Brukerundersøkelse av Trivselsprogrammet Høst 2013 (utdrag)
Nov 2013 Skoler som ble kontaktet Alle 804 trivselsskolene som var aktive våren Besvart av skolens TL-ansvarlig* Antall svar: 484 Svarprosent: 60 Feilmargin: 3,7% Metode Undersøkelsen er nettbasert gjennom questback. Spørsmål og svaralternativer er utformet av Trivselsprogrammet. *TL-ansvarlig = skolens (voksne) leder av programmet.
Brukerundersøkelse 2013 Jeg opplever at Trivselsprogrammet bidrar til…. (1 = svært uenig, 6 = svært enig) at mange er i aktivitet i storefriminuttet at mange er i aktivitet i de øvrige friminuttene et lavere konfliktnivå mellom elever å redusere mobbingen på skolen at færre elever går alene i friminuttene at elever lettere bygger gode vennskapsrelasjoner
Nominasjonsprosessen på vår skole fungerer godt. 1 = svært uenig, 6 = svært enig. Tilsvarende tall for brukerundersøkelsen 2012: 4.82
Jeg trives godt i min rolle som TL-ansvarlig. 1 = svært uenig, 6 = svært enig. Nytt spørsmål i 2013, derfor ingen sammenligning med 2012
Jeg synes programmet totalt sett fungerer godt på min skole. 1 = svært uenig, 6 = svært enig Tilsvarende tall for brukerundersøkelsen 2012: 4.79
Brukerundersøkelsen 2013 En gutt som kom ny til vår skole: På den skolen jeg gikk på var jeg mye alene, nå vil alle ha meg med i leken. Jeg elsker skolen!! En jente i 4. klasse, som nylig har blitt valgt som trivselsleder sa til meg: Åh, det er så GODT å føle seg så VIKTIG - selv om jeg bare er et barn! Jeg har en elev som var sterkt mobbet og hadde mye fravær. I år fikk han prøve seg som trivselsleder. Han jobber særdeles godt og bidrar til å drive TL i stor grad på skolen. Han er selv aktiv i friminuttene og har ingen fravær i år :) For han er dette helt fantastisk. På konferansetimer trekker elever og foreldre fram Trivselsprogrammet som noe av det beste med skolen! Gladsaker, gode historier fra TL-ansvarlige