MARKEDSUTVIKLING FOR KRABBER Ove Johansen Norges Sjømatråd.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Konkurransearena for fersk torsk i Europa NCE partnerskapskonferanse 16. juni 2009 Markedsanalytiker Ove Johansen, Eksportutvalget for fisk.
Advertisements

Anbudskonkurranse asfalt
Livet i sjøen - Fjæra - Fisk - Gøy på Fedje
Markedsutviklingen av norsk sjømat
Hvordan forvalte bestandene? Neste generasjons forvaltningsstrategier Sverre Johansen Fiskebåtredernes Forbunds representantskapsmøte Bergen –
Utfordringer knyttet til utnyttelse av verdens fosforreserver
Erfaringer fra 8 års (2004 – 2011 ) Krabbefiske
Skalldyr + MVP= sant? -muligheter og utfordringer
Markedsmuligheter Russland Presentasjon Skalldyrkonferansen Stavanger 3. november 2009 Svein Ruud, adm. dir Troika Seafood.
HVILKE KONSEKVENSER KAN FINANSUROEN FÅ FOR NORGES EKSPORT AV VILLFISK? Terje E. Martinussen Norges sjømatråd Oslo, 1.februar 2012.
2000 Tall og fakta 2000 Legemidler og helsevesen Legemiddelindustriforeningen.
Krabbekonferansen 2012 Rogaland Fiskesalgslag S/L Aktuelle tall for
Markedsutsikter: Begrenset produksjonsvekst og sterk etterspørsel
Erfaringer og utfordringer ved levende lagring av skalldyr
BIOGASS – GÅRDSANLEGG LITE ELLER STORT ?
RT – flis i Norge Bjørn Arild Thon Ragn-Sells AS Ikke søppel!
Snorre Bakke Møreforsking Marin
MarinPack - FOU- program for sjømatemelballasje Hvordan kan emballasjeindustrien bidra til å firdoble verdiskapningen innenfor marin sektor i Norge innen.
Tallenes tale Tallenes tale 2008 Eksporten i 2008 Norsk sjømateksport var i 2008 på 39,1 milliarder kroner og for fjerde år på rad settes det.
Krabbekonferansen 2012.
Gartnerhallen - en produsentorganisasjon
Eksportuvalgets strategi for å møte markedsutfordringene
Norges olje- og gassvirksomhet
Tenk deg Navigator på mobilen. Nå kommer Mobile Navigator – når som helst, hvor som helst!
Er evig vekst i luftfarten mulig?
Kristine Helander Marketing Manager Internet Nordic
Fiskeflåten 2020 Fiskeri- og kystminister Helga Pedersen
Årsmøte Nordnorsk Havbrukslag Et hav av muligheter! Atle Eide, 9. februar 2006.
Produksjon - status og utsikter for Midt-Norge
Jan Trollvik Eksportutvalget for fisk
Figur 1. Langsiktige renter Prosent
1 Hvitfisk – hva skjer? Kolbjørn Giskeødegård SUROFI 9. mai 2008 Kolbjørn Giskeødegård.
Representantskapsmøte Fiskebåtredernes Forbund
Vestlandske bygg- og anleggsdag 2010 Torsdag 4. november 2010 Kjell Senneset, Prognosesenteret Full fart inn i fremtiden!? Går det sånn….. Eller sånn…..???
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
Ressurskartleggingen Krabbekonferansen, Trondheim januar 2011
Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark.
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 1. kvartal –2014.
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 3. kvartal 2013.
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 1 kvartal 2013.
Stortingsmelding om forvaltning av kongekrabbe
Livet i havet – vårt felles ansvar Nasjonalparker med sjøareal – Hva ønsker vi for den marine delen? Regiondirektør Erik Ludvigsen Strand.
FoU-behov i hele verdikjeden Fangst og oppdrett Ressurs Salg og markedsf. Distri- busjon Produk- sjon.
MarinePack - FOU- program for sjømatemballering Verdikjede- og strategianalyse av emballering av frosne hvitfiskfileter Jan Gjerde Ole Jørgen Hanssen Kjersti.
Norsk økonomi i verdenssammenheng
Fiskeindustrien i Lofoten
Fisk, Finnmark og omstilling Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen
Norwegian Ministry of Fisheries 1 ”Rammebetingelser og utvikling av fiskerinæringen i Oslofjord-regionen” Fiskeriminister Svein Ludvigsen Oslofjorden Fiskerlags.
”Markedsadgang” SJØMAT FOR ALLE - BERGEN 2.SEPTEMBER 2004 Statssekretær Janne Johnsen ”Verdier fra havet – Norges fremtid”
"Verdier fra havet - Norges framtid"
EU - nye markeder - Aquacity/Innovasjon Høstkonferansen i Stavanger 12. oktober 2004 Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
Legemidler og helsetjeneste
Vipe Bli din egen sjef - fra forretningsidè til forretning Kulturopplysning for næringslivet.
LO representantskap 9.Juni Fred Bakkejord Rudshøgda, Otta og Gol.
Et konkurransedyktig grønt næringsliv NFD Innspillskonferanse Gisle Løhre Johansen Konserndirektør FoU og Forretningsutvikling.
Nye Ramoen – Nye muligheter
To deler –laksefisk, marin fisk, skalldyr –bioteknologi, framtidsvyer 35 artikler 24 institusjoner.
© GfK2014 | GfK Consumer Scan/ 1 Det norske videomarkedet 2014 – Utvikling og trender for salg av film til hjemmemarkedet Reza.
økonomi Hvordan fungerer økonomien?
Ulike visjoner for fremtiden …. ...men for å snakke om fremtiden, må man kjenne til fortiden...
Tariffkonferanse YS-Spekter Om lønnsoppgjøret 2008 Viseadm. direktør Anne-Kari Bratten Forhandlingssjef Stein Gjerding Tariffkonferanse i YS-Spekter.
Livet i havet – vårt felles ansvar Ton Ola Rudi Dialogmøte – kongekrabbe Fiskeridirektoratet region Nord.
Norsk Økonomi Slik SSB ser det Januar 2017
Kapittel 21 Utenrikshandel
Samarbeid eller isolasjon? Idealisme eller egeninteresse?
Det globale makrobildet høsten 2017
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Leveringsmønster og Pris
Turistfiske Cathrine Prytz Olsen og Kjell Vidar Simonsen
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

MARKEDSUTVIKLING FOR KRABBER Ove Johansen Norges Sjømatråd

GLOBAL FANGST AV KRABBER

GLOBAL FANGST AV TASKEKRABBER

EKSPORT AV TASKEKRABBER

STØRSTE MARKEDER I VOLUM

STØRSTE MARKEDER I VERDI

MARKEDER

FRANKRIKE VOLUMUTVIKLING

FRANKRIKE PRISUTVIKLING

HJEMMEKONSUM FRANKRIKE

SVERIGE PRIS- OG VOLUMUTVIKLING

HJEMMEKONSUM SVERIGE

NORGE

UTVIKLING INNENLANDS KRABBER

KONGEKRABBER

GLOBAL FANGST AV KONGEKRABBER

EKSPORT KONGEKRABBER

PRISUTVIKLING KONGEKRABBER

STØRSTE MARKEDER FRYSTE KONGEKRABBER

STØRSTE MARKEDER LEVENDE KONGEKRABBER