Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hvordan få til kvalitet på samhandling

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hvordan få til kvalitet på samhandling"— Utskrift av presentasjonen:

1 Hvordan få til kvalitet på samhandling
Kartlegging Målvalg Metodevalg Registrering Evaluering Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

2 Funksjons-/bistandskartlegging Målvalg I.P.
Enkeltvedtak jfr. LOST § 4.3 og 4.2 Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

3 Samordnet metodepraksis Felles progresjonskriterier
Metodevalg Samordnet metodepraksis Felles progresjonskriterier Klare ansvarsdelinger Beslutningslojalitet Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

4 Kvalitetssikring basert på systematisk dokumentasjon
Registrering Kvalitetssikring basert på systematisk dokumentasjon Evaluering Er vi på rett vei? Hvis ikke; korriger eller prøv noe annet! Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

5 Andre kvalitetsfaktorer
Konkrete samarbeidsavtaler Skaff rett kompetanse! Rutiner for opplæring av tjenesteytere Hensiktsmessig organisering Fagadministrasjon Iverksett! Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

6 Eksempel 1 Kvinne, 15 år i 1993 Diagnoser: Borderline, utviklingsforstyrrelse, MBD, tvangslidelse, ”gråsoneklient” Problematikk: Fysisk utagering, ødeleggelse av inventar og utstyr, hyling, verbal manipulering (”psykotisk snakk”) Mangelfulle sosiale ferdigheter Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

7 Eksempel 1 (forts.) Samhandling mellom:
Kommune, barne- og ungdomspsykiatrien, skoleetaten, Habiliteringstjenesten f. voksne, fylkeslege Hvordan: Prosjektorganisering m. samarbeidskontrakt Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

8 Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

9 Eksempel 2 Psykisk utviklingshemmet (moderat grad) Mann, 43 år i 1993
Diagnoser: Psykisk utviklingshemmet (moderat grad) Problematikk: Alvorlig fysisk utagering, ødeleggelse av inventar og utstyr Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

10 Eksempel 2 Samhandling mellom:
Kommune og Habiliteringstjenesten f. Voksne Hvordan: Samarbeidsavtale Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

11 Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

12 Eksempel 3 Kvinne 42 år i 2005 Diagnoser: Psykisk utviklingshemmet (moderat grad), døvblind (sterkt nedsatt syn) Problematikk: Alvorlig selvskading Høyt bistandsbehov Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

13 Eksempel 3 (forst.) Samhandling mellom:
Kommune, privat stiftelse og spesialisthelsetjenesten (AVH) Hvordan: Prosjektorganisering, samarbeidsavtale og vedtak etter LOST Kap. 4A Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

14 Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

15 Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

16 Eksempel 4 Mann 32 år i 2005 Diagnoser: Charge syndrom, Psykisk utviklingshemmet (alvorlig grad) og døv Problematikk: Alvorlig høyfrekvent selvskading, farlige angrep på nærpersoner, hyppig oppkast og grising med avføring, inkontinent Meget høyt bistandsbehov Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

17 Eksempel 4 Samhandling mellom:
Kommune, privat stiftelse og spesialisthelsetjenesten (AVH) Hvordan: Prosjektorganisering, samarbeidsavtale og vedtak etter LOST Kap. 4A Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen

18 Oslo universitetssykehus, Ullevål: Gundhus & Laursen


Laste ned ppt "Hvordan få til kvalitet på samhandling"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google