Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Gruppe 2.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Gruppe 2."— Utskrift av presentasjonen:

1 Gruppe 2

2 1. Tiltak for å redusere tidsbruk for sluttbruker
Forutsetning; at man vet hva brukerne bruker tid på Brukerundersøkelse rettet mot brukerne og ikke brukernes ledere Svar: Dette punktet vil bli tatt opp med kommunikasjonsansvarlig….vurdere om det kan være aktuelt med en egen undersøkelse rettet mot sluttbrukerne Informasjonsforvaltning – skaffe oversikt over hvilken informasjon som ligger hvor Trenger ikke å rapportere samme data flere ganger Bedre samarbeid på tvers av etatene Utveksling/deling av data Gjennomgang av hvilke data man spør etter Er det fortsatt behov for å hente inn dataene Svar se gruppe 1 Fokus på brukervennlighet Responsivt design Redusert tidsbruk når det er mer oversiktlig Preutfylling Delvis kopi av tidligere innsendte data Formuleringer i tjenestene Svar: Andreas R evt Alise og Hilde ….hva er planen for disse tilbakemeldingene fra våre tjenesteeiere Differensiere mellom sporadiske brukere og storbrukere Sporadiske brukere trenger mer tilpasning/hjelp

3 2. Tiltak for å redusere tjenestutviklingstiden
Bedre feilmeldinger/Tilgang til logger Tilrettelegge for egen feilsøking Automatisk rapport på instansierte skjema/abo-filer Effektiviserer testing Svar: endringsønsker er sendt inn til internt prioritering, og svar kommer på neste samarbeidsgruppemøte…..internt må dette håndteres av rolf m/flere Reviderte leverandøravtaler SLA, forsinkende mellomledd Timebestilling for feilsøking i integrasjonsfasen Svar: bedre tjenestenivå i nye kontrakter, og at nye kontrakter er ikke på plass før servicelederseminaret i 2015, men innspillene er tatt inn i forhandlingsfasen Ved bruk av skjemaverktøy bør det være mulig å differensiere på utviklerkompetanse Svar: svar tiltak 1 ….oppgave 2


Laste ned ppt "Gruppe 2."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google