Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
ESS – opplæring av sluttbrukere
Advertisements

ØKT KONTROLL OG BESPARELSE GJENNOM EFFEKTIVE ANSKAFFELSER Trondheim 10 november 2010 Trond Edvardsen og Jostein Hårdnes, Visma Advantage AS.
Velkommen til EDB Lønn og Personal lansering
Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Meldingsløftet i Hitra Kommune
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Monica Stamnes Identitetsforvaltning og brukeradministrasjon Introduksjon til identitetsforvaltning og brukeradministrasjon med Cerebrum Monica Stamnes.
FEIDE, BAS og integrasjon
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO Del-prosjekt BAS.
Status pågående aktivitet innen eksternt finansiert virksomhet EFV-V prosjektet 4.september 2013.
FUNNKe Risikovurdering informasjonssikkerhet Nettverksmøte Tromsø 10. okt Eva Henriksen, Eva Skipenes,
Nasjonalt Introduksjonsregister (NIR) Hva, Hvem, Når (og Hvor)
Avspark - mai KULTURETATEN Ny Hr-hverdag.
Tiltak for å redusere sykefraværet
Status nett og infrastruktur UiO. 11. april 2011Ny Powerpoint mal Status administrativt Store endringer personell Omorganisert - 7 personer Noe.
Tjenestegruppemøte mobile enheter
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :55 Side 1 FEIDE – BAS v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Boligtorget erfaringer så langt. Ønsker om ny funksjonalitet Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
SPLO - organisasjon Seksjon med 5 ansatte (fra 1. sep 2012) –2 programmerere –2 prosjektledere –Seksjonssjef Alle jobber med drift og support i tillegg.
Usit.uio.no til Ny UiO-web. Hvorfor? For å se bedre ut –Tåle lenking fra resten av UiO –Rekruttering –Vårt gode navn og rykte Felles struktur og navigasjon.
EHP5 Erfaringer fra UiO. Litt om UiOs SAP-miljø Ressurser –IT-siden 2 årsverk på basis-siden 2 årsverk utvikling 3 årsverk forvaltning/funksjonell drift.
EHP5 Erfaringer fra UiO. Litt om UiOs SAP-miljø Ressurser –IT-siden 2 årsverk på basis-siden 2 årsverk utvikling 3 årsverk forvaltning/funksjonell drift.
Tidlig ute med elektronisk meldingsutveksling.  Informasjonsutveksling mellom sykehus og kommune angående pasienter som innlegges på sykehus eller skrives.
Internt handlingsrom (IHR) Møte for teknisk- og administrativt tilsatte på Det humanistiske fakultet 30. januar 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa.
Møte med kontorsjefene Bakgrunn Bestilling fra Universitetsdirektøren tilknyttet IHR: Innen skal det foreligge standard rutiner.
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Regnskapsenheten i nye Harstad kommune
Dokumentasjon fra gruppeøvelser Oslo, 14. januar 2011 IHR - administrative effektiviseringer, UiO.
v/Bård Henry Moum Jakobsen
Om sykefravær For ledere på USIT Feb – Britt M. Krog.
Elektroniske kamprapporter
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Rapportering til Lånekassen Fagskoler 30. og 31. januar 2013
Elektroniske meldinger – Gevinst eller merarbeid - for hvem? Ove Nordstokke - SUS.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Fleksibel arbeidstid Didrik Tårnesvik, juridisk rådgiver, Personalavdelingen.
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
BRUK AV EKSTERNE KONSULENTER – ART JANUAR UTBETALT KR TIL EKSTERNE VEILEDERE/MILJØARBEIDERE. -GJENNOMGANG AV TALLENE VISTE: 2/3 DELER.
Veikart lønn, økonomi og HR-system
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Elektronisk signering av leiekontrakter for studenthybler.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Ny Fronter-tjeneste: fronter.com/uio
Jasmina Hodzic, Gruppe for grunntjenester, USIT POLS, Cerebrum og Ephorte synkronisering Registrering av brukere i Ephorte ved hjelp av automatiske oppdateringsrutiner.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :34 Side 1 FEIDE – BAS – Cerebrum v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
ADA, – Jenny Nornes AURA - Gjennomgang av prosjektet og kort visning av funksjonalitet.
Tilganger i DIPS May Evensen leder Arb.gruppe Tilganger/DP Løsning IKT Rådgiver Avdeling for kliniske systemer.
FIKS-kurs, Ålesund 9. april 2014 Hva? Hvorfor? For hvem? Hvordan? Sigrid Sundquist Torp, SFK 2014.
Innføring i helelektronisk bilagslønnsystem (Saksbehandlere) Høsten 2015/våren 2016.
Prosjekt ERP i Troms Kraft Beskrivelse prosjektfaser og overordnede prosesser
Sykdom og ferie Utsatt ferie ved sykdom Ferie under sykdom.
Jasmina Hodzic, USIT/SAPP/GT VirtHome UiOs andre identitetsforvaltning- og tilgangskontrollsystem.
Implementering av Blackboard på HF
PRØVEKALENDER Obligatoriske prøver
Viktige datoer i så henseende
Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA
© Senter for statlig økonomistyring
Innføring i elektronisk bilagslønnssystem eBILAG
Utvikling av akkordmultiplikatoren
Min Tid Tekn/adm ansatte
Utskrift av presentasjonen:

Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT

Ny elektronisk løsning Ny elektronisk løsning erstatter gamle papirskjemaer, manuelle rutiner og punching Skal i første omgang tas i bruk av bilagslønnede; timeansatte og oppdragsansatte. Løsningen vil effektivisere arbeidet med et stort antall tilsettinger av forelesere, gruppelærere, eksamensvakter, etc, hvert semester Arbeidet med lønn effektiviseres Vil gi bedre kontroll og mindre feil

Løsningens hoveddeler Registrering av personopplysninger Registrering av kontrakt Akseptering av kontrakt Registrering av timer Løsningen er webbasert, delvis i HR-portalen og delvis utenfor.

Arbeidsflyt Saksbehandler sender invitasjon til person A som skal tilsettes Person A registrerer eller oppdaterer sine personopplysninger Saksbehandler registrerer kontrakt Leder / BDM godkjenner kontrakt Person A aksepterer kontrakt Ansatte fører timer i webapplikasjon / Lønnsbilag genereres automatisk Saksbehandler (evnt også BDM) godkjenner Bilag går direkte til utbetaling

Prosjektets gang Deltakere OPA Febr - mars 2012: Forprosjekt Nov - april 2013: Prosjektplanlegging/ Prosessbeskrivelse/ Design av løsning Mai - okt 2013: Tekniske spesifikasjoner/ Utvikling /Testing Okt - febr 2014: Pilot Febr/Mars 2014 -> : Utrulling Deltakere OPA USIT (FAIT, UAIT, WAPP, GPL, GAP, DBD, etc) Eksterne konsulenter; Solid Group og Zalaris

SAP -> Cerebrum Nå Nye personer opprettet med Bilagslønnsløsningen overføres ikke til Cerebrum Oppretting av brukere må gjøres manuelt På kort sikt Den nåværende synkroniseringen vil oppdateres til også å ta med de nye bilagslønnede På lang sikt Det skal angis under registrering av kontrakt hvem som skal ha bruker i Cerebrum, adgangskort, tilgang til Cristin, etc Personer eksporteres og brukere opprettes automatisk 11. april 2011 Ny Powerpoint mal 2011

Support Lokale superbrukere Bruker eksisterende supportlinje som for HR-portalen Hjelp for «saksbehandlere»: www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/personal/hr-portalen/saksbehandler/ Hjelp for kommende ansatte: www.uio.no/for-ansatte/ansettelsesforhold/ lonn_utbetal/timeansatte-oppdragstakere/ 11. april 2011 Ny Powerpoint mal 2011