Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Andel reinnleggelser ved St. Olav per måned, Reinnleggelse definert som ø-hjelp innleggelse innen 30 dager etter forrige utskrivning Andel reinnleggelser.
Rapport av markedsundersøkelse
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Skolelederundersøkelsen 2008
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Kvinnelige ledere i byggenæringen Undersøkelse for Byggekostnadsprogrammet Rolf K. Andersen Fafo Institutt for arbeidslivs- og velferdsforskning 2006.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Lbg/RHS- Evalueringskonferanse 19. og 20. november Midtveisevaluering høst 2002 Resultater fra en brukerundersøkelse Seilet/ Molde/ 19.nov.03/lbg.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Holdninger og myter om kultursponsing Ved Elizabeth C. Bjørn-Hansen og Anne-Britt Gran - Undersøkelsen er utført for Forum for kultur og næringsliv.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Hovedfunn – Offentlighetslovens konsekvenser for rekruttering til kommunale lederstillinger 3. november 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Skolelederundersøkelsen 2008 Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
Analyse av Tromsø kommunes omdømme
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Innhold Prosjektinformasjon 2 Sammendrag 4
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Hovedfunn – Offentlighetslovens konsekvenser for rekruttering til kommunale lederstillinger 30. september 2010.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Utskrift av presentasjonen:

Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling

Innledning

Tekniske kommentarer Metode for datainnsamling –Undersøkelsen er gjennomført på telefon (CATI) Populasjon –Populasjonen for undersøkelsen er ordførere, rådmenn og stabs-/økonomisjefer etc. i norske kommuner Antall intervjuer –Det er gjennomført 600 intervjuer. Respondentene fordeler seg på 364 unike kommuner. Ca 85 prosent av alle kommunene er representert i undersøkelsen. Tidspunkt for datainnsamling –Datainnsamlingen er gjennomført av Perduco/Norstat i perioden 5. november - 2. desember 2010 Feilmarginer –Resultatene må tolkes innenfor feilmarginer på +/- 1,7 og 4,0 prosent for hovedfrekvensene (600 intervju) avhengig av prosentresultatets størrelse. Usikkerheten er størst ved et prosentresultater på 50%/50% og minst ved prosentresultater 5%/95%. Feilmarginene er større for undergruppene

Fordeling på landsdel

Fordeling på stilling

Fordeling på kommunestørrelse

Fordeling på sentralitet

Hovedfunn

Kjennskap til Distriktssenteret Har du hørt om Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling? Spm. 1 n=600

Kjennskap til Distriktssenteret. Fordelt på landsdel. Har du hørt om Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling? Spm. 1 n=600

Kjennskap til Distriktssenteret. Fordelt på respondentens stilling. Har du hørt om Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling? Spm. 1 n=600

Kjennskap til Distriktssenteret. Fordelt på kommunestørrelse. Har du hørt om Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling? Spm. 1 n=600

Kjennskap til Distriktssenteret. Fordelt på sentralitet. Har du hørt om Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling? Spm. 1 n=600

Bakgrunn for kjennskap til Distriktssenteret Hvor har du fått din kjennskap til Distriktssenteret fra? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Spm. 2 n=350

Kjennskap til tjenestetilbudet I hvilken grad har du kjennskap til Distriktssenterets tjenestetilbud? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er ingen kjennskap og 5 er svært stor kjennskap Spm. 3 n=350 Snitt: 2,52

Kjennskap til tjenestetilbudet. Fordelt på landsdel. I hvilken grad har du kjennskap til Distriktssenterets tjenestetilbud? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er ingen kjennskap og 5 er svært stor kjennskap Spm. 3 n=350 Snitt: 1,71 2,24 2,07 2,45 2,49 3,21 2,59

Kjennskap til tjenestetilbudet. Fordelt på respondentens stilling. I hvilken grad har du kjennskap til Distriktssenterets tjenestetilbud? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er ingen kjennskap og 5 er svært stor kjennskap Spm. 3 n=350 Snitt: 2,55 2,60 2,18

Kjennskap til tjenestetilbudet. Fordelt på kommunestørrelse. I hvilken grad har du kjennskap til Distriktssenterets tjenestetilbud? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er ingen kjennskap og 5 er svært stor kjennskap Spm. 3 n=350 Snitt: 2,84 2,50 2,38 2,15 2,52

Kjennskap til tjenestetilbudet. Fordelt på sentralitet. I hvilken grad har du kjennskap til Distriktssenterets tjenestetilbud? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er ingen kjennskap og 5 er svært stor kjennskap Spm. 3 n=350 Snitt: 2,06 2,66

Hvilke tjenester kjenner respondentene til? Hvilke av Distriktssenterets tjenester kjenner du til? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret, samt de som i spørsmål 3 oppgir at de har kjennskap til Distriktssenterets tjenestetilbud (de som ikke har svart “1 – Ingen kjennskap” Spm. 4 n=270

Benyttet Distriktssenterets tjenester? Har din kommune benyttet Distriktssenterets tjenester? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Spm. 5 n=350

Benyttet Distriktssenterets tjenester? Fordelt på landsdel. Har din kommune benyttet Distriktssenterets tjenester? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Spm. 5 n=350

Benyttet Distriktssenterets tjenester? Fordelt på respondentens stilling. Har din kommune benyttet Distriktssenterets tjenester? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Spm. 5 n=350

Benyttet Distriktssenterets tjenester? Fordelt på kommunestørrelse. Har din kommune benyttet Distriktssenterets tjenester? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Spm. 5 n=350

Benyttet Distriktssenterets tjenester? Fordelt på sentralitet. Har din kommune benyttet Distriktssenterets tjenester? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Spm. 5 n=350

Bruk av Distriktssenterets tjenester Har din kommune benyttet Distriktssenterets tjenester? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret Fordelt på i hvilken grad en har kjennskap til Distriktssenterets tjenestetilbud Spm. 5 n=350

Har Distriktssenteret vært til nytte for kommunen? I hvilken grad opplever du at Distriktssenteret tjenester har vært til nytte for din kommune? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret, samt de som i spørsmål 5 oppgir at kommunen har benyttet Distriktssenterets tjenester Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er i svært liten grad og 5 er i svært stor grad 1 og 2 er slått sammen til “I liten grad” og 4 og 5 er slått sammen til “I stor grad”. Spm. 6 n=77 Snitt: 3,46

Holdning til Distriktssenteret I hvilken grad vil du si at følgende beskrivelser passer godt eller dårlig på Distriktssenteret? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret, samt de som i spørsmål 5 oppgir at kommunen har benyttet Distriktssenterets tjenester Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er svært dårlig og 5 er svært godt 1 og 2 er slått sammen til “Dårlig” og 4 og 5 er slått sammen til “Godt”. Spm. 7 n=77 Snitt: 4,40 4,46 4, ,38

Holdninger til Distriktssenteret. Fordelt på respondentens stilling. I hvilken grad vil du si at følgende beskrivelser passer godt eller dårlig på Distriktssenteret? Kun stilt til de som i spørsmål 1 oppgir at de har hørt om Distriktssenteret, samt de som i spørsmål 5 oppgir at kommunen har benyttet Distriktssenterets tjenester Svarene gis på en skala fra 1 til 5 der 1 er svært dårlig og 5 er svært godt 1 og 2 er slått sammen til “Dårlig” og 4 og 5 er slått sammen til “Godt” Andelen som svarer “Godt” Spm. 7 n=77