IHR IT plangruppa USIT allmøte 230611. Medlemmer Ingar Pettersen, leder Kjetil Johnsen, sekretær Morten Dæhlen, instituttbestyrer, IfI Jan Gunnar Bjålie,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGISide 1 USIT 22. juni 2014 Overvåkning og rapportering To prosjekter ved USIT Ståle Askerød Johansen
Advertisements

Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Kommuneavtalene - nok en gang Oppfølging av samarbeidsavtale om formidling av høreapparat og høretekniske hjelpemidler.
Det første i de neste hundre år Innkommende president Harald Pettersen
LINK Ringerike 5. juni 2012 Stamvegutvalget. Ringerike og Jevnaker kan håndtere betydelig større vekst – og ønsker det.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Lars Oftedal, IT-direktør
Organisasjonsendring SA5 høsten 2013
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
NTF medlemsmøte 2. juni 2007 Status i Seriekomiteens arbeid Diskusjonspunkter / Tilbakespill.
Masteroppgaver høsten 2009 Odd Aurmo, OMS/IFI
Organisasjonsgjennomgang i NFF Landsmøte 2010 Landsmøtet 2010 vedtar at det foretas en total gjennomgang av NFFs organisering i kommende landsmøteperiode.
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0. Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse.
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Allmøtet på USIT 17. mars Agenda Informasjon fra IT-direktøren USIT 2.0.
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Lokal-sentral USIT allmøte
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
IHR-relaterte tiltak. Saker som USIT jobber med Relatert til, men uavhengig av plangruppen Tiltakene har sitt utgangspunkt i –IHR-runden på alle fakulteter.
Gode hver for oss, bedre sammen. Status og milepæler.
Internt handlingsrom (IHR) Møte for teknisk- og administrativt tilsatte på Det humanistiske fakultet 30. januar 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa.
Internt handlingsrom (IHR) UVs administrasjonsseminar 12. januar 2012 Prosjektleder Ingar Pettersen, IHR.
Integrasjonsarkitektur
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
Status USIT 3.0 Allmøte 27. november Arbeid med USIT 3.0 Om funksjons- og bemanningsplan –Lagt fram for universitetsdirektøren Organisering av USIT.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Veikart lønn, økonomi og HR-system
Veiledning prosjektroller
Seminar om forskning og brukeres rolle Velkommen !
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Allmøte USIT 19. juni Nr 96! Abel på kartet!
Internt HandlingsRom (IHR) En oppdatering på hva som skjer.
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Masteroppgaver våren 2009 Odd Aurmo, OMS/IFI
Allmøtet på USIT 17. februar Agenda SUIT Oppsummering av funnene i brukerundersøkelsen UiO-IT - Saker og aktiviteter knyttet til strategi,
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
Møte m/SAB arbeidsgruppe september 2015 IT for et fremragende universitet Lars Oftedal.
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Top 10 IT Issues Årsplan USIT IT-direktør Lars Oftedal
IT-investeringer i et femårsperspektiv
Pål Vegar Storeheier Forskningsdirektør, dr.scient.
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 13. desember 2017
Top 10 IT Issues Strategisk retning IT-direktør Lars Oftedal
Allmøtet 14. april 2016 Tjenestekvalitet og brukeropplevelse
Universitetsdirektørens ledergruppe 10. januar 2017
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
Studieprogramråd ved NTNU UU 20. november 2017
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Allmøte 3. mars 2016.
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Internt handlingsrom (IHR)
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Standardisering av IT-virksomheten
Fellesmøte lokal IT og USIT 29. november 2018
Forberedelser til seminar 6. mars UiOs IT-virksomhet
Styringsgruppemøte Allforsk 20. Mai 2019
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

IHR IT plangruppa USIT allmøte

Medlemmer Ingar Pettersen, leder Kjetil Johnsen, sekretær Morten Dæhlen, instituttbestyrer, IfI Jan Gunnar Bjålie, instituttbestyrer, basalmedisin Odd Erik Pedersen, it-ansvarlig, Juss Lars Oftedal Anders Rindal, studentrepresentant Adelheid Huuse, fagforeningene

Mandat Plangruppen skal ha sitt hovedfokus på utfordringene knyttet til administrative IT- systemene ved UiO, og skal –etablere en oversikt over hovedutfordringene –fremme forslag til hvordan disse skal håndteres –estimere hva det vil innebære av ressursinnsats å håndtere utfordringene –lage en overordnet tidsplan for dette arbeidet

Leveranser Plangruppene skal leveres en interimsrapport innen 10. juni Denne skal inneholde en oversikt over de problemområdene som vil bli gitt prioritet og en framdrifts- og leveranseplan for det videre arbeidet

Forslag til videre arbeid Kortsiktige tiltak Strukturelle endringer / tilpasninger av organisasjon med sikte på å tydeliggjøre og forbedre de viktigste rollene rundt administrative IT-systemer Strategi for trinnvis utvikling / oppgradering av systemer innen administrative IT- løsninger