MEST 2724: Dataspill i et mediekomparativt perspektiv Gruppeseminar, dag 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Advertisements

Arkitekter skal skape verdi Espen Berger TANDBERG.
Det finnes hjelpemidler –men er de i bruk? Pål Lennart Horne.
1 KravprosessenKravprosessen Noen sentral punkter.
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
Av Donald Norman. Normans hovedanliggende: Information appliances An appliance specializing in information: knowledge, facts, graphics, images, video,
Forskningsetikk og premiering av deltakere i forskning: Hva sier NESHs retningslinjer og hvilke forskningsetiske spørsmål reises? Bergen, 27, februar 2009.
Økonomiske forutsetninger Gullfaks landsbyen 2007.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Problem set 2 By Thomas and Lars PS: Choose the environment, choose many pages per sheet. Problem set 2 Exercise 11/29 Laget av: Thomas Aanensen og Lars.
Meta-analyse Frode Svartdal UiTø Okt © Frode Svartdal.
Modellering og diagrammer Jesper Tørresø DAB1 E september 2007.
Forelesning Diskursanalyse
Event Media Eller; hvordan mediebransjen skaper begivenheter for å vinne kampen om oppmerksomheten. Med blikk på Idol og MGP Forelesning på MEVIT4112 -
Internprising F. Zimmer V06.
What is Signed English (SE)? Patricia Pritchard cand polit Audiopedagog Statped vest.
Sikkerhetsmomenter Konfidensialitet Integritet Tilgjengelighet Autentisering Non-Repudiation (Uomtvistelig) Sporbarhet.
Met 2651 Serial Correlation Ulf H. Olsson Professor of Statistics.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
COPD Chronic obstructive pulmonary disease By Espen Gavin and Zabihulla Mirzai.
Revisjon i Skolen.  Each Party shall ensure that:  1. the training and assessment of seafarers, as required under the Convention, are administered,
Velkommen til Gå-hjem-møte Effektevalueringer av forskning og innovasjon 25. Mai 2016.
NUAS Programme for Leaders in Administration. Mål for møtet Avklare hva innholdet i presentasjonen skal være Se på sammenheng mellom de forskjellige bidrag,
Beste på nett Casino Jakt Til Kresen Spillere. Beste online casinoBeste online casino er blant målene for alle online gaming-spiller, for å nå deres oppfyllelse.
Internprising The world is spending far too much time on transfer pricing. … I hope the next generation will be astounded at our spending time writing.
SoMe – dei nye privatarkiva?
the Entrepreneurial Skills Pass
Kampen om virkeligheten og frykten for nå-øyeblikket.
Radio listening in Norway
IPv6 in the Norwegian public sector
Find Fraud B4 it Finds You!
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
MikS WP1/WP2 Planned work from SINTEF.
Lecture 17.
Merete Asak - Styreleder ISOC Norge
Lecture 29.
Frigjørende evangelium Rom 8 og Gal. 2 Lov eller evangelium Krav eller løfte Noe du skal oppfylle eller noe som er blitt oppfylt for deg Dåp Bekymringer.
Altevatn-reguleringenTest: Changes in the flow of water: Effects on watercover and water velocity
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
Samarbeid eller isolasjon? Idealisme eller egeninteresse?
Group theory I dette kapitlet skal vi se på utvidelse av lister som vi behandlet generelt i kap 04. Vi skal nå benytte klassehierarkiet som vi utviklet.
Relevant questions for the Reference Group
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Hvilke muligheter finnes i andre deler av 6RP?
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
Økonomiske forutsetninger
CAMPAIGNING From vision to action.
Av Finn Aakre Haugen IA3112 Automatiseringsteknikk og EK3114 Automatisering og vannkraftregulering Høstsemesteret 2017 Av/på-regulator.
Citations and citation databases
Global oppvarming Mål:
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Plant-wide control
Design driven Innovation Programme (DIP)
Skipskontroll og klassifikasjon
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Sequential control
SS-generasjonen HL-senteret,
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
STWAVE modelling, Sual - Main input data
Forvaltningsrevisjon
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Numeriska beräkningar i Naturvetenskap och Teknik
A review of exploration activity and results on the NCS
Vaccine Delivery in Developing Countries
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Plant-wide control
Av Finn Aakre Haugen IA3112 Automatiseringsteknikk og EK3114 Automatisering og vannkraftregulering Høstsemesteret 2018 Av/på-regulator.
bruk av spill i tverrfaglig engelsk/IKT- undervisning
ALL vectors have two components (x and y)
The courts February 2018 Court Administration.
Utskrift av presentasjonen:

MEST 2724: Dataspill i et mediekomparativt perspektiv Gruppeseminar, dag 1

Oppgaveskriving Veiledningshefte for oppgaveskriving på IMK: ”Akademisk skriving”. Finnes på nett: html html HF-sidene har en omfattende innføring i tre ulike siteringsteknikker: Vademecum – en enkel innføring fra UV

Referanser til dataspill Ikke-internettbasert (CD, nedlastbart) spill: Utvikler. (År). Tittel. [Plattform]. Eksempel: Valve. (1998). Half-Life. [PC]. Nettspill: Utvikler. (År). Tittel. [Plattform]. Utgiver, spilt dag, måned, år,. Eksempel: Neave, Paul. (2006). N-blox. [Flash]. Neave Games, spilt 29. oktober 2006,

Medieestetikk Grunnbok i medievitenskapelig analyse: Larsen, Peter og Hausken, Liv: Medievitenskap, bind 2: ”Tekstteori og tekstanalyse”. Fagbokforlaget, 1999

Definisjon på spill: Elliot Avedon og Brian Sutton-Smith (1971): ”Games are an exercise of voluntary control systems, in which there is an opposition between forces, confined by a procedure and rules in order to provide a disequilibrial outcome.”

Espen Aarseth: Dataspill-genre: To kategorier: 1), digitized versions of traditional games (card games, board games, dice games, mechanical arcade games such as Pinball etc), and 2) games in virtual environments. (A virtual environment is a simulation of a physical world, not necessarily our own, and usually much less complex.) “ Quest games as post-narrative discourse ”, i Marie-Laure Ryan (ed.)2004: Narrative Across Media. University of Nebraska Press, pp

Katie Salen og Eric Zimmermann (2004): ”A game is a system in which players engage in an artificial conflict, defined by rules, that result in a quantifiable outcome.”

Jesper Juul (2005): ”A game is a rule-based system with a variable and quantifiable outcome, where different outcomes are assigned different values, the player exerts effort in order to influence the outcome, the player feels emotionally attached to the outcome, and the consequences of the activity are negotiable.”