IT services and support Information to new employees at UIB.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Everyone Print Kalle Snarheim.
Advertisements

VELKOMMEN Informasjon fra Fadder Information from Fadder watch?v=mck5ke4Rweo.
Jara NetBusiness Vedlikeholdsrelease , 11. februar 2008.
DESEMBERKONFERANSEN Kristian Siem SS7 New Vessels
Organization and board
Régis Laurent Director of Operations, Global Knowledge Competencies include: Gold Learning Silver System Management Touch, flip and fold Håvard Haukeberg.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
GMO-situation in Norway Kathrine & Marte, Nordic-Baltic NGO meeting 2012.
The Trondheim Toll Ring System
Ledelsesinformasjonsystem
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Fra ARKTRANS til et Europeisk rammeverk for intermodal transport “Common Framework” 1.
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Designing the User Interface (Antall brukere == Antall meninger)
Making a Home Page. Why a Web Page? Easier to submit labs electronically (lack of color printers at university); Easier to submit labs electronically.
Diploma Supplement Ting å huske Ingenting skal fjernes fra standard oppsett Informasjon om DS skal være med på institusjonens.
Plan for uka i 7A. Timeplan MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Eng/IKT/norskKrøKHVEng/IKTNorsk """"" """Matte (Delt)Fremføring "EngelskNorsk"" Eng/IKT/norskNaturfagMatte.
DOLPHIN INTERCONNECT SOLUTIONS AS Hugo Kohmann CTO
© GT/SAPP/USIT University of Oslo, Norway Cerebrum By Bård H.M. Jakobsen.
Nettverk Software Protocol Hierarchies
Nettverk Software Protocol Hierarchies
Corporate Responsibility (CR)- and Non-financial reporting Why and How? CCR Seminar – June 3rd, 2008 Caroline D Ditlev-Simonsen Handelshøyskolen BI Caroline.
EQUASS Assurance - en fordypning ”Å dele er å forbedre”. (”To share is to improve”). ERFA-konferansen i Trondheim nov
: Application from 2009 resubmitted, adapted to new organization Results known September 2011 Reorganization of Notur into kjernetjenester.
Konseptuell modell Hvordan skal dette se ut ifra brukeren?
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Microsoft for akademia Rune Zakariassen Fagansvarlig for forskning og høyere utdanning Microsoft Norge.
Triggere Mutasjoner i basen. Triggers Triggers are stored procedures that execute automatically when something (event) happens in the database: : data.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
PARLAY/OSA Referanser: Referanser Foredraget er i all hovedsak basert på to artikler. Disse kan finnes på:
Trondheim 6. mars 2014 Mørke skyer i horisonten?.
C O M M E N T O R A / S Commentor A/S – Hørkær 24 – 2730 Herlev - Tel : (+45) Fax : (+45) Team System VSS user guide to TFVC.
1 | 2010 Internetteknologi 2 (ITNET2) Kort teknisk ASP.NET introduktion Mandag den 4/ Jesper Tørresø.
Publisering i åpne kanaler Anne Storset Institutt for mattrygghet og Infeksjonsbiologi.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Engelsk mal: Startside The Ageing Society – current situation, challenges and opportunities Steinar Barstad Warszawa 25th November 2014 Specialist Director.
Gründerskolen Sørmarka. Gründerskolen This award winning Norwegian entrepreneurship programme aims to develop students’ theoretical and practical.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
PKI – Norge Gruppe 3  Thorstein  Rune  Kjersti  Rasmus.
Student IT ved UiO Morten Ariansen. Institutt for sykepleievitenskap og helsefag IT-ansvarlig for ISH og IASAM: It ansvarlige: –Morten Ariansen.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Oppfriskning av engelskferdigheter
SmartSwap.
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Relevant questions for the Reference Group
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Presentation of sikresiden.no - On the safe side
CAMPAIGNING From vision to action.
Using nursery rhymes and songs
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Design driven Innovation Programme (DIP)
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
TBS-prosess.
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Split-range control
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Split-range control
LO2 – Understand Computer Software
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
EPiServer Connect for CRM
The Norwegian Centre for ICT in education
The courts February 2018 Court Administration.
What belongs in state storage API’s?
Developing an Educational Web Application for Student Training in Geographical Information Systems (GIS) Derek Morris Jr. , Edsel Norwood , Disaiah Bennett.
BY: LAURYN PETTYJOHN AND Paige gerry
Formalities in the final months May 22, 2019
Nottingham City Diabetes Service PLT Tuesday March 2017
Burnaby District Scholarships
Super Ninja Math Challenge
Utskrift av presentasjonen:

IT services and support Information to new employees at UIB

Content IT-department (regulations, systems and services, service- declaration)‏ When you need computer assistance: User support at IT department (BRITA). ”BRukerstøtte ved IT-Avd.” Access (SEBRA ) ”SEntralt BRukerAdm. system” Lectur rooms and auditoriums How to purchase a computer and software Joint Student system FS. ”Felles Studentsystem” Intranet and IT department website Wireless network

What do we (IT department - UIB) do? Deliever standardized IT-services to UIB –Storage, , calendar, web-related services, computer-network –Support on client-administrated computers and network printers –Gives user support to employees and students. –Computer room support and system support of auditoriums –Virus- and -spam control –Backup of data

Here is the service declaration:

When you need computer related assistance: ”BRITA” – User support at the IT department Telephone You can also register your issue at We can not help you with: –Private purchased computer and printer issues –How to use the software –Problems with small USB printers. We give support to network printers only. –Equipment older than 5 years.

IT-department organisation. May 2008 IT-department IT-director Thomas Evensen (1 st June)‏ IT-department IT-director Thomas Evensen (1 st June)‏ User Support Øystein Saasen User Support Øystein Saasen Infrastructur Jan Kristian W. Johnsen Infrastructur Jan Kristian W. Johnsen Applications Sidsel Storebø Applications Sidsel Storebø BRITA Employee user support Student support Unix Windows Network Integration / app. development. Basic-appl. /support SID (security, integr., data-dev.)‏ Administration. Telephone central Telephone central

Access to IT systems Get an account at –Request for an account –Request status –Create an account Passwords (secret and highly personal! Examples of good passwords: Wia62Koz, Y$d42T?x)‏ address Apply for shared folder access, intranet and course- account Sebra approvers –

IT-regulations IT-regulations should be know by everyone:

IT sentralized computer system (for Windows computers)‏ Operating system and software are installed by the IT department

IT driftsopplegg (for Windows PCer)‏ Logg inn på konto med brukernavn og passord lagring på server Brukerprofil (personlige innstillinger)‏ Ansatte logger inn på UIB, studenter logger inn på STUDENTdomenet.

IT driftsopplegg (for Windows PCer)‏ lagring på server Brukerprofil (personlige innstillinger)‏ e-postboks Personlig hjemmeområde (O:)‏ Fellesområde for inst./avd. (P:)‏ Internettjenester Utskriftstjenester Lagringstjenester

IT driftsopplegg (for Windows PCer)‏ lagring på server Brukerprofil (personlige innstillinger)‏ Alle data må lagres på nettverksområder for å være trygge! e-postboks Personlig hjemmeområde (O:)‏ Fellesområde for inst./avd. (P:)‏

Linux og Macintosh Linux driftsopplegg er utviklet og rulles ut i dag på Matematisk. Driftsopplegg vil komme etter hvert

Auditorier og undervisningsrom Stort sett standardisert utstyr Brukerstøtte varierer (se it.uib.no for oversikt)‏ Gjør deg kjent med forhold og utstyr i rommene du skal bruke!

Innkjøp av datautstyr og programvare UiB har avtaler på alt datautstyr, skrivere o.l. Det skal ikke kjøpes utstyr fra leverandører utenom avtalene! Av driftshensyn standardiseres det på visse modeller Se på innkjøpsveiledning på -> innkjøphttp://it.uib.no Søk råd hos IT-avdelingen eller Kontor for innkjøp hvis du er i tvil.

Shared Studentsystem FS En skal jobbe studieadministrativt Les om FS på

Intranet Log in to: Sorry: norwegian only

it.uib.no Read the english information Check for system messages –«Driftsmeldinger» –«oppslagstavle» Both norwegian and english information

Wireless network Look for poster: SSID=UIB More information: – Sorry: norwegian only