Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

FØYS kommunene 20 mars 2014 eHandel.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "FØYS kommunene 20 mars 2014 eHandel."— Utskrift av presentasjonen:

1 FØYS kommunene 20 mars 2014 eHandel

2 Pilarer i eHandelsprosjektet
handel/elektronisk- handel/hvordan-innfore- ehandel Innkjøp Regnskap Systemteknisk Prosjektgjennomføring

3 Agenda Sette prosjektgruppen Prosjektgjennomføringsplan Risikoanalyse
Overordnet løsningsbeskrivelse Fullmaktsmodulen Utrullingsplan Gjennomgang av oppgaver Eventuelt

4 Aktivitetsplan

5 Risikoanalyse I analysen skal risikofaktorer for å nå oppsatte mål identifiseres. For hver risikofaktor skal sannsynligheten for at denne inntreffer vurderes. Skalaen under benyttes

6

7 Overordnet løsningsbeskrivelse
Fase 1 – Opprette rekvisisjon

8 Overordnet løsningsbeskrivelse
Fase 1 – Bestille og levere

9 Overordnet løsningsbeskrivelse
Fase 1 – Behandle faktura Ordrenr/ressnr i faktura Ved ordrenr: Query på EI02 som finner rekvirent og oppdaterer ext_ord_ref i aeiinvoiceinput med ressursnummer Gjøres om fra Innkjøpsfaktura til leverandørfaktura Distribueres på midlertidig interimskonto Behandles som leverandørfaktura Tilgang til varemottak, men ikke ’tvungen’ varemottak

10 Overordnet løsningsbeskrivelse
Fase 2 – behandle faktura

11 Overordnet løsningsbeskrivelse
Fase 2 – Behandle faktura MVA må ligge i filen (SUM) Ordrenr bestemmer behandlingskode (44) Sum faktura (nettobeløp + mva) matches mot ordre IMS ’Tvungen’ varemottak Åpner opp for matching på detaljnivå Skal alle innkjøpsfaktura matches? Nytt skjermbilde for avviksbehandling Egne bokføringsjobber

12 Fakturamatching Fase 2

13 Organisasjon Ledelsesforankring Hvem skal kunne bestille
Er bestiller = attestant Delegering Beløpsgrenser Informasjon Opplæring og veiledere samarbeidspartner/stotteteam

14 Utrullingsplan Big bang eller pilotering?
Skjele mot leverandørfakturautrullingen Forskjellig utrulling Fase 1 og Fase 2?

15 Oppgaver Definere grenseskiller mellom innkjøp, regnskap og systemmessige oppgaver Etablere avtale med CapGemini (ibx), og legge strategi for leverandøraktivering Integrasjonsdokumentasjon og prosjektdeltakere CapGemini Leverandøravtaler Identifisere alle leveringsadresser og opprette lokasjonsverdier Fullmaktsstruktur og dokumentasjon av dette Legge bestillere og anvisere over i nye roller Knytte ressursrelasjoner

16 Oppgaver forts. Opprette artikkelgrupper
Knytte artikler til artikkelgruppene Netto mva Brushe kontoplanen med konteringsregler Kontakte meldingsformidler og informere om tolking av mva Rydde i leverandørregisteret Registrere tpid på markedsplassleverandører

17


Laste ned ppt "FØYS kommunene 20 mars 2014 eHandel."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google