Landsby 63 og 64. (Dobbel landsby) Skolegården. Et sted å være – et sted å lære. Intensiv landsby, januar 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
895 studenter på Universitet i Oslo deltok undervisningsåret 2009/2010 på emner hvor forelesningene på tatt opp og lagt på nettet (Podcastet) Alle disse.
Advertisements

1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
EIKLI SKOLES PLATTFORM
Barnehagen som lærings- og danningsarena
Stressmestring & Mindfulness i skolen
Trondheim Linda Stewart, Hedmark fylkeskommune Digitaliserte museumssamlinger Hva så?
UkeAktivitetTema/ InnholdMål Aug/sept UkeUke 34-35Bli kjent (bruk av data) Innhold: Ulike pedagogiske spill som inneholder tall, mengder, begreper m.m.
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
Landsby: Avansert internasjonalt undervisningsmateriell Henry Valberg, Institutt for produktutvikling og materialer, IVT, NTNU.
- Hovedrolle eller birolle
Gutter i fokus Et Samhandlings Prosjekt Tannhelse- tjenesten
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Inkludering i idrettslaget Muligheter og utfordringer Inkluderingskonferanse, 14 – 16 januar Mozafar Amini.
Aktivitetsskolen Rosenholm Infohefte 2013
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Ergoterapeutstudenter har et fagforbund OG en INTERESSEORGANISASJON  Presentasjon laget av: Ann-Heidi Adriansen, kull 07. Ergoterapeututdanningen ved.
ZIPPYS VENNER Et program fra Organisasjonen Voksne for Barn.
Kroppsøvingsdidaktikk
Steinar Gjerde -lærer ved Fagskolen i Gjøvik
Veiledet matematikk.
Elever som strever med skolearbeidet Elever som strever mer med skolearbeidet enn elever flest.
Utdanningsforbundet Trondheim
Matematikkvansker AU, 10. oktober.
Fysisk aktivitet hver dag Hvordan? Hvorfor?
Presentasjon av Concrea
Munins betydning for studenter Mats Mortensen Institutt for informatikk.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Fra FLU til BLU Ny barnehagelærerutdanning
Seminarer statsvitenskap: Noen foreløpige observasjoner Bjørn Erik Rasch.
Den fysiske skolesekken Fysisk aktivitet i natur og nærmiljø - for skoler og SFO i Trøndelag a) Tema b) Kurs c) Foredragsbank d) Nettside
1 LÆRINGSARENAER Arena 1:IKT i læring. Arena 2:Læringsmål og vurderingsformer. Arena 3:Store fags pedagogikk. Arena 4:Vegledning av grupper og bruk av.
Forebygging i skolen og felles faglig plattform
ZIPPYS VENNER Et program fra Organisasjonen Voksne for Barn.
IOGT - seminar om lokal aktivitet Roar Olsen. MÅL FOR SEMINARET MÅL: Få i gang lokale IOGT-tiltak som tillegg til ordinære møter DELMÅL: –Tiltak hvor.
Oslo kommune Bydel Bjerke Barnehageområdet
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Oppfølging av studenter ved HF: Hvor står vi og hvor går vi? Gro Bjørnerud Mo, studiedekan Studiekomiteen
Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid
Stavanger – , Haugesund – , Hjemmeside : Epost : HVA Treningsleir i kreativitet og nytenkning.
SCIENCE SHOPS – Innlegg på studiekvalitetsdagene 6. oktober 2014 ved Anne Bregnballe, APS.
Velkommen til Ski videregående skole. Program Generell orientering om skolen Presentasjon av rådgivere Fagvalg Vurdering Møte med kontaktlærerne.
Studenthjemmeside- etikk Noen tanker og ideer om studenthjemmeside-produksjon.
SFO Kultur- og fritidsaktiviteter. Skal være tilpasset barna og foreldrenes behov.
Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?
FoU i Praksis 2004 Trondheim Berit Bratholm og Kristin R. Tholin.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Kunsten å overrumple seg selv Improvisasjonens overskridende natur.
Kunnskap for en bedre verden Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland EiT-leder.
PLASSER FRIMERKE HER Obs! Denne brosjyren er utformet for utskrift. Du bør prøve utskriften på vanlig papir for å sikre riktig plassering før utskrift.
1 Forberedelsene til Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Are Holen og Bjørn Sortland.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
Samhandling Nyskaping Optimisme Raushet Foreldremøte Velkommen.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
1 Pedagogisk institutt Bachelorprogram og Årstudium i pedagogikk.
K APITTEL 9: U TDANNING I N ORGE Hovedpunkter. ”D EN GODE SKOLE ” – HVA ER DET ? Hva er ”den gode skole”? Hvilket innhold er det viktigst at barna lærer.
1 Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland.
1 Lekens betydning for barn på sykehus Støttende tiltak for barn med smerter.
AKTIVITETSSKOLEN MØLLERGATA UKE 14 G-AKS
Tilbakemeldinger fra deltakere på
Kapittel 9: Utdanning i Norge
PTØ Kari Hapnes, Fagsjef PTØ
@ingvildwaage SOMMERSKOLEN et gratis tilbud til elever på trinn i Drammensskolen!
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
Base 1 sine kurs på Aks Uke og 46.
Utskrift av presentasjonen:

Landsby 63 og 64. (Dobbel landsby) Skolegården. Et sted å være – et sted å lære. Intensiv landsby, januar 2010

Skolegården er en viktig arena for rekreasjon, sosial utvikling, fysisk og mental helse. Skolegården kan også brukes som et alternativt klasserom. Mange skolegårder i Trondheim er for dårlig tilrettelagt både for lek og for læring. Det ønsker vi på gjøre noe med. Vi søker lekne, kreative, engasjerte studenter fra alle fag til en spennende landsby. Lekne og kreative studenter fra vår landsby vinteren 08

Landsby 63/64 er en norskspråklig, intensiv landsby som skal delta i skolegårdsutvikling i samarbeid med Trondheim kommune. Studentene skal komme med konkrete ideer knyttet til spesifikke skolegårder. Skolegårdene skal utvikles for lek, læring, rekreasjon og sosialt samvær.

Landsbyleder: Per Egil Mjaavatn, Pedagogisk institutt (Emne: PED 3800) Skal skolegården være slik? Eller slik? Eller kanskje litt av begge deler?