Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
med pasienten som likeverdig part
Trygg utskrivning med pasienten som likeverdig part Samling 2: 18/1-17 Sykehuset Namsos SSSyyke
2
Team Namsos Medisinsk og kirurgisk avdeling på sykehuset Namsos har valgt å samarbeide for å implementere tiltakspakken Trygg utskriving. Arbeidsgruppe: Heidi Berger bruker Håvard Hagen overlege med Svein Ruud overlege kir Siri Gunn Sagvik avd.leder Lill Therese Tufthaug seksjonsleder Grethe Venæs Kveli rådgiver/ teamleder Torstein Rønningen veileder
3
PasOpp fra : Utskriving er indikatoren med dårligst skår. Ca halvparten sier at de i liten grad får informasjon om plager de kan regne med å få, og hva de kan gjøre ved forverring. Spørreundersøkelse 2017: Andel fornøyde pasienter: mellom 35% - 67% Vi scorer dårligst på spørsmål 1, 2 og 3.
4
Journalgransking 30 journaler oktober 2017: Resultat
Prosessindikatorer: 0-59% 60-94% 95-100% Antall: Mål: 100% 1. Andel epikriser som inneholder videre plan for pasienten 27 90% 2. Andel pasientorienteringer som inneholder videre plan for pasienten 26 86,6% 3. Andel utreiserapporter PLO som inneholder videre plan for pasienten. 20 66,66% 4. Andel legemiddelliste i epikrise og pasientorientering som er i samsvar. 5. Andel legemiddellister i pasientorientering og epikrise som er samstemt. 11 36,66% 6. Andel epikriser med riktig adressering. 25 83,3% 7. Andel epikriser sendt på utreisedag. 16 53,3% 8. Andel der sjekkliste ved utskriving er brukt 29 96,6%
5
Hvordan jobber vi for at brukerne skal være en likeverdig part?
Starter utprøving av "Bare spør" på gruppe blå medH5 Deles ut når pasienten ønskes velkommen til avdelingen.
6
Hvordan jobber vi for at brukerne skal være en likeverdig part?
Visittstol: Kirurgisk avdeling tok den i bruk fra august 2017 Medisinsk avdeling: Det er bestilt visittstoler til alle pasientrom.
7
Hvordan jobber vi for at brukerne skal være en likeverdig part?
Utreisesamtalen: Virkemidler for god kommunikasjon og brukermedvirkning: Blikkontakt, hilse, oppmerksomhet, vennlighet, skape trygghet og dialog. Sette seg ned --> Visittstol Teach-back, sikre at pasienten forstår ved hjelp av gjenfortelling Sørge for uforstyrret samtale.
8
Hvordan jobber vi for at brukerne skal være en likeverdig part?
Brukerundersøkelser: Kirurgisk avdeling gjennomfører brukerundersøkelser: En måned vår og høst. Anonymt og elektronisk på lesebrett Besvares på utreisedag Oppfølging i den enkelte sengepost.
9
Opplever pasientene en forbedring av tiltakene?
Ny journalgransking i februar og juni 2018 Ny spørreundersøkelse i mai/juni 2018 Gjennomføres over 6 uker 10 besvarelser pr avdeling/uke. Svar registreres i Extranet og på Xl-skjema
10
Bruker/pårørenderollen i forbedringsteamet
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.