DK) Nyhet/debatt Innsamlingsaksjonen – innsamlet beløp=x antall brønner (f.eks.) Leserinnlegg Lokale ungdommer CFC-ere. «Helt i felt». Kultur. Stunt og annet lokalt. Medier Lokalaviser Lokalradio Menighetsblad Talspersoner RK/DK Ildsjelder i menighetene

16 Egne medier 1: Magasin + nett Magasinet #1 = Kampanjenummer – klimatema 15. januar. Div. klimastoff, klimavitner, portrett. Fire sider rettet mot menighetene, vinklet på RK-er, Helen og nytt materiell. Magasinet #2 = Fasteaksjonsnummer Fasteaksjonen 30 år. Mobiliseringsreise til Pakistan, mobilisering av bøssebærere. Evt. intervju med artist/reportasje fra pressetur. Denne utgaven ikke endelig planlagt per Nett - Kirkensnodhjelp.no: Primær ekstern kanal - Fasteaksjonen.no: All FA-aktivitet, inkludert materiell/ressurser

17 Egne medier 2: Sosiale medier Facebook Litt stoff rundt kickoff i uke 10. Regnbuekalenderen blir styrende element. Enkeltposter hvor KN-hverdagshelter gir glimt fra arbeidet. Promotere innsamling og kampanjen. Artist(er) brukes aktivt. En topp rundt siste helg og selve tirsdagen. «Fastetid i menigheten» legges ned. Twitter Følger mediebildet og synlighetsplan for øvrig. Lette innsamlingsforsøk. Instagram (#fasteaksjonen #kirkensnodhjelp) 1) Kun én hashtag: #fasteaksjonen brukes i all kommunikasjon 2) Påvirkningskampanje. Kjendiser deltar. Egen hashtag.

18 Spør oss! Dere gjør den viktigste jobben – og dere lykkes Står dere fast – ta kontakt med KOMA i KN – vi er der for dere

19


Laste ned ppt "Fasteaksjonen 2015 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin 27.11.14."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google