Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Beklager! Vi gjennomgår løpet frem til ferdig migrering i disse dager. Det kommer informasjon om ca en uke.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Beklager! Vi gjennomgår løpet frem til ferdig migrering i disse dager. Det kommer informasjon om ca en uke."— Utskrift av presentasjonen:

1 NIKE Oppdatering

2 Hovedspørsmålet: Når? Beklager! Vi gjennomgår løpet frem til ferdig migrering i disse dager. Det kommer informasjon om ca en uke.

3 Migrasjonsperiode Det vil være en migrasjonsperiode, ikke ett tidspunkt Epostmigrasjon: Vi beregner foreløpig 25-28 døgn for å synkronisere 19 TB data Notes: Betydelig raskere, foreløpig beregner vi en helg på å synkronisere Migrasjonsrekkefølger er ikke bestemt Migrasjonsperioden vil være så kompakt som mulig Det vil mest sannsynlig være menneskelig kapasitet i organisasjonen som setter begrensningen

4 Klientvalg I Webklient: OWA (Outlook Web Access) fungerer på alle plattformer og de fleste nettlesere Roundcube vil fungere for e-post inntil den avvikles, men uten tråding Mobile enheter Native-klienter fungerer og vil være anbefalt valg IMAP-protokollen støttes. POP støttes, men det gis ikke garanti for POP-støtte i all fremtid.

5 Klientvalg II Windows: Outlook er anbefalt standardklient Thunderbird vil fungere for e-post MacOS Native Apple Mail og Calendar anbefales Outlook vil fungere Linux Fedora: Evolution gir full støtte RHEL: Thunderbird for e-post, OWA for kalender (og e-post)

6 Brukeropplevelse - migrasjonen Vi vet at brukere vil kunne merke: Notes blir borte Roundcube slutter å vise tråding OWA blir tilgjengelig Bruker får (mest sannsynlig) ny klient Lokale filtre, lokale bokser og annet i gammel klientside vil ikke lenger fungere – flytt mest mulig til server (Merk: Outlook får en ny «account», så lokalt lagret e-post, filtre og lignende påvirkes selv om man beholder samme klient) En del av det pågående arbeidet med migrasjonen er å detaljere hvordan brukeropplevelsen skal se ut og glatte ut opplevelsen mest mulig.

7 Opplæring Detaljeres når migrasjonen er bestemt, med tidslinje Vil bestå av auditoriekurs, puljekurs og nettbaserte veiledninger Det vil være opplæring for dem som igjen skal lære opp brukere lokalt Vi vil gjerne ha innspill, nike-kontakt@usit.uio.no


Laste ned ppt "NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Beklager! Vi gjennomgår løpet frem til ferdig migrering i disse dager. Det kommer informasjon om ca en uke."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google