Landsby 63 og 64. (Dobbel landsby) Skolegården. Et sted å være – et sted å lære. Intensiv landsby, januar 2010
Skolegården er en viktig arena for rekreasjon, sosial utvikling, fysisk og mental helse. Skolegården kan også brukes som et alternativt klasserom. Mange skolegårder i Trondheim er for dårlig tilrettelagt både for lek og for læring. Det ønsker vi på gjøre noe med. Vi søker lekne, kreative, engasjerte studenter fra alle fag til en spennende landsby. Lekne og kreative studenter fra vår landsby vinteren 08
Landsby 63/64 er en norskspråklig, intensiv landsby som skal delta i skolegårdsutvikling i samarbeid med Trondheim kommune. Studentene skal komme med konkrete ideer knyttet til spesifikke skolegårder. Skolegårdene skal utvikles for lek, læring, rekreasjon og sosialt samvær.
Landsbyleder: Per Egil Mjaavatn, Pedagogisk institutt (Emne: PED 3800) Skal skolegården være slik? Eller slik? Eller kanskje litt av begge deler?