Mikro, mini- og småbasket cup

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MIF Toppfotball Elitelag 2014
Advertisements

DAMEKAMPER SPILLES F.O.M. DENNE SESONGEN OGSÅ SOM 9`ER SPILLES PÅ 11`ER BANE VANTENE LEGGES INN 5 METER PÅ HVER LANGSIDE 2 X 35 MINUTTER 3 – 6 MINUTTER.
Stavanger basket ønsker å inviterer alle klubbene i Region Vest (Sør) til årets All-Star kamp. Kampen spilles på ISS (International School in Stavanger)
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR, 7ÈR OG 11ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-16 ÅR.
Klikk for å redigere tittelstil Klikk for å redigere undertittelstil i malen Klikk for å redigere tittelstil Spillmeny NHF Region Vest sesongen 2008/09.
SPILLER- OG FORELDREMØTE G-16 (99-98) 9. DESEMBER 2013.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Velkommen til BM Wulfsberg Cup
Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter.
Hovedtrener Utdanningsnivå: • Intern opplæring innen Readys ledelsesfilosofi, spilleforståelse, coaching, samtaleteknikk mm • NB utdannelse? Arbeidsoppgaver:
Foreldre og trenermøte
Vårkurs 2008  Jørn Egelund  Straffesparkreglementet Brukes kun ved straffesparkkonkurranse
Sekretariatskurs.
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
Tennistrener – en karrierevei
Klubbledermøte BRMN 8. juni Agenda  Styrets mål og strategier - Nora  Hvordan bidrar klubbene?  Neste års serie og avvikling (2M, 3M og dameserier)
Velkommen til dommerkurs
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
1 • Informasjonsmøte Lyngdal cup LYNGDAL CUP
Postbank Cup Hisøy August 2007 Arrangør: Hisøy IL, Arendal Påmeldingsfrist Vi tilbyr: Mange kamper på alle lag 5-7 er lag Ferdighetskonkurranser.
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
HAR DEN GLEDE AV Å INVITERE DERE TIL EN HELG FULL AV FOTBALL I FANTASTISKE OMGIVELSER I KYSTPERLEN SON 25. – 26. AUGUST 2012 Lørdag 25.august arrangerer.
Elektronisk kamprapport
Agenda 14 år Valg av referent Info om klubben 14 åringer Valg av foreldrekontakt Andre foreldreoppgaver Sportslig.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mini (U12)og småbasket (U14) cup i BRMN sesongen
Notodden FK Jenter 12 år Foreldremøte – VÅR 2013.
Ansvarsfordeling side 1
FRISTER: 25. mai 2010 Påmelding med antall personer alle tropper med innbetaling av kr. 500,- pr. person, og ønske om type innkvartering. Ved påmelding.
B-72 inviterer til MEGAVinterCup 6. og 7.desember 2014.
Spilletider/klasser: G/ J122x10Sluttspill (semi-finale) 2x10 G/ J132x10Sluttspill (semi-finale) 2x10 G/ J142X15Sluttspill (semi-finale) 2x20 J15 2X15Sluttspill.
Hallfordeling DFI Nye rutiner og kriterier. Rutiner hallfordeling Hallfordelingsansvarlig skal innhente de ulike gruppenes treningsbehov i hall og gymsal.
SPILLER- OG FORELDREMØTE
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
Program G00 (Kl )G99 (Kl )G98 (Kl ) Flyball-kamper (alle påmeldte lag må ha gjennomgått regler på egen trening først,
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR OG 7ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-12 ÅR.
THON CUP 2015 VELKOMMEN TIL AUGUST
Slemmestad IF inviterer til Vintercup Cup over 2 helger for G13 på 9’er bane februar og 16. – 17. april 2016.
Agenda foreldremøte HJ98 – 26 november Sportslig status 2.Økonomisk status 3.Cuper våren Neste sesong 5.Eventuelt.
- Region Midt-Norge Aksla IL tilbyr håndball og fotball trening.
KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.
Vårt hundreårsjubileum Der det er behov er det Lions.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Utdrag av presentasjon Trener- og lagledermøte Barnefotballen som.
Dommerkontaktmøte 22 mai Status påmelding Per 18 mai er det påmeldt 455 dommere. fortsatt mangler det påmelding fra flere klubber, anslagsvis 50.
Invitasjon til Jæren Sparebank Cup 2016 (Klepp Cup) Turneringen spilles helgen april på Klepp Stadion.
SpareBank 1 cup i samarbeid med Buskerud Skikrets Sesongen 2016 / 2017.
Endringer Retningslinjer
Felles jubileumsdag for Lions Norge
Arrangement i Gressvikhallen
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
Miniputt turnering for jenter og gutter 7 og 8 år
Arrangementansvarlig LYN Fotball
Evaluering Midt-Norsk Mesterskap 2007
Snarøya Telenor Vinter Cup 2017 Praktisk informasjon
Arrangørguide – minihåndball og aktivitetsserien
HORDALAND RYTTERKRETS
Oppstartsmøte
Arrangør: Bærum Squashklubb
REGIONLAGSTURNERING Ungdomslekene april 2017 Lillehammer
Arrangement Loppetassen Hvordan gjør vi det??
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Arrangør: Bærum Squashklubb
Spiller-/foreldremøte høst
Langhus IL Håndball inviterer til håndballfest i romjulen 26. – 30
Utskrift av presentasjonen:

Mikro, mini- og småbasket cup

Ansvarsfordeling Arrangørklubb skal: Regionen skal: Sende ut invitasjon Sette opp og sende ut kampoppsettet Arrangere cupen Sette opp dommere til kampene Sørge for sekretariat til kampene Sikre premier eller medaljer – enten en premie til kr 25 pr stk eller medalje fra regionen Betale dommere direkte Sende inn rapport og regnskap Regionen skal: Sørge for halltid Fakturere deltagende lag Sørge for medaljer Refundere dommerkostnader til arrangøren Betale arrangørklubb (Evt. hjelpe til med å sette opp dommere til kampene)

Kampoppsett Minilag: man bør unngå to kamper pr lag etter hverandre Det må være et mål å sette opp jevnbyrdes lag mot hverandre. Alle lag bør få tre kamper på en kampdag. Det må være gode grunner hvis dette ikke blir overholdt Langveisfarende lag bør unngås å settes opp med for spredte tider på kampene Langveisfarende lag bør unngås å settes opp for tidlig om morgenen hvis cupen arrangeres fra morgenen av.

Spilletid og regler Mikro basket: 6x5 min inneffektiv tid. Minibasket: 6x5 min inneffektiv tid. Småbasket: 6x6 min inneffektiv tid. Fem minutter pause etter 2. periode. Evt. ekstraomgang er 5 min etter 2 min pause (gjelder kun småbasket). To minutter pause mellom 1, 2. og 3. periode og mellom 4, 5. og 6. periode. Det må settes av minst 1 time til hver kamp. Back-court dømmes bare på stor bane. Helbanepress er ikke tillatt, unntatt ved jevne kamper. Maks opp til 20 poengs ledelse 3-poengere teller ikke. Regler ved lagfeil se tabell. Viser ellers til offisielle regler: http://www.basket.no/dommer/Sider/miniregler.aspx

Spilletid og regler forts. Arrangøren skal prøve å få flest mulig småkamper på stor bane hvis mulig. Minimum en til hvert lag Man må overholde aldersregler – evt. søke regionsstyret to uker før turneringen Mikrobasket spilles med 3’er baller Minibasket: 5’er baller. Arrangør har ansvar for at tilstrekkelig baller av akseptabel kvalitet er tilgjengelig Småbasket: 6’er baller Det er viktig for alle parter at man holder tidsskjema som er satt opp!

Påmelding av lag Påmeldingsfrist for mini/småcup er fredag to uker før kamphelg. Etter fristen koster påmeldingen kr 500 ekstra pr lag. Påmeldte lag som ikke stiller, må betale påmeldingsgebyr + kr 500 i tillegg. Gebyr går tilbake til arrangørklubb.

Dommeroppsett Det er ønskelig å bruke nyrekrutterte dommere til mini/små cupene. Det skal være to dommere i hver kamp. En regiondommer evt. erfaren aspirant, og en ny aspirant er ønskelig Arrangørklubben kan selv stille med dommere gitt at de fyller kravene over. Klubben må selv finne dommere til kampene. Vi har en liste over aktuelle dommere. Hvis det byr på problemer, kan man i nøden søke hjelp av regionen. Regionen må ha melding om dette minst 10 dager før første kampdag.

Sekretariat Sekretariatet må ha hatt opplæring og erfaring fra tidligere basketballkamper. Det anbefales at man bruker disse kampene som opplæring av sekretariat, slik at man er to stk på hver kamp Det skal sitte minst en erfaren sekretær ved hvert bord. Det skal ligge en liste over sekretærene til hver kamp på alle bordene. Arrangørklubb skal ha satt opp en sekretariatsplan som ligger tilgjengelig på hvert bord. Hvis klubben ønsker sekretariatskurs i forkant av arrangementet, kan dette avtales med regionen. NB dette behovet må meldes inn tidlig! Arrangørklubben står ansvarlig for å kvalitetssikre sine sekretærer.

Arrangement Invitasjon til cupen skal ut til klubbledere minst tre uker før arrangementet. Kampoppsett skal ut til lagene søndag før kamphelg. Arrangørklubben forplikter å henge opp regionens sponsorer under arrangementet. Listen over sponsorer sendes arrangørklubb seks uker før arrangement. Klubbene kan ikke ha sponsorer som konkurrerer med regionen sine. Regionen har ansvar for at utstyr til regionens sponsorer er i hallen i god tid. Det må være tilgjengelig både jentegarderobe og guttegarderobe med god merking til hver cup. Det er viktig at all rigging er klar en halv time før første kamp, slik at vi får en profesjonell presentasjon av vår idrett for nye og gamle gjester. De første ’gjestene’ kommer tidlig for oppvarming. Arrangøren bør dele ut brosjyre med spilleregler for basketball til foreldre/publikum Etter avsluttet helg skal arrangørklubben: Sende rapport (se egen mal) Sende regnskap (se egen mal) Rapportere mangler i cup-bag etter liste i bag Alt rapporteres til daglig-leder@brmn.no Cup bag skal leveres til neste arrangør umiddelbart etter avsluttet cup-helg.

Økonomi Arrangørklubb får kr 1000 per cupdag I tillegg får man kioskinntekter og evt. sponsorinntekter Dommerutgifter dekkes av regionen etter oppsatte satser og i følge innmeldt skjema. Arrangøren betaler ut godtgjørelse direkte til dommerne og får dette refundert av regionen.

Fordeling av oppgaver Det kan være fornuftig å dele på oppgavene med å arrangere en cup for at jobben ikke skal bli for stor og for å bidra til ansvarliggjøring i klubben. Dette er ypperlige oppgaver for de som ikke kan så mye om basket. Arbeidsoppgaver: Kiosk – kan deles opp i: Ansvar innkjøp Ansvar arbeidslister Ansvar lørdag Ansvar søndag Kampoppsett og kommunikasjon med lag og styre Ansvarlig for sekretariat Ansvarlig for dommerne