Integrasjon av distribusjons- kanaler og personifisering av kommunikasjon Peder Inge Furseth Institutt for innovasjon og økonomisk organisering, BI Sandvika.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Med forskning på timeplanen
En plastgjenvinningsbedrift midt i Norge. Tverrfjellet.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Om å få det til!.
Trådløs Framtid Trådløs Framtid - Nøkkelaktør for å nå målene i VERDIKT Kyrre Lekve, Næringspolitisk rådgiver i Abelia Medlemmer.
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
VELKOMMEN KICK OFF INTELLIGENTE HELSE OG OMSORGSTJENESTER.
FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING
NESODDEN VIDEREGÅENDE SKOLE - ERIK HEIER
Økonomisk kriminalitet: mediabildet og klipp fra nyere undersøkelser
Seminar Rica Ishavshotell 18. Juni 2003 Fiskeri – og Havbruksnæringen Noen IKT utfordringer Roy Robertsen, Fiskeri og Havbruksnæringens Landsforening.
Utdanning og framtidsmuligheter innen havbruksnæringa Jørund S. Larsen Regionsjef, FHL Midtnorsk Havbrukslag.
IA-nettverk Samarbeid mellom. Målsetting for IA-nettverk Gi økt kompetanse til nøkkelpersoner i bedrifter som vil forbedre sin praksis knyttet til Inkluderende.
Forretningskonsept og forretningsplaner
SINTEF-seminar 8.november 2006
Status RNNS den Utvikling i risikonivå – norsk sokkel Prosjektets mål  OD skal gjennom prosjektet ’utvikling i risikonivå - norsk sokkel’ utvikle.
Anne M Jervell Strategiske veivalg? Anne M Jervell STYREMØTE Tema:Strategi.
Hvordan forsterke merkevaren?
ÅRSMØTENE 2003 Sparebankforeningen i Norge og Sparebankforeningens servicekontor Sparebankenes næringspolitiske grunnlag og Sparebankforeningens fremtid.
© Bergen kommune Fra papir til tastetrykk Trygve Sæle Bergen kommune.
- en ren fornøyelse -.
Norsk senter for prosjektledelse Et forskningsbasert samarbeid med norsk næringsliv og forvaltning.
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Foresight Norge Regional foresight – en nøkkel til innovasjon? PF Nettverk for Fremtidstenkning Oslo, 4. mars 2008 Innledning v/Jan Dietz.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
Hvorfor er kompetase viktig frem mot 2020
Oppdatert 4. juli Mineralklynge Nord - Et samarbeidsprosjekt for utvikling av mineralnæringen i nord -
FORUM PRODUKTUTVIKLING OG DESIGN MÅLSETNING Møtested for alle som arbeider med problem- stillinger knyttet til produktutvikling og design Utveksling.
Norsk Bioenergiforening Strategiplan ”Bioenergi skal spille en sentral rolle i fremtidens fornybare energisystem”
Felles Tenketank for NODE-Eydenettverket April 2010 HVORFOR HVORDAN HVA NÅ Bilde: første NEW samling april 2010 (50 deltakere)
Sammen skal vi gjøre Stavanger-regionen åpen, energisk og nyskapende Vi arbeider med strategisk næringsutvikling i en flerkommunal.
DIPS og Erfaringer med OFU Rolf Dahl Seksjonssjef / Partneransvarlig.
E-handel i Norge – en sammenligning med resten av verden
Verdiskaping i SMB-sektor: Kan regnskapsføreren bli en utviklingspartner for SMB? Enhanced value creation in the SME-sector: Strengthening the impact of.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Fra IT for funksjonshemmede til IKT for alle – i et samfunn for alle 1998: Et oppdrag under regjeringens Handlings- plan for funksjonshemmede Finansiert.
Organisatorisk innovasjon
Tjenesteyting som næringsutvikling Statssekretær Helle Hammer Nærings- og handelsdepartementet PULS prosjektledersamling 29. april 2003.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Ved prosjektleder Gjertrud W. Kamstrup Norsk Regnesentral Presentasjon av prosjektet: LAP - Læring og kompetansebygging.
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Utviklingsfondet for skogbruket Skogprogrammet Bidrag til FoU – fokus på fremtiden Kristin Danielsen Avdelingssjef Landbruk og marin virksomhet Norges.
Forskingens betydning for morgendagens næringsliv - har tjenesteytende sektor noen rolle? Paul Chaffey Abelia.
Strategi for Puls-programmet Denne presentasjonen støtter kortversjonen av programmets strategi publisert på programmets nettside i juli 2003.
Attachè – rollen i TEFT John Arne Bjørgen Seminar
Norwegian Ministry of Fisheries Til: fiskerinæringen Fra: fiskeriministeren ”Konkurransekraftige rammebetingelser for norsk marint næringsliv” Fisk 2003.
Fra gamle til nye tanker i næringspolitikken? Innlegg om innovasjonspolitikken Ekspedisjonssjef Morten Berg Nærings- og handelsdepartementet EVA-forums.
STRATEGIPROFILEN VED NHH
Noen erfaringer fra NTNU ?
ByR har fått et tydelig mandat med klare ambisjoner fra 7 kommunestyrer + fylkesrådet.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
© 2003 KPMG AS, the Norwegian member firm of KPMG International, a Swiss non operating association. All rights reserved. NTLF Bergen Supply Chain Management.
Skråblikk på bilbransjen Gunnar Stavrum, sjefredaktør i Nettavisen.
Nettverksmøte Sunndalskonferansen
HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
1 Met 9810: Metodefilosofi og utredningsmetodikk Eksplorativt design tirsdag 14. mars 2000 Tor Morten Løland.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Innovasjon Norges Evalueringsstrategi
Samhandling og prosessledelse
Prosjektoppgaven.
Administrerende direktør Organisasjonsutvikling og økonomi
Styrevedtak sak 2011/3533, 29/6-11.
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Utskrift av presentasjonen:

Integrasjon av distribusjons- kanaler og personifisering av kommunikasjon Peder Inge Furseth Institutt for innovasjon og økonomisk organisering, BI Sandvika

Problemstilling: I hvilken grad driver tradisjonelle handelsbedrifter lønnsom internett- handel, og hvorfor driver noen bedrifter lønnsomt og andre ikke?

Hovedmål: integrere en tradisjonell kanal med internett øke bedriftenes grad av personifisering videreutvikle nettverk av bedrifter utvikle lojalitet hos kundene bidra til effektivisering av bedriftene formidle resultater, kommentere næringspolitiske saker

13 bedrifter deltar Norli Gruppen (vertsbedrift) SAS Color Line Vinmonopolet Spaceworld XXL Mester Grønn Gjensidige NOR VISA Norge Sparebanken Hedmark Netaxept Posten Norge, logistikk Jotun

Arbeidsmåter møter i året utveksling av erfaringer bedrifter i noe ulik fase og ulike fokus innsamling av data på tvers av bransjer fokusgruppe-intervjuer av kunder av hver av deltagerbedriftene i juni nær kontakt med Oxford University Elliot:B2C e-commerce strategies & models

Videre arbeid Følger multi-kanal prosessen i Norli nært bruker denne prosessen som case lage publikasjon fra Norli til november større og bredere publikasjon sommer 2004 kvantitativ undersøkelse vinteren 2003/2004 seminar-dag i midten av januar 2004 fagartikler undertegnede + en vit.ass full tid 10 mnd

Bredere tema: innovasjon Innovasjon i tjenesteytende næringer er det gjort lite forskning på salg over internett kan sees som en slik innovasjon tjenesteytende næring som den største i tiden fremover (ca 65% av sysselsetting i OECD) dette prosjektet kan lede over i et bredere prosjekt om innovasjon og tjenester