Kapittel 5 Vilkårssetningar og løkker. 5.1 Boolske uttrykk George Boole (1815-1864), britisk matematikar Utvikla teori om logikk ved bruk av symbol i.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Repetisjon innkapsling static tabell av primitiv datatype LC191D Videregående programmering Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for informatikk og e-læring.
Advertisements

Tabeller av objekter Klassen ArrayList
C++ for Java-programmerere
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for informatikk og e-læring
Kontrollstrukturer (Kapittel 3)
1 Java 6 Mer om metoder Tekster Ole Christian Lingjærde Gruppen for bioinformatikk Institutt for informatikk Universitetet i Oslo.
Java 4 Mer om forgreninger While-løkker Ole Christian Lingjærde
Objekt, Instanser og referanser + litt til. Objekter  Instanser  En instans er et objekt av en bestemt klasse  Instanser blir laget ved å kalle klassens.
Programmering i Java versjon august 2004 Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else.
IS-102 Klassedefinisjoner
C# for javaprogrammerere
Generelt I/O if/else Funksjoner Lists Løkker Dictionaries Annet Listebehandling Klasser Python med noen algdat-anvendelser Åsmund Eldhuset asmunde *at*
En gang til!? .
Feilhåndtering. Feil er uunngåelige! Erfaring viser at feil i dataprogrammer som består av mer enn noen få linjer ikke er til å unngå. For å få et godt.
Kapittel 24 (Big Java 2.utg) Kommunikasjon i nettverk.
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering mandag 2.10 Default values – standardverdier ved oppstart MER OM: Sub-prosedyrer og sub-funksjoner.
INF150 Programmering mandag 11.9
Kapittel 11 Rekursjon Å tenke rekursivt Rekursjon er ein programmeringsteknikk der ein metode kallar seg sjølv for å fullføre ei oppgåve For å kunne.
PHP oversikt. Basis egenskaper Grensesnitt med web tjener Skripttaggene Kommentartegn Ikke case sensitiv Avslutningstegn for instruksjoner.
EQS prosessteikning Rettleiing for deg som skal bruke prosesskart-editor i EQS.
Programmering i Java versjon august 2004 Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else.
Repetisjon av JSP Variabler, tabeller, if-setninger, for/while-løkker
Grunnleggende PHP - Ronny Mandal1 Grunnleggende PHP.
Dynamiske nettsider PHP Del 2 – Kontrollstrukturer.
Java 11 Programmering med og uten objekter: hva er forskjellen?
Å lese tall fra en fil, klassen Scanner 1.Et Scanner-objekt kan knyttes til et strømobjekt eller til en streng. 2.Kan skanne teksten etter data av ulike.
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering mandag 18.9 Lesing av data fra fil og skriving av data til fil. Side 411 – 4.. Kap 4.
Oppgaver til kodegenerering etc. INF-5110, 2013 Oppgave 1: Vi skal se på koden generert av TA-instruksjonene til høyre i figur 9.10 i det utdelte notatet,
Programmering sif8005. Praktisk informasjon  Innleveringsfrist øvinger: mandag kl  Alle øvinger er obligatoriske  Studass tilgjengelig 6 timer.
1 INF5110 – 23. april, 2013 Svar på noen oppgaver til kap. 8 Beklager noe trykkfeil og rot på forelesningene Håper dette er bedre (lagt ut 24/4) Nå fredag.
Tabeller Dette er en tabell, eller array. Den kan defineres sånn som dette: public int[] heltallsTabell = new int[11]; //Her er 11 tabellens lengde for.
Java 5 Litt mer om løkker Arrayer Metoder Ole Christian Lingjærde
Objekt, Instanser og referanser + litt til. Objekter  Instanser  Kan sees på som det samme. Personen Per kan være både et objekt og en instans av klassen.
Kapittel 6 Objektorientert design. 6.1 Programvareutvikling Skriving av kode ein liten del av arbeidet med å lage programvare Fire hovudaktivitetar Kravspesifikasjon.
Introduksjon I tillegg til autentisering, bør/skal også ein sikker kanal tilby garanti for meldings- integritet og konfidensialitet.
Ekstra mange tips til Oblig 3! 12. mars 2007 Are Magnus Bruaset og Arild Waaler Inst. for informatikk, UiO.
INF1000 (Uke 14) Eksamen V06 Grunnkurs i programmering Institutt for Informatikk Universitet i Oslo Are Magnus Bruaset og Arild Waaler.
INF160 Videregående Programmering Hausten Om kurset Lærebok: Lewis & Loftus: Java software solutions, 4.utgåve utgåve inneheld nye, viktige.
Byggeklosser i java  Klassedefinisjon  Variabel deklarasjon  Metodedeklarasjoner  En ordentlig klasse  Spesielle/kryptiske skrivemåter  løkker og.
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering mandag 25.9 MER OM: Sub-prosedyrer og sub-funksjoner Kap 4.
Programmering i Java versjon Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else Lervik.
INF1000 (Uke 4) Mer om forgreninger, While-løkker
Kapittel 2 Data og uttrykk. 2.1 Strengar Ein tekststreng er eit objekt i Java, definert av String klassen Meir om denne klassen i kapittel 3 Vi bruker.
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Kapittel 9 Polymorfi. 9.1 Sein binding Ofte er det perfekt match mellom typen til ein variabel og objektet han refererer til ChessPiece bishop;... bishop.
Kapittel 3 Bruk av klasser og objekt. 3.1 Å lage objekt Eit variabelnamn i Java representerer Ein primitiv verdi (f eks boolean, int ) Eit objekt (f eks.
Kapittel 23 (Big Java 2.utg) Tråder. Kjøring av tråder Ein tråd er ein del av eit program som blir eksekvert uavhengig av andre deler av programmet Vi.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Kapittel 12 Samlingar Samlingar og datastrukturar Ei samling (collection) blir brukt til å oppbevare og handtere andre objekt ArrayList – klassen.
Kapittel 7 Array (lister og tabellar). 7.1 Arrayelement Array (lister, tabellar) er kjent frå VB Blir brukt til å organisere data når vi har mange dataelement.
Kapittel 25 (Big Java 1.utg) Java Server Pages og Servlets.
Kapittel 10 Exceptions Handtering av exceptions Ein exception er eit objekt som representerer ein feil eller eit unntak Exceptions blir kasta av.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Nynorskkurs - Substantiv.
Lokale variable Hvis vi trenger å ta vare på en verdi, inne i en metode kan vi definere en lokal variabel: int amount = 0; vi må fortelle hvilken type.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Oversikt Access Hva en bør beherske så langt. Tabeller Felt Typer (heltall, desimaltall, tekst, Boolean) Primary Key.
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
INF5110 – 23. april, 2013 Svar på noen oppgaver til kap
Variabler, datatyper og uttrykk
Teikning av mekaniske delar
Omgrepssamling 1. og 2. trinn
Logiske funksjonar og grunnleggjande programmering
Hypotese og teori.
IS-102 Interaksjon med objekter
Spillutvikling Introduksjon til spillutvikling i Processing
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Begynnerkurs i Python Realfagskonferansen 2019 Henrik H. Løvold
Siste uke med fokus på Python  Java
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 5 Vilkårssetningar og løkker

5.1 Boolske uttrykk George Boole ( ), britisk matematikar Utvikla teori om logikk ved bruk av symbol i staden for ord Meir om den matematiske delen av dette i kurset Mat200 Diskret Matematikk, som er svært viktig for den som skal bli flink til å programmere

Boolske uttrykk Flytkontrollen i eit program Startar øverst i main() Eksekverer ei og ei setning (statement) i programmet til main() er slutt Metodekall overfører kontrollen til metoden som blir kalt, når denne er ferdig går kontrollen tilbake til der kallet skjedde i main(), og neste setning i main() blir utført Det kan vere metodekall i fleire nivå

Boolske uttrykk Vi har ofte bruk for å påvirke flytkontrollen i eit program for å Bestemme kva kode som skal eksekverast/ikkje eksekverast Bestemme kor mange gonger ein bestemt del av koden skal eksekverast Vi kan påvirke flytkontrollen ved hjelp av Vilkårssetningar ( if, if-else og switch ) Løkker ( while, do og for ) Tilstanden til ulike variable blir brukt for å bestemme kva som skal skje Boolske uttrykk gir alltid enten true eller false

Boolske uttrykk Boolske uttrykk bruker operatorar for Likskap (== og !=) Relasjon ( og >=) Logikk (!, && og ||) Presedens: Likskap og relasjon lågare enn aritmetiske operatorar Logiske operatorar: ! først, deretter &&, til slutt || Merk at dei logiske operatorane berre tek boolske operandar

5.2 if -setningar Det reserverte ordet if Boolsk uttrykk i parentes Statement som blir eksekvert dersom det boolske uttrykket er true Bruk { og } før og etter dersom det er fleire statement Om det boolske uttrykket er false held programmet fram utan å eksekvere innhaldet i if -setninga

if -setningar if-else Vi legg til det reserverte ordet else etter innhaldet i if -setninga Deretter eit eller fleire statement Ein av dei to delene av if-else setninga vil bli eksekvert, avhengig av om det boolske uttrykket er true eller false Nøsta if -setningar, eventuelt med else Eit else blir alltid kopla til næraste if Bruk {} for å styre dette om nødvendig ?: operatoren int total = (done) ? sum : 0;

5.3 Samanlikning av data Kva type data skal vi samanlikne? Flyttal ( float, double ) Desse er like berre når alle binære siffer er like Det skjer nesten aldri når vi har utført rekneoperasjonar Finn absoluttverdien av differansen og sjekk denne mot ei grense Teikn ( char ) ‘a’ < ‘b’ sidan a kjem før b i Unicode Unicode bestemmer rekkefølgje for char -data, og dermed kva som er “størst” og “minst”

Samanlikning av data Objekt Objektvariable er referanser eller adresser til objekt To objekt blir dermed “like” etter == operatoren berre dersom dei refererer til det same objektet To String -objekt som begge inneheld teksten “Johan”, men som er to separate objekt, er dermed ikkje like om vi bruker denne operatoren! Bruk equals() eller equalsIgnoreCase() for å sjekke om to String -objekt er logisk sett like Bruk compareTo() for å sjekke alfabetisk rekkefølgje Ver obs på at store bokstavar kjem før små i Unicode

5.4 switch Tilsvarer Select Case i VB Litt om syntaks Uttrykket må vere av integral (heil) type, altså int, char eller enumerert type Ikkje boolean, byte, short eller long break statement og “fall through” default statement switch kan alltid erstattast med eit sett nøsta if -setningar Nøsta if kan bli uoversiktleg når det er mange case Kan vere nyttig ved evaluering av andre typer enn int og char, ev enumerert

5.5 while Syntaks Uendelege løkker Nøsta løkker break og continue Kan vere kjekt å ha Er aldri nødvendige Bør ikkje brukast

5.6 Iteratorar Iterere betyr gjenta Iteratorar er objekt med metoder som kan gå gjennom ei samling av objekt og prosessere eit objekt om gongen Scanner -klassen definerer iterator- objekt Eksempel på lesing av fil

5.7 do Liknar på while while -statement med test av vilkår til slutt Pass på semikolon til slutt! Ei do -løkke blir alltid kjørt minst ein gong

5.8 for Blir ofte brukt når vi veit kor mange gonger løkka skal kjørast Alt som har med kontroll av løkka å gjere står samla øverst Dei tre delene blir utført til ulike tider foreach statement når vi går gjennom ei samling

5.9 Løkker, vilkår og grafikk Bullseye Boxes

5.10 Event sources Vi kan bruke ein listener til å lytte på fleire komponentar Vi kan spørre listener-objektet om kva komponent som genererte hendinga Deretter kan vi utføre ulike ting, alt etter kva komponent handlinga kom frå LeftRight

5.11 Dialogboksar Javax.swing -pakken har klassen JOptionPane som tilbyr å lage diverse dialogboksar på ein enkel måte Input Bekrefte Melding Det finst ein del “ferdigvare” i Java også, sjølv om vi må lage litt meir her enn i VB

5.12 Fleire knappar Check boxes Blir brukt for å skru ulike funksjonar eller brukarval av og på Ingen, ein, fleire eller alle kan vere valt samtidig Radio buttons Blir brukt når kun eit alternativ av fleire kan veljast Blir samla i grupper Ein og berre ein i kvar gruppe er valt samtidig