NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Vi migrerer fra februar USIT spiser egen medisin først, og er pilotmiljø Rekkefølge av enheter vil avgjøres sammen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Advertisements

EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
Harald Tronstad
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Mads Lomholt (usit/sas/lipk) Nytt i Windows 7 Åpne dokumentformat.
Høgskolen i Oslo Spør en bibliotekar Bakgrunn Kravspesifikasjoner Status og planer Tekniske opplysninger Demonstrasjon.
23. januar 2004TDT4285 Planl&drift IT-syst1 Tjeneroppgraderinger TDT4285 Planlegging og drift av IT-systemer Anders Christensen, IDI.
Nettverksmøte på Sortland
Høgskolen i Oslo Litt om LMS. Hva er et LMS? l Et internettbasert, brukeravgrenset system for elektronisk kommunikasjon, publisering av elektroniske filer.
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Mobile enheter på UiO Petter Bjørbæk nett/UiO.
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Microsoft ® Lync ™ 2010 Opplæring for responsgruppeprogram.
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Nettverksmøte i Midt-Troms Velkommen!. Sammen skaper vi tiltak og trivsel! Kort status for Lenvik kommune pr : Oppstart meldingsutveksling.
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
IHR-relaterte tiltak. Saker som USIT jobber med Relatert til, men uavhengig av plangruppen Tiltakene har sitt utgangspunkt i –IHR-runden på alle fakulteter.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Exchange. EXCHANGE-MIGRASJONEN Øyvin Wormnæs Pilot-test IT-direktøren vedtok at USIT skulle være pilot-miljø  Stort spenn i plattformer og klienter.
Notes for IT-ansvarlige og andre i hjelpefunksjoner Steinar Skogheim Sverre Didriksen.
TotalView Integrert PC Sentralbord System oversikt Sentralbord modul Klient modul Anropsflyt Exchange synkronisering Tilkobling.
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Februar 2015.
Lync-møter Bli med i Lync-møte Planlegge et Lync-møte
SuperOffice CRM UniMicro
SuperOffice CRM MultiCase
USIT / IT-drift / Seksjon for grunndrift / Gruppe for basis systemdrift Fellesmøte m/lokal-IT – september 2013 Status på ny lagringsløsning.
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Jasmina Hodzic, Gruppe for grunntjenester, USIT POLS, Cerebrum og Ephorte synkronisering Registrering av brukere i Ephorte ved hjelp av automatiske oppdateringsrutiner.
Elektronisk kalender ved UiO
Sneak peek og svar på spørsmål Ulf Jarre Jerpseth & Gyda Kjekshus
Notes ved UiO Steinar Skogheim. Steinar Skogheim, USIT Målet med dette kurset Målet er å gi en oversikt over hvordan Notes generelt fungerer og brukes.
Notes ved UiO Steinar Skogheim
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :10 Side 1 Mail ved UiO v/ Bård H.M. Jakobsen (GT/SAPP/USIT)
NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Beklager! Vi gjennomgår løpet frem til ferdig migrering i disse dager. Det kommer informasjon om ca en uke.
Internt HandlingsRom (IHR) En oppdatering på hva som skjer.
UiO Programkiosk: Ny portal og tilgang fra Mac og Linux
Administrasjon og integrasjon i Exchange og Cerebrum Av: Bård Jakobsen.
NIKE. NYTT OM EXCHANGE Øyvin Wormnæs Arbeidsløp Vi har vedtatt ikke å ha koeksistens av Notes og Exchange  Vi må migrere Notesbrukere i en samlet omgang.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :34 Side 1 FEIDE – BAS – Cerebrum v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Digital eksamen på UiA Status.
SUAIT 2012 SUrvey om Administrative IT-systemer Per H. Jacobsen USIT/SUF/VD.
Implementering og drift av virtuelt datasystem med VMware View
Notes ved UiO Sverre Didriksen Steinar Skogheim. Steinar Skogheim og Sverre Didriksen, USIT Målet med dette kurset Målet er å gi en oversikt over hvordan.
Status for Exchange ved UiO og veien videre v/ Bård Jakobsen (GMT/KD/IT-Drift/USIT)
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Outlook ved UiO Steinar Skogheim Gruppe for meldingstjenester, USIT 14.juni 2016.
E-post ved UiO for Systemgruppeforum Bård H.M. Jakobsen Gruppe for drift av meldingstjenester (GMT)
Kalendertips for UiO-bruk Steinar Skogheim Gruppe for meldingstjenester, USIT 8.desember 2015.
Exchange Web Services Bård H.M. Jakobsen Gruppe for drift av meldingstjenester (GMT)
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Reservere kollokvierom ved IFI
E-post ved UiO for Systemgruppeforum
Nytt postsystem ved UiO …nok en gang
Identity Access Management (IAM)
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
Presentasjon av våre IT-tjenester
Windows Autopilot Windowsforum Ernesto Gonzalez
Standardisering av IT-virksomheten
IN3030 – Effektiv parallellprogrammering Uke 1 2. del, våren 2019
Presentasjon av våre IT-tjenester
Utskrift av presentasjonen:

NIKE Oppdatering

Hovedspørsmålet: Når? Vi migrerer fra februar USIT spiser egen medisin først, og er pilotmiljø Rekkefølge av enheter vil avgjøres sammen med IT- ledernettverket

Migrasjonsperiode Det er to alternativer Notes/Exchange koeksistens Ikke Notes/Exchange koeksistens Dette avgjøres etter tilbakemeldinger fra leverandør, tekniske miljøer og IT-ledernettverket

Koeksistens Med koeksistens fungerer systemene i parallell. Brukere vil merke det best ved at man ser man free/busy mellom migrerte og ennå ikke migrerte brukere. Rom og andre ressurser fungerer også i parallell. Positivt Notesbrukere kan tas over litt mer tid Negativt Koeksistens = dyrt Det er et komplisert og kompliserende oppsett

Uten koeksistens Her vil alle Notesbrukere migreres samtidig, det vil si over maksimalt en helg. Positivt Teknisk enklere Negativt Utsetter organisasjonen og IT-organisasjonen for en betydelig samtidig belastning

Migrasjonsopplevelsen

USIT For hver bruker, i praksis for lister av brukere: Skru av e-postlevering til Notes og Cyrus, og legge innkommende e-post i kø Siste synkronisering av e-postboks Siste synk av kalenderdata Skru på levering av e-post til Exchange

Brukeropplevelse kalenderbruker Automatisk: Notesklient og iNotes slutter å fungere OWA er tilgjengelig De rom som ligger i Notes er i stedet tilgjengelig gjennom OWA Krever en eller annen interaksjon: Må få ny profil til Outlook, Apple Mail og Calendar eller Evolution Outlook, Apple Mail og Calendar eller Evolution begynner å fungere Lokale adressebøker må flyttes Eventuelle gjenværende lokale mapper må flyttes De som skal få ny klient, og ønsker det, må få opplæring i denne

Brukeropplevelse e-postbruker Automatisk: Thunderbird fungerer som før OWA er tilgjengelig De rom som ligger Notes må nå reserveres gjennom OWA Får tilgang til kalender Er tilgjengelig for invitasjoner fra andre Roundcube fungerer, men er ikke trådet Krever en eller annen interaksjon: Må få ny profil til klient, Outlook krever pr i dag både IT- og brukerinteraksjon De som skal få ny klient, og ønsker det, må få opplæring i denne Lokale adressebøker og eventuelle gjenværende lokale mapper må flyttes

IT-ansvarligopplevelse I forkant: Organisere opplæring etter enhetens opplæringsplan På migreringstidspunkt: Dist av ny profil til klienter Rette oppståtte feil Veilede brukere i nye innstillinger Veilede brukere i oppsett på bærbare som ikke ligger i Tivoli Generell brukerstøtte: Feilretting, veiledning, flytting av foldere, flytting av adressebøker o.l.