Simplicity Communication Feedback Courage Extreme Programmering En Diskusjon Av Johannes Brodwall.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DROPS simulator - konspetet •En ny tilnærming til å forhindre DROPS •En interaktive 3D simulering av riggen, som gjør det mulig for brukeren å: - utføre.
Advertisements

Endgame - Lessons from Afghanistan Torbjørn L. Knutsen.
Everyone Print Kalle Snarheim.
Organization and board
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
TWN Washington Øivind Christoffersen Director General, Statsbygg (Norway) Turning customer feedback into appropriate actions and customer satisfaction.
The Trondheim Toll Ring System
Test-Drevet Utvikling Bowling med
Ledelsesinformasjonsystem
Test-Drevet Utvikling Bowling med extremeprogramming.no.
Test-Drevet Utvikling Bowling med
Smidige metoder , SCRUM DAGENS : Smidige (agile) systemutviklingsmetoder Kort repetisjon av SU-modellene fra IMT2243-emnet Generelt om Smidige.
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Key takes from the CXPA breakfast meeting 19th of march 2013 Summarized by KOBRA – Full text from Post It notes available in notes 1.
Gitte Holten Ingerslev - DPU Tekst Forskerens og didaktikerens blik på mødet mellem tekst og læser.
Det tar år å innføre smidige metoder i store organisasjoner… english inside™ Smidig
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Designing the User Interface (Antall brukere == Antall meninger)
 Hvorfor kommuniserer vi vitenskap?  Hvordan kommuniserer vi vitenskap?
Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg.
Forum Produktutvikling og Design Temadag om Mekatronikk og produktutvikling Johan Rusaanes FMC Kongsberg Subsea.
Konseptuell modell Hvordan skal dette se ut ifra brukeren?
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Hva er Interaksjon Design?
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Tema: Test First Positivist: Det som ikke kan måles, eksisterer ikke! Reduserer sjanser for defekter Gir en oppdatert ”TODO-liste” Gir trygghet til å gjøre.
Simplicity Communication Feedback Courage Extreme Programing En diskusjon Av Johannes Brodwall.
Arkitektur og smidighet
Tema: Test First Positivist: Det som ikke kan måles, eksisterer ikke! Reduserer sjanser for defekter! Gir en oppdatert ”TODO-liste” Gir trygghet til å.
Extreme Programmering En Diskusjon Av Johannes Brodwall.
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY. OBJECTIVES  Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care  Elevate awareness and understanding.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
1 Infomøte 4.KomTek Hovedprofil TØ: Teleøkonomi 20.april 2010 Harald Øverby (Steinar Andresen)
Økonomiske forutsetninger Gullfaks landsbyen 2007.
1 After EVISOFT in 2011 ?? Cooperating researchers for 15 years: Tore Dybå (SINTEF), Dag Sjøberg (UiO), Reidar Conradi (NTNU)
1 | 2010 Internetteknologi 2 (ITNET2) Kort teknisk ASP.NET introduktion Mandag den 4/ Jesper Tørresø.
Publisering i åpne kanaler Anne Storset Institutt for mattrygghet og Infeksjonsbiologi.
Gruppeøving 15.mars Agenda Pitching med evaluering og diskusjon: Er forretningsideene klare? Gruppearbeid og diskusjon – tema åpent Neste hjemmeoppgave.
IT services and support Information to new employees at UIB.
Problem set 2 By Thomas and Lars PS: Choose the environment, choose many pages per sheet. Problem set 2 Exercise 11/29 Laget av: Thomas Aanensen og Lars.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
Johan From Professor Handelshøyskolen BI
Misjon – å krysse grenser
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
CAMPAIGNING From vision to action.
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
Misjon – å krysse grenser
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Biological quality assurance in Norway– Biological standards
Assignment 2 P3, P5, M1, M2, D1 TEAM SPORT
LO2 – Understand Computer Software
1.4 Relations & Functions.
Kaveet Patel – Education Officer
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
Getting to Genuine Collaboration
What is the diagram to the left? Explain to the best of your ability!
Aboriginal Self Government and the Treaty Process
XRN 4927 – MiR Drop 4 - Status Update
Developing an Educational Web Application for Student Training in Geographical Information Systems (GIS) Derek Morris Jr. , Edsel Norwood , Disaiah Bennett.
Jakub Kocvara, Dr. Martin Hlosta, Prof. Zdenek Zdrahal
Formalities in the final months May 22, 2019
Utskrift av presentasjonen:

Simplicity Communication Feedback Courage Extreme Programmering En Diskusjon Av Johannes Brodwall

Simplicity Communication Feedback Courage Barry Boehm: Cost of change $1 Requirements $100 Design $1,000 Implementation $10 Analysis $10,000 Test

Simplicity Communication Feedback Courage Fire Idealer Kommunikasjon Enkelhet Feedback Mot

Simplicity Communication Feedback Courage XPs livsyklus Release Plan MånederUkerDagerTimerKvarter Test Utvikling Refaktor Kontinuelig Integrasjonr Gå hjem! Akseptanse tester Release Just er hastighet, kontroller funksjonalitet Bytt par Daglig utvikling Engineering tasks Status tracking Standup møte Kommunisér med bruker User stories Iterasjons- plan User stories Task Velg oppg. Dann par

Simplicity Communication Feedback Courage 12 Kjernemetoder i XP Planning Game Hyppige leveranser System Metaphor Enkelt design Ustoppelig testing Kontinuelig integrasjon Parvis programmering Refactor Felles kodeeierskap Sustainable Pace Kundekontakt Kodestandard

Simplicity Communication Feedback Courage Vanskeligheter Test-first og ”Do The Simplest Thing” krever disiplin Hva om kunden ikke er tilgjengelig, eller det ikke finnes noen veldefinert kunde Hva om kunden ikke er ”smart nok”? Hva om prosjektet blir for stort for uformell kommunikasjon Hva om prosjektet ikke egner seg til denne formen? Hva om vi ”ikke har råd” til å jobbe parvis? Uformell kommunikasjon kan være utilstrekkelig

Simplicity Communication Feedback Courage 10 Prinsipper Teach learning Small initial investment* Play to win Concrete experiments Open, honest communication Work with people’s instincts Accepted responsibility* Local adaption Travel light Honest measurement

Simplicity Communication Feedback Courage Developer’s Bill of Rights You have the right to know what is needed, with clear declarations of prority. You have the right to produce quality work at all times. You have the right to ask for help from peers, superiors and customers. You have the right to make and update your own estimates. You have the right to accept you responsibility instead of having it assigned to you.

Simplicity Communication Feedback Courage The Customer’s Bill of Rights You have the right to an overall plan, to know what can be accomplished, and at what cost. You have the right to get the most possible value out of every programming week. You have the right to see progress in a running system, proven to work by passing repeatable tests that you specify. You have the right to change your mind, to substitute functionality, and to change priorities without paying exorbitant costs. You have the right to be informed of schedule changes in time to choose how to reduce scope to restore the original date. You can cancel at any time and be left with a useful working system reflecting investment to date.

Simplicity Communication Feedback Courage Hva liker foredragholderen ved XP? Leverer business-verdi tidlig, og fortsetter med det Konkrete arbeidsoppgaver Fokuserer på kvalitet på kode-nivå Tåler endringer i miljøet og kravene Fremgangen er synliggjort Fokuserer på menneskene i prosessen

Simplicity Communication Feedback Courage Universelle råd Gjør iterativ utvikling Fokuser på menneskene i prosjektet En slank prosess Tid til å trekke pusten Kontinuelig forbedring ”Keep It Simple, Stupid” ”Work Smarter, not harder”

Simplicity Communication Feedback Courage Links for You WikiWiki: Ron Jeffries’s site –up-to-date Don Well’s site – god introduksjon William Wake’s Site – utmerkede eksempler

Simplicity Communication Feedback Courage Bøker Kent Beck: ”Extreme Programming Explained: Embrace Change” Martin Fowler: ”Refactoring: Improving the Design of Existing Code” Ron Jeffries, et al: ”Extreme Programming Installed” Martin Fowler & Kent Beck: ”Planning Extreme Programming” Se også: Dave Thomas and Andrew Hunt: ”The Pragmatic Programming: From Journeyman to Master” Tom DeMarco and Tim Lister: ”PeopleWare: Productive Projects and Teams” Steve McConnell: ”Rapid Development: Taming Wild Software Schedules”

Simplicity Communication Feedback Courage Artikler Den originale artikkelen som beskrev C3 i Distributed Programming Ron Jeffries: ”Extreme Programming, An Open Approach to Enterprise Development” Laurie Williams, Alistair Cockburn: ”Costs and Benefits of Pair Programming” Dr. Randall Jensen ”Management Impact on Cost and Schedule” (Crosstalk, July 96) Inneholder en diskusjon av ”Two-Person Team” modellen The Source Code is the Design (Basert på en artikkel i C++ Journal, Vol 2, No 2, 1992 av Jack Reeves)