Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSarah Karlsen Endret for 7 år siden
2
ASVL Midt Norge Årsmøte 07-08.16
3
RESPEKT, TRYGGHET, GLEDE OG VEKST «Det som skaper en felles retning på arbeidet vårt, er lojaliteten til organisasjonens verdisyn. Vi er stolte av å være del av en bedrift som vektlegger det menneskelige aspektet»
4
Ressurspersoner Arbeidstakerne i Vekstbedriftene er en ressurs og ikke en utgiftspost. De som jobber hos oss gjør en viktig og reel jobb for byens innbyggere og bidrar med en betydelig verdiskapning i kommunen.
5
Historikk Tromsø ASVO ble etablert 1989 med 15 arbeidstaker Produksjonsområde bokbinderi Aksjeselskap 100% eid av Tromsø kommune
6
Dagens Tromsø ASVO 83 personer i tiltak 17 ledere 4 avdelinger 59 VTA 8 APS 5 APS Grønt arbeid 8 skoleelever 10 VTAO
7
Arenaer i bedriften Vår produksjon er virkemiddelet, og blant våre arenaer er noen interne og noen eksterne.
8
Tromsø ASVO 83 på tiltak 17 ledere ANDRE TING Grønt arbeid Skoleelever VTAO SERVICE Søppel tømming Ee-avfall Plukking av søppel Makulering Søppelhåndtering Sykehjem og private Budtjenester Vaktmestertjenester Tømming av Fretex bokser BOKBINDERIET (2 dager i uken) Innbinding fra kunder Gulltrykk pakkeoppdrag BESPISNING 2 Kantiner Møtemat Bakervarer Internt renhold V ask av internt tøy møterom FRUKT Jobbfrukt Skolefrukt Gavekurver Oppskjært frukt
10
Hvorfor vil vi ha arbeidsplasser ute i samfunnet Vi ønsker at bedriften skal være en del av det aktive samfunnet Vi ønsker å synliggjøre at Tromsø ASVO er en del av arbeidslinja og bidrar til verdiskapningen i byen Med å være en aktiv bit av byen blir vi regnet med Forebygger stigmatisering Normaliserer forskjelligheter Arbeidstakeren er i kontinuerlig og aktivt i møte med kunden
11
Synlig i bybildet 600 esker Jobbfrukt hver uke Pakker og leverer skolefrukt til 25 skoler Plukker søppel i gatene alle ukedager året rundt Tømmer søppelboksene i hele byen hver dag, også i helger Søppelhåndtering på 9 helsebygg hver dag
12
Synlig i bybildet Har tilsyn av 30 returpunkt Henter el - avfall på 25 butikker hver uke Tømmer, rydder og vedlikeholder 36 Fretex bokser Henter og leverer div. post hos 30 kunder Henter og makulerer papir hos utallige kunder Vaktmestertjenester hos flere private sentrumsbedrifter
13
Beliggenheten vår er ingen tilfeldighet
14
Bringer samfunnet inn i bedriften Leier ut møterom til eksterne kunder Bruker ungdommer som sommervikarer En ”oppdragene” effekt av ungdommen. ”Ufarliggjør” ASVO
15
Årets Vekstbedrift 2015
16
Veien ble til underveis Kravspesifikasjon - Målrettet attføringsarbeid Equass – Kvalitetssikringssystem for ALT Strategiplan – Bedriftsplan Handlingsplan – Mål for strategiplan Markedsplan – Salgsmål og markedsaktiviteter
17
Synlig og tilsted Strategi blir til under veis når man har en plan. De færreste strategier er en plan som følges slavisk. Plan Strategi Plan Strategi
18
En bedrift Verdigrunnlag Holdninger inne i bedriften og utenfor Arbeidstakere er kollegaer Felles kantine
19
Kompetanse Lite formell utdanning Hva har vi bruk for Tilegne oss ny kunnskap for å forstå
20
Kunnskapsprøver Bilder
21
Samarbeid er uvurderlig Tromsø kommune Politikere NAV Remix Bydrift Fretex BAMA Næringsforeningen Utallige private bedrifter Sykehjem/helsebygg Vg skoler Og mange, mange flere
22
Tør å satse, og tør å legge ned Gave og husflidsbutikk Husflidsavdeling Kreativverksted Musketerne Avdeling Hansnes Reduser drift på bokbinderiet
23
Merkevarebygging tar tid Beliggenhet Egen profil, uniformering Fornyet logoen Hjemmesiden Media Sosiale medier – Facebook – Instagram Markedsplan
24
En «grønn og lilla tråd » går gjennom byen TV2 nyheter
25
Face book, Instagram, hjemmesiden
26
Takk for meg!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.