Elevundersøkelsen (2007-2013) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår 2013656396,9226.02.2013 Symbolet (-) betyr.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Andel reinnleggelser ved St. Olav per måned, Reinnleggelse definert som ø-hjelp innleggelse innen 30 dager etter forrige utskrivning Andel reinnleggelser.
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Bygningsdelstabellen
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Foreldremøte vg3 Onsdag
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
:50 Evaluering Lysvåken i Bergen domkirke menighet 1 Svarlogg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Fôr til oppdrettstorsk – bruk av vegetabilsk feitt Odd Leknes Forskningsdagene 2007 Alta.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Elevundersøkelsen 2013 – 7. trinn 7. trinn (12-13) 7. trinn (13-14) 1. Motivasjon og mestring 1.1 Motivasjon 4,064, Mestring 3,884, Faglig.
Drammen kommune, 7. trinn Opplevd mobbing Ikke i det heletatt2-3 ggr/mnd eller mer Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene? Elever% % Drammen 7.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Innherred samkommune 1 Årsrapport og Regnskap 2007 Samkommunestyret 10. april 2008 Administrasjonssjef Ola Stene.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Undersøkelse om svømmedyktighet 2003
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Videregående skole Videregående skole Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kulturundersøkelsen i Sandnes Sandnes kommune 2004.
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
En retrospektiv journalstudie
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Kjønn?Spørsmål 1: SvaralternativAntall% 1. Kvinne Mann7875 Antall svar:104 Snitt:1.75.
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
 Udgangspunkt Hovedkonto 0-6 Fratrukket -Forsyning -Tjenestemands- pension forsyning -Overførsler -Forsyning -Tjenestemands-
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Elevundersøkelsen 2015 Består av temaene; trivsel, motivasjon, hjem-skole, støtte fra lærerne, arbeidsfordeling og læring, vurdering og læring, medvirkning,
Utskrift av presentasjonen:

Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr at resultatet er skjult, se "Prikkeregler" i brukerveiledningen.

Bakgrunn GuttJente Er du gutt eller jente?37(58,73%)26(41,27%) Trivsel Trives svært godtTrives godtTrives littTrives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Trives du godt på skolen?30(47,62%)29(46,03%) - -0(0,00%) Trives du sammen med elevene i gruppa/klassen din?27(42,86%)26(41,27%) - -0(0,00%) Trives du i friminuttene/fritimene?43(68,25%)15(23,81%) - -0(0,00%) I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Trives du sammen med lærerne dine?26(41,27%)31(49,21%)6(9,52%)0(0,00%) Har du lærere som gir deg lyst til å jobbe med fagene? -34(53,97%)15(23,81%) -0(0,00%) Svært ofte eller alltid OfteAv og tilSjeldenAldri Er lærerne dine hyggelige mot deg?34(53,97%)26(41,27%)3(4,76%)0(0,00%)

Motivasjon I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Er du interessert i å lære på skolen?30(47,62%)25(39,68%) - -0(0,00%) Gjør du leksene dine?57(91,94%)5(8,06%)0(0,00%) Får du nok utfordringer på skolen?16(25,40%)31(49,21%)12(19,05%)4(6,35%)0(0,00%) Svært godtGodtNokså godtIkke særlig godtIkke i det hele tatt Hvor godt liker du skolearbeidet? -43(68,25%)9(14,29%)5(7,94%) - Svært letteLitt letteVerken lette eller vanskelige Litt vanskeligeSvært vanskelige Hvordan er oppgavene du får på skolen? -7(11,11%)36(57,14%)15(23,81%) -

Motivasjon (2) AlltidOfteNoen gangerSjeldenAldri Hvor ofte kjeder du deg på skolen fordi du gjør oppgaver du allerede kan? - -39(61,90%)19(30,16%) - Hvor ofte får du skoleoppgaver som er så lette at de ikke stiller noen krav til deg? - -20(31,75%)33(52,38%)4(6,35%) Hvor ofte får du skoleoppgaver som er vanskelige, men som du tror du klarer? 0(0,00%)21(33,87%)29(46,77%)12(19,35%)0(0,00%) Hvor ofte får du skoleoppgaver som er vanskelige, og som du ikke får til? 0(0,00%)5(8,06%)13(20,97%)31(50,00%)13(20,97%) T3 - Motivasjon Helt enigLitt enigVerken enig eller uenig Litt uenigHelt uenig Jeg liker å gjøre skolearbeid.9(14,29%)33(52,38%)14(22,22%) - - På skolen er jeg opptatt av å lære noe nytt.37(58,73%)16(25,40%)7(11,11%) - - Når jeg arbeider med skolefag, jobber jeg så hardt jeg kan.22(34,92%)30(47,62%)6(9,52%) - - Jeg liker å arbeide med skolefagene.15(23,81%)31(49,21%)10(15,87%) - -

Helt enigLitt enigVerken enig eller uenig Litt uenigHelt uenig Jeg gleder meg til å gå på skolen.26(41,27%)17(26,98%)11(17,46%)5(7,94%)4(6,35%) Når jeg er på skolen vil jeg helst lære så mye som mulig.36(57,14%)18(28,57%) -4(6,35%) - Når jeg arbeider med skolefag, fortsetter jeg å jobbe selv om stoffet er vanskelig. 29(46,03%)19(30,16%)9(14,29%) - - Jeg liker de fleste skolefagene.24(38,10%)23(36,51%)11(17,46%) - - I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Prioriterer du å bruke tid på skolearbeidet (både arbeid i timene og lekser)? 38(61,29%)14(22,58%) - -0(0,00%)

Læring I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Vet du hva du skal lære i de ulike fagene?31(49,21%)25(39,68%)4(6,35%)3(4,76%)0(0,00%) Helt enigLitt enigVerken enig eller uenig Litt uenigHelt uenig Når jeg arbeider med skolefag trenger jeg ikke å jobbe så hardt for å få dem til. -18(28,57%)29(46,03%)8(12,70%) - AlltidOfteNoen gangerSjeldenAldri Tenk på når du får arbeidsoppgaver på skolen som du skal gjøre på egen hånd. Hvor ofte klarer du oppgavene alene? 18(28,57%)36(57,14%) - -0(0,00%) Hvor ofte bruker du skriftlige planer (ukeplan, periodeplan, eller lignende) i arbeidet med fagene? 30(47,62%)23(36,51%)6(9,52%)4(6,35%)0(0,00%)

Læring (2) AlltidOfteNoen gangerSjeldenAldri Hvor ofte greier du de oppgavene du har som lekse uten å be om hjelp? 13(21,31%)43(70,49%)5(8,20%)0(0,00%) Tenk på når læreren går gjennom og forklarer nytt stoff på skolen. Hvor ofte forstår du det som læreren gjennomgår og forklarer? 8(13,11%)44(72,13%) - -0(0,00%) Hvor ofte gir du opp når du arbeider med skolearbeid fordi du synes det er for vanskelig? - -8(13,33%)33(55,00%)16(26,67%) I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Opplever du at arbeidet med skolefagene stiller krav som gjør at du må anstrenge deg for å greie oppgavene? 4(6,45%)10(16,13%)25(40,32%)19(30,65%)4(6,45%) AlltidOfteNoen gangerSjeldenAldri Hvor ofte opplever du at arbeidet med skolefagene krever mye, men at du greier oppgavene hvis du virkelig prøver? -12(20,00%)28(46,67%)13(21,67%) -

T9 - Læring Flere ganger i uken 1 gang i uken1-3 ganger i måneden 2-4 ganger i halvåret SjeldnereHar ikke PC/data på skolen Hvor ofte bruker du PC/data til arbeid på skolen?3(4,76%)29(46,03%)25(39,68%)4(6,35%)2(3,17%)0(0,00%) Flere ganger i uken 1 gang i uken1-3 ganger i måneden 2-4 ganger i halvåret SjeldnereHar ikke PC/data hjemme Hvor ofte bruker du PC/data til skolearbeid hjemme?9(14,52%)18(29,03%)23(37,10%)7(11,29%)5(8,06%)0(0,00%) Vurdering og veiledning I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Spør lærerne deg hva du selv synes om skolearbeidet ditt?5(7,94%)10(15,87%)29(46,03%)16(25,40%)3(4,76%)

Vurdering og veiledning (2) I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Forteller lærerne deg hva du bør gjøre for at du skal bli bedre i fagene? 4(6,35%)17(26,98%)29(46,03%)13(20,63%)0(0,00%) Flere ganger i uken 1 gang i uken1-3 ganger i måneden 2-4 ganger i halvåret Sjeldnere Hvor ofte forteller lærerne deg hva du bør gjøre for at du skal bli bedre i fagene? 1(1,59%)23(36,51%)20(31,75%)11(17,46%)8(12,70%) I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Gjør tilbakemeldingene du får underveis i undervisningen/opplæringen at du blir bedre i fagene? 10(15,87%)22(34,92%) 6(9,52%)3(4,76%)

Vurdering og veiledning (5) Får du støtte og hjelp i fagene når du trenger det...I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag fra læreren?25(39,68%)28(44,44%)6(9,52%)4(6,35%)0(0,00%) fra elever i gruppa/klassen?8(12,70%)21(33,33%)17(26,98%)15(23,81%)2(3,17%) hjemmefra?42(68,85%)8(13,11%) - - fra organisert leksehjelp?0(0,00%)1(2,78%)0(0,00%) 35(97,22%) T12 - Vurdering og veiledning Fire eller flereTreToÉnIngen Hvor mange samtaler har du alene eller sammen med foreldrene dine, hatt med læreren din dette skoleåret om hvordan du gjør det på skolen? 5(7,94%)15(23,81%)37(58,73%)5(7,94%)1(1,59%) I svært stor grad I stor gradI noen gradI liten gradIkke i det hele tatt Har ikke hatt slike samtaler Synes du at slike samtaler med læreren er nyttig?20(31,75%)19(30,16%)14(22,22%) - -0(0,00%)

Arbeidsmiljø Svært ofte eller alltid OfteAv og tilSjeldenAldri Er du hyggelig mot lærerne dine?42(66,67%)18(28,57%)3(4,76%)0(0,00%) Kommer lærerne presis til timene/arbeidsøktene?13(20,63%)43(68,25%)4(6,35%) - - Må lærerne bruke mye tid på å få ro i klassen? -15(23,81%)30(47,62%)11(17,46%) - Følger du med og hører etter når lærerne snakker?30(47,62%)27(42,86%)6(9,52%)0(0,00%) Forstyrrer du andre elever når de arbeider? - -8(12,70%)32(50,79%)16(25,40%) Kommer elevene i din gruppe/klasse for sent til timene?0(0,00%) -27(43,55%)29(46,77%) - Blir du forstyrret av at andre elever lager bråk og uro i arbeidsøktene? -10(16,39%)29(47,54%)15(24,59%) -

Arbeidsmiljø (2) Helt uenigLitt uenigVerken ellerLitt enigHelt enig Jeg blir ofte forstyrret av andre elever når jeg arbeider på skolen. -23(36,51%)21(33,33%)13(20,63%) - Det er god arbeidsro i timene.5(7,94%)14(22,22%)16(25,40%)23(36,51%)5(7,94%) Elevene er stille og hører etter når læreren snakker.5(8,20%)14(22,95%)19(31,15%)20(32,79%)3(4,92%) AlltidOfteNoen gangerSjeldenAldri Får du god hjelp og støtte av læreren hvis det er noe du ikke greier på egen hånd? 14(22,22%)30(47,62%)11(17,46%)4(6,35%)

Arbeidsmiljø (3) Ikke i det hele tatt En sjelden gang2 eller 3 ganger i måneden Omtrent 1 gang i uken Flere ganger i uken Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene?55(87,30%)4(6,35%) Blir du mobbet av...Ikke i det hele tatt En sjelden gang2 eller 3 ganger i måneden Omtrent 1 gang i uken Flere ganger i uken elever i gruppa/klassen?55(87,30%)6(9,52%) -0(0,00%) - andre elever på skolen?56(88,89%) -0(0,00%) - en eller flere lærere?56(88,89%)4(6,35%)0(0,00%) - - andre voksne på skolen?59(93,65%) -0(0,00%) - Ikke i det hele tatt En sjelden gang2 eller 3 ganger i måneden Omtrent 1 gang i uken Flere ganger i uken Har du selv vært med på å mobbe en eller flere elever på skolen de siste månedene? 58(92,06%) -0(0,00%) - Svært ofte eller alltid OfteAv og tilSjeldenAldri Pleier elevene å si fra til lærerne hvis noen blir mobbet?13(30,95%)14(33,33%)8(19,05%)6(14,29%)1(2,38%)

Arbeidsmiljø (4) Hvor ofte har du opplevd at noen av disse personene har brukt Internett, mobil eller e-post for å sende og spre ondsinnede meldinger om eller bilder av deg? Flere ganger i uken Omtrent 1 gang i uken 2 eller 3 ganger i måneden En sjelden gangIkke i det hele tatt Elever i gruppen/klassen0(0,00%) (93,44%) Andre elever på skolen0(0,00%) - - En eller flere lærere0(0,00%) 62(100,00%) Andre voksne på skolen0(0,00%) 62(100,00%) Ukjent person0(0,00%) - -58(93,55%) Flere ganger i uken Omtrent 1 gang i uken 2 eller 3 ganger i måneden En sjelden gangIkke i det hele tatt Hvor ofte har du brukt Internett, mobil eller e-post for å sende og spre ondsinnede meldinger om eller bilder av andre elever? 0(0,00%) 62(100,00%) Hvorfor har du sendt og spredd ondsinnede meldinger om eller bilder av andre elever?Antall/Prosent Fordi jeg ville såre0(0,00%) Det var bare for å tulle0(0,00%) Vet ikke0(0,00%) Jeg har ikke sendt og spredd ondsinnede meldinger om og bilder av andre elever61(100,00%)

Arbeidsmiljø (5) Er du fornøyd med følgende forhold på skolen?Svært fornøydFornøydGanske fornøydLitt fornøydIkke særlig fornøyd Luften i klasserommene7(11,11%)15(23,81%)22(34,92%)10(15,87%)9(14,29%) Temperaturen i klasserommene8(12,70%)11(17,46%)22(34,92%)11(17,46%) Klasserommene ellers23(36,51%)19(30,16%)17(26,98%)3(4,76%)1(1,59%) Lærebøker og utstyr21(33,33%)24(38,10%)12(19,05%)2(3,17%)4(6,35%) Skolebibliotek30(47,62%)16(25,40%)5(7,94%)6(9,52%) Toaletter22(34,92%)16(25,40%)8(12,70%)11(17,46%)6(9,52%) Garderobe og dusj11(17,46%)18(28,57%)13(20,63%)9(14,29%)12(19,05%) Skolebygget33(52,38%)21(33,33%)5(7,94%)2(3,17%) Renhold/vasking29(46,77%)15(24,19%)11(17,74%)2(3,23%)5(8,06%) Uteområdet elevene kan bruke i friminuttene34(53,97%)12(19,05%)10(15,87%)5(7,94%)2(3,17%)

T14 - Arbeidsmiljø Helt uenigLitt uenigVerken ellerLitt enigHelt enig Lærerne på denne skolen har de samme reglene for elevenes oppførsel. 6(9,52%)9(14,29%)17(26,98%)23(36,51%)8(12,70%) Lærerne på denne skolen reagerer på samme måte hvis elevene bryter reglene. 10(15,87%)22(34,92%)16(25,40%)12(19,05%)3(4,76%) Elevmedvirkning I alle eller de fleste fag I mange fagI noen fagI svært få fagIkke i noen fag Har lærerne forklart hvordan elevene kan være med på å bestemme hvordan dere skal arbeide med fagene? 0(0,00%)8(12,70%)26(41,27%)21(33,33%)8(12,70%)

Elevmedvirkning (2) Svært godtGodtLitt godtDårligSvært dårligVet ikke Hvor godt arbeid synes du elevrådet gjør på skolen?29(46,03%)26(41,27%)8(12,70%)0(0,00%) Svært ofte eller alltid OfteAv og tilSjeldenAldri Hører skolen på elevenes forslag?11(17,74%)32(51,61%)11(17,74%)8(12,90%)0(0,00%)