Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Nedlasting av apper på Apple
Slik bruker du vår nettbutikk!
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Automatic Delivery Rewards Hovedtrekk. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards (ADR) er et program hvor en distributør eller kunde kan.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Keyforce SMS Mobile Link
BraWeb Bestilling.
ASKER SKIKLUBB VOLLEYBALL Treningsavgift/dugnad våren 2014
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
Veiledning for firmakunder
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Au2Pc med kortleser TPpay. Hurtigbruksanvisning.
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Skifteplan mobil en ny brikke i det teknologiske landbruket
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Elektroniske gavekort
SMS * MLM * FORRETNING SMSKLUBBEN Viktig før vi går i gang med presentasjonen. Bruk kun denne koden når du skal melde deg inn Skriv mld mxm send.
Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
Intelle Service Kontrakt
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
D ATASIKKERHET For foreldre med barn og unge som bruker datamaskin og internett - Hvilke trusler står vi ovenfor, og hvordan kan vi avverge disse?
Kursopplegg for KlubbenOnline Kursmateriellet er laget av Runar Sveen, Akershus IK November 2000.
Hva er Fronter.
Fra individuell kunnskap til kollektiv kvalitet
Blogging med Google Blogger
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Basware Purchase Management
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Installering av Windows XP med PXE (netboot) Del 1 – forhåndskonfigurering.
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
Gavekort, Kampanjekort, Bonussystem, Database
Lojalitetssystem, Database
© Bergen kommune1 Dexter Fakta opplysninger om barnehagen som adresse, tlf, e-postadresse, plasstyper, antall plasserte barn osv. hentes fra Extens og.
Svensker i Norge - Kampanje.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
IGive.no.
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Lenken til Fronter finnes nederst på mf.no. Logg inn med din MF-brukerkonto. Brukernavn og passord genereres etter første gangs semesterregistrering og.
Classification: Statoil internal Status: Draft Søk via Internett Statoil MasterCard.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Digitale medier 19 januar 2017.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Dette er forsiden som kommer frem når dere har logget dere på
ADR & SCANNERKORT.
? ? 1.
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem

Produkter 1. Gavekort; Få frem gavekort i butikk  displayer med peg Velg beløp og aktiver gavekortet i kortbutikken på nett 2. Kortbutikk på nett; I. Kjøp gavekort online II. Åpne og betale gavekort som er levert ut fra butikk/ kjøpesenter, online III. Åpne kampanjekort via kortnummer og mobil IV. Sende mobile kort, bursdag, bryllup, humor etc, med gavekortet, når og klokkeslett for levering, ikke klar ennå 3. Kampanjekort 4. Database 5. Bonusklubb

1. Gavekort Øke salget av gavekort i butikk: Peg-oppheng, kort med eller uten ferdigtrykt verdi Gavekort-Display på disk, gulv eller vegg Gavekortet aktiveres i butikk eller i kortbutikken på nett

2. Gavekort (Kortbutikk på nett) TO FORSKJELLIGE BRUKSOMRÅDER FOR ONLINE GAVEKORTKUNDER Bestille gavekort online, (levert direkte til kundes postkasse) Åpne og betale gavekort mottatt i handleposen, i DM (eks før jul), eller hentet i en butikk på kjøpesenteret

Åpne og betale gavekort på nett som er hentet i en butikk/ et kjøpesenter, mottatt i kundeavis/DM mm. Når man har kortbutikken på nett kan man også benytte denne butikken til å aktivere gavekort Dere får en link som dere kan legg inn på deres hjemmeside Her går kunden inn for å aktivere gavekortet med valgfritt beløp Kortet åpnes/aktiveres ved at kunden legger inn kortnummer og ønsket beløp på gavekortet Kunden kommer deretter inn i betalingsløsningen hvor han betaler for gavekortet

Generell erfaring ved bruk av gavekort bestilt online, eller direkte fra oss Knarvik senter bestilte 200 gavekort via kortbutikken på nett, fylte de opp med 250 kroner, bruket de til en kampanje. Kortene ble levert rett fra oss direkte til senteret. Åpnes via SMS Fornebu S har bestilt 1000 kampanjekort som fylles opp med 50 kroner, leveres nå i Oktober. I tillegg til disse sentrene har mange av kjedekundene våre brukt kampanjekort flere ganger. Her får vi nye kunder hele tiden

3. Kampanjekort, Kontantstrømmen Butikk Kunden innbetaler beløpet (kr. 1.000 )for varen. Eks, 30 % rabatt. Kr. 700,- går inn på butikkens konto Kr. 300,- overføres automatisk til den sentrale kampanjekort-kontoen Kundens kampanjekort fylles opp med kr. 300,- Butikk Når et kampanjekort innløses overføres beløpet automatisk fra den sentrale kampanjekort-kontoen til den aktuelle butikken. Dette skjer daglig.

3. Bruk av kortbutikken ved bestilling av kampanjekort Senteret kan bestille kampanjekort med individuell kortdesign i kortbutikken. Kampanjer hvor en premierer med kort, spesielle anledninger hvor en bruker kampanjekortene til å trekke til seg kunder utenfor senteret, kampanjekort som bygger opp kundedata for senteret Senteret bestemmer da selv utløpstid på kampanjekortene

3. Bruk av kortbutikken til å få informasjon om kunder ved bruk av kampanjekort Kunden aktiverer kortet på Kjøpesenterets nettsider: Ved å legge inn kortnummer og mobilnummer Gir samtykke til at Kjøpesenteret kan sende informasjon/reklame direkte til kundenes mobiler, mailadresser, postkasser Kjøpesenteret legger selv inn sine produktinteresser ( Hvilke butikker kunden er mest interessert i) se neste slide Alt lagrer seg i en kampanjedatabase som Kjøpesenteret eier

3. Kampanjekort Kortet lades i terminal, men kortet er inaktivt. Kunden selv må inn på nettsidene til kjeden og åpne kortet sitt Info om kunden blir automatisk utfylt. Kunden kan fylle inn hva de ønsker gode tilbud på/interesseområder Her henter man også samtykke Dersom målet er å bygge kundekartotek/kundeklubb og få kunder til butikk, så bruker kjeden penger først når disse kriteriene er oppfylt. NO CURE NO PAY

4. Databasen Får eget brukernavn og passord Alle gavekorttransaksjoner oppdateres daglig Alle kampanjekorttransaksjoner oppdateres daglig Alle transaksjoner i bonussystemet oppdateres daglig (innmelding av kundenes debet/og kredittkort) Bonussystemet: Kundene til Kjøpesenteret melder inn sine debet/kredittkort i bonussystemet. De oppgraderes til gullkunde osv hvis de er ofte innom og handler. Alt registreres og legger seg i databasen

4. Databasen Gavekort: Alle rapporter kan hentes ut, breakage, når og hvor kort er ladet og brukt Kampanjekort uten databygging, kun trafikk i butikk: Alle rapporter skiller seg ut fra gavekortene. Enkelt for senteret/sentrumsforeningen å se hvor og når en kunde har vært og handlet med kampanjekortet All gavekorthistorikk lagres Alle kampanjer med kampanjekort lagres Kan følge daglig utvikling på nåværende kampanje

4. Databasen, kampanjekort ved databygging Alle data lagrer seg i databasen Transaksjonsdata, når og hvor kortet er brukt, hentet fra FTP-server hos Evry (vanlige gavekortrapport) Alle data som kundene selv har lagt inn i senterets online kortbutikk, Navn, mobil, mail, produktinteresser, samtykke Alle data fra Bisnode (kredittsjekk selskap) Bolig Aldersintervall Familiestruktur Kjønn Inntektsintervall Postnummer Kjøpekraft

4. Databasen, kampanjekort ved databygging Kan segmentere kundene/lage utvalg og sende SMS, mail direkte til kundene Snart kan det også sendes, post, push-meldinger, mobile kampanjekort direkte til segmenterte grupper Kan søke og lage rapporter på alle data Kan lage og lagre grafene i ulike filformater Ulike diagramtyper

4. Databasen (Gavekort og kampanjer) Hente og generere rapporter direkte på nettet, når man selv ønsker

5. Bonusklubb (Pilot) «Min Side» Lojalitetskunder Nille Vi programmerer innmeldingssiden for lojaliteskundene til kunden Legges via en link inn på Kjøpesenterets nettsider Kunder melder seg inn med navn, adresse, kortnummer, (debetkort og kredittkort) Lojalitet følger betalingsmiddel til bonuskundene (ingen andre kort er nødvendig). Terminal gjenkjenner innmeldte kort. Kjøpesenteret kan enkelt søke opp all informasjon i databasen. Kunden får etter innmelding sin egen «Min Side» Denne får bonuskundene tilgang til via en login på Kjøpesenterets nettsider, også enkelt å logge seg på via egen smarttelefon

5. Bonusklubb (Pilot) «Min Side» Lojalitetskunder Nille «Min side» viser opparbeidet bonus, relaterte kvitteringer Min side» kan vise fremtidig bonus/fordeler Kjøpesenteret velger å gi de forskjellige bonuskundenel. Kan se kommende kampanjer, tilbud etc etc «Bonusskunder kan få ekstra gode tilbud inne på «Min side»

5. Bonusklubb (Pilot) Mobil App Smarttelefonen viser kundens «Min side» via pålogging «Min side» viser bonuskundens status, tilbud, fordeler etc Kvitteringer, transaksjonsoversikt Kjøpemønsteret til den spesielle kunden kan kartlegges Dette åpner for en mye tettere dialog mellom Kjøpesenteret og kundene Kunnskap gir høyere treff% ved markedsføring. Dette vil føre til at Kjøpesenteret får flere kunder i butikk, mer fornøyde kunder, og at butikkene i senteret vil tjene mer penger