3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Litt mer om PRIMTALL.
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Bygningsdelstabellen
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Fôr til oppdrettstorsk – bruk av vegetabilsk feitt Odd Leknes Forskningsdagene 2007 Alta.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Innbyggerundersøkelsen. Formål Mer kunnskap om..innbyggernes inntrykk av sin kommune..brukeres tilfredshet med tjenester og myndighetsorganer Utvikling.
Drammen kommune, 7. trinn Opplevd mobbing Ikke i det heletatt2-3 ggr/mnd eller mer Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene? Elever% % Drammen 7.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Innherred samkommune 1 Årsrapport og Regnskap 2007 Samkommunestyret 10. april 2008 Administrasjonssjef Ola Stene.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Videregående skole Videregående skole Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kulturundersøkelsen i Sandnes Sandnes kommune 2004.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skolefritidsordning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Grunnskole.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Utskrift av presentasjonen:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Grafikkrapport Flere enn 110' innbyggere

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innhold 2 1 Om undersøkelsen 3 2 Å bo i kommunen 5 3 Kommunen og fylkeskommunens tjenester 41 4 Politisk deltakelse og tilhørighet på lokalt/kommunalt nivå 53 5 Å bo i Norge 61 6 Statens tjenester 95 7 Politisk deltakelse på nasjonalt nivå Holdninger til det offentlige Erfaring med offentlige tjenester Klager og diskriminering Erfaring med internett Bakgrunn 153

1 Om undersøkelsen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Om undersøkelsen 4 Målet med innbyggerundersøkelsen er å innhente kunnskap om hvor fornøyde innbyggerne og brukerne er med det offentlige velferdstilbudet. Undersøkelsen skal gi politikere og regjering, departementer og etater, fylkeskommuner og kommuner oversikt og kunnskap de kan bruke både i planlegging og prioritering av kvalitets- og utviklingsarbeid i virksomhetene. Innbyggerundersøkelsen skal ikke erstatte virksomhetenes egne brukerundersøkelser, men supplere disse og gi økt kunnskap og bedre oversikt på tvers av tjenester. Det er full åpenhet rundt alle resultater, data, metodikk og spørreskjemaer, og alle data er tilgjengelige på (se innbyggerundersøkelsen). Undersøkelsen i er gjennomført av TNS Gallup på oppdrag for Difi. Undersøkelsens målgruppe er den norske befolkningen fra 18 år eller eldre tilfeldig utvalgte nordmenn fikk tilsendt spørreskjema. Datainnsamlingen er gjennomført med postalt spørreskjema med mulighet for å svare elektronisk på internett (innlogging med brukernavn og passord). Feltarbeidet er gjennomført i perioden september 2012 – februar Utvalget for undersøkelsen (adresselistene) er hentet fra folkeregisteret. Grafikken i denne rapporten viser resultatene både i skår og prosentvis fordeling av svarene på svarskalaen. Skår er gjennomsnittet av alle svarene på skalaen (-3, -2, -1, 0, +1, +2, +3) omregnet til en skår fra der 0 tilsvarer -3 og 100 tilsvarer +3. Aktuell målgruppe for denne rapporten: Flere enn 110' innbyggere Antall gjennomførte intervju med aktuell målgruppe (for denne rapporten): 2699 Prosjektleder i Difi: John Nonseid E-post: Prosjektnummer i TNS Gallup: / Konsulent i TNS Gallup: Thomas Karterud E-post:

2 Å bo i kommunen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggere Å bo i kommunen 6

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskåren for hele temaområdet og hvert enkelt spørsmål på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Natur og miljø 7

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Natur og miljø Støynivået der du bor Luftkvaliteten der du bor Drikkevannskvaliteten der du bor Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett 9

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett 10

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett Mulighetene til å drive kulturaktiviteter Mulighetene til å delta i foreningsliv og kursaktiviteter Mulighetene til å gå på kino, konsert og teater Mulighetene til å gå på museum, kunstutstilling og lignende Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett Mulighetene til å komme til kirke, moské og lignende Mulighetene til å gå på sports- og idrettsstevner Mulighetene til selv å drive idrett , Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Handel og service 13

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Handel og service Tilbudet av butikker Tilbudet av restauranter, kafeer, uteliv Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Arbeid og utdanning 15

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Arbeid og utdanning Muligheten til å ta videregående opplæring Nærhet til grunnskole (barne- og ungdomsskole) Muligheten til å ta grunnskoleopplæring for voksne Muligheten til å få norskopplæring for innvandrere Muligheten til å få arbeid i kommunen Muligheten til å etablere egen næringsvirksomhet i kommunen Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel 17

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel Standarden på veier og gater Tilretteleggingen for fotgjengere Tilretteleggingen for syklister Tilretteleggingen for personer med nedsatt funksjonsevne , Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel Sikkerheten på skoleveier Vedlikeholdet av veier vinterstid (brøyting, strøing o.l.) Vedlikeholdet av veier resten av året Vedlikeholdet av fortau og sykkelstier vinterstid , Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel Muligheten til å reise kollektivt Parkeringsmulighetene i kommunens sentrum Postleveringen der du bor Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Renovasjon 21

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Renovasjon Innhenting av husholdningsavfall Muligheten til å sortere søppel for gjenvinning (kildesortering) Renholdet på offentlige steder (gater, parker, torg osv.) , Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Oppvekst 23

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Oppvekst Tilgangen på barnehageplasser Oppvekstmiljøet for barn Oppvekstmiljøet for ungdom Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Pleie og omsorg 25

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Pleie og omsorg Tilgangen på hjemmehjelp Tilgangen på hjemmesykepleie Tilgangen på sykehjemsplasser Tilgangen på boliger tilpasset personer med spesielle behov Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Fastlege og legevakt 27

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Fastlege og legevakt Fastlegetilbudet i kommunen Ventetiden på legevakten Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller utrygt, delvis trygt, trygt, svært trygt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Trygghet 29

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Trygghet Å bo i ditt nærområde Å ferdes i sentrum av kommunen på dagtid Å ferdes i sentrum av kommunen om kvelden/natten Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller vanskelig, delvis lett, lett, svært lett. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen 31

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen Å få rett person i kommunen i tale Å få informasjon fra de ansatte i kommunen Å klage til kommunen, dersom du oppfatter deg urettferdig behandlet Å forstå skriftlig informasjon fra kommunen Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen Å finne nyttig informasjon på kommunens internettsider Å bruke kommunens internettbaserte tjenester Å forstå hvordan skjemaer skal fylles ut Å få innsyn i dokumenter og saker som behandles i kommunen Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt 34

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt 35

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

3 Kommunen og fylkeskommunens tjenester

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester 42

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester 43

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester Barnehage Skolefritidsordning Grunnskole Fastlege Legevakt Pedagogisk-psykologisk tjeneste Barneverntjenesten Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester Sykehjem Helsestasjon Omsorgsbolig Hjemmesykepleie Hjemmehjelp (personlig assistanse) Sosialtjenesten (sosialhjelp, økonomisk rådgivning o.l.) Kemner , 53, Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester Plan- og bygningskontoret Brannvesen Kollektivtransporten i kommunen Folkebibliotek Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Fylkeskommunens tjenester 47

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Videregående opplæring/skoler Fagskoler Tannhelsetjenesten Skår Hele landet Fylkeskommunens tjenester

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens og fylkeskommunens tjenester 49

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester

4 Politisk deltakelse og tilhørighet på lokalt/kommunalt nivå

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunepolitikerne 54

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunepolitikerne

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunepolitikerne

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Hatt kontakt med en politiker i kommunen om saker som har opptatt deg? Hatt kontakt med en ansatt i kommunen om saker som har opptatt deg? Prøvd å få tak i informasjon fra kommunen om saker som har opptatt deg? Gjort noe for å påvirke en avgjørelse i kommunens styringsorganer? 57 Politisk deltakelse

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Partipreferanser

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bo i kommunen om 3 år

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Tilhørighet

5 Å bo i Norge

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge 62

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i Norge

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: , 64 Skår Hele landet Å bo i Norge

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggere Å bo i Norge 65

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller utrygg, delvis trygg, trygg, svært trygg. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Trygghet for trygderettigheter 66

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Arbeidsledighet Sykdom eller skade Uførhet Alderdom 66, Skår Hele landet Å bo i Norge: Trygghet for trygderettigheter

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Samferdsel 68

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Samferdsel Standarden på riksveier og europaveier i Norge Muligheten til å reise kollektivt i Norge Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Sikkerhet 70

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Sikkerhet Matsikkerheten/at maten er trygg å spise Trafikksikkerheten for bilister Trafikksikkerheten for reisende med buss, tog og trikk/bane o.l. Internettsikkerheten Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Myndighetens håndtering og forebygging av ulykker og katastrofer 72

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Myndighetens håndtering og forebygging av ulykker og katastrofer Redusere risikoen (forebygge) for store ulykker og katastrofer Håndtere store ulykker og katastrofer Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: arbeidsmiljø, forbrukerrettigheter, personvern, strålefare og medisiner

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: arbeidsmiljø, forbrukerrettigheter, personvern, strålefare og medisiner Sikre et godt arbeidsmiljø Sikre forbrukernes rettigheter Sikre personvernet Sikre innbyggerne mot strålefare Sikre trygge og gode medisiner Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: minoriteter, integrering, likestilling, funksjonshemmede, barn og unge.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: minoriteter, integrering, likestilling, funksjonshemmede, barn og unge. Legge til rette for integreringen av innvandrere i Norge Sikre nasjonale minoriteters rettigheter i Norge Sørge for likestilling mellom kvinner og menn i Norge Sikre god tilgjengelighet for funksjonshemmede Gi alle mulighet til å delta i arbeidslivet Verne og hjelpe barn og unge Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kriminalitet, korrupsjon, trygghet, og ulovlig innførsel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kriminalitet, korrupsjon, trygghet, og ulovlig innførsel Forhindre korrupsjon i stat og kommune Redusere kriminalitet Ivareta tryggheten i ditt nærområde Hindre ulovlig innførsel av varer Hindre ulovlig innførsel av narkotika Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: ressursforvaltning, energiforsyning og forurensning.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: ressursforvaltning, energiforsyning og forurensning. Sikre god forvaltning av olje og gass Sikre strømforsyningen Redusere forurensning og CO2-utslipp Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kulturminner og naturforvaltning

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kulturminner og naturforvaltning Sikre kulturminner/-bygg Sikre en god naturforvaltning 65 63, Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. En høy skår tilsier at man tror at korrupsjon finner sted, mens en lav skår tilsier at man ikke tror at korrupsjon finner sted. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Korrupsjon 84

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra En høy skår tilsier at man tror at korrupsjon finner sted, mens en lav skår tilsier at man ikke tror at korrupsjon finner sted. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Korrupsjon I staten I kommunene Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon Innloggingsløsninger for å utføre oppgaver elektronisk Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett Muligheten til å få innsyn i personlig informasjon det offentlige har om deg via internett Muligheten til å følge med på og gi innspill til det offentlige via sosiale medier Muligheten til å bruke alternativer til elektroniske løsninger Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt 88

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt 89

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

6 Statens tjenester

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskåren for hele temaområdet og hvert enkelt spørsmål på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 96

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 97

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 98

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 99

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester Politiet Forsvaret Tollvesenet Skatteetaten Sykehus NAV Barne-, ungdoms- og familieetaten Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester HELFO (Helseøkonomiforvaltningen) UDI (Utlendingsdirektoratet) IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet) Fylkesmannen Mattilsynet Høyskole Universitet Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester Lånekassen Den norske kirke Offentlige museer Offentlige teatre Statens vegvesen (førerkort, tilsyn med kjøretøy, bygging og vedlikehold av veger, bruer og tunneler) Statens innkrevingssentral NSB (Norges Statsbaner) , Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester Posten NRK Vinmonopolet Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt 104

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt Skår Hele landet

7 Politisk deltakelse på nasjonalt nivå

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politikerne på Stortinget 109

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politikerne på Stortinget Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politikerne på Stortinget Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Påvirke Stortinget 112

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kontakt og informasjon fra Stortinget Hatt kontakt med en politiker på Stortinget om saker som har opptatt deg? Prøvd å få tak i informasjon fra Stortinget om saker som har opptatt deg? 113

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politisk interesse Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Partipreferanser

8 Holdninger til det offentlige

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, delvis enig, enig, helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, delvis enig, enig, helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, delvis enig, enig, helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentlige følger lover og regler Det offentlige behandler innbyggerne med respekt Det offentlige behandler alle grupper rettferdig Det offentlige tilbyr innbyggerne stor valgfrihet Det offentlige tilbyr tjenester av god kvalitet Det offentlige lytter til innbyggernes meninger Det offentlige er åpent for innbyggernes innsyn i saker Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentliges vedtak i enkeltsaker er lette å forstå Det er lett å finne rett myndighet eller person innen det offentlige Det offentlige bruker ressursene på en effektiv måte Det offentlige behandler saker og søknader raskt Det offentliges tjenester er tilpasset brukernes behov Det offentliges brev, brosjyrer o.l. er enkle å forstå Det offentliges skjemaer er forståelige og enkle å fylle ut Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentlige legger vekt på å lage lover og forskrifter som har et klart og forståelig språk Det er mye plunder og heft i møte med det offentlige Det offentlige tar brukerne med på råd i utviklingen av tjenester og tilbud Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller liten tillit, noe tillit, stor tillit, svært stor tillit. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter Skår Hele landet

9 Erfaring med offentlige tjenester

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Videregående opplæring/skole Fastlege Legevakt 129

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Sykehjem Omsorgsbolig Hjemmesykepleie 130

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Sykehus HELFO Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PP- tjenesten) 131

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Hjemmehjelp (personlig assistanse) Helsestasjon Tannhelsetjenesten 132

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Kemner Skatteetaten Kollektivtransport i kommunen 133

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Folkebibliotek Politiet Forsvaret 134

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester NAV (arbeid, trygd, sosial) Sosialtjenesten i kommunen 135

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Barne-, ungdoms- og familieetaten Barneverntjenesten i kommunen 136

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester UDI (Utlendingsdirektoratet) IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet) Fylkesmannen 137

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Fagskole Høyskole Universitet 138

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Lånekassen Den norske kirke Offentlig museum 139

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Offentlig teater Statens vegvesen NSB (Norges Statsbaner) 140

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Posten Vinmonopolet Plan- og bygningskontoret 141

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Statens innkrevingssentral Tollvesenet Mattilsynet 142

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Barnehage Skolefritidsordning Grunnskole 143

10 Klager og diskriminering

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Klager og diskriminering Har du noen gang klaget til kommunen, fylkeskommunen eller en statlig etat på en avgjørelse eller et vedtak? Har du noen gang klaget til kommunen, fylkeskommunen eller en statlig etat fordi du har fått dårlig service eller dårlig behandling? 145

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Klager og diskriminering Har du opplevd å bli dårlig behandlet i møte med offentlig tjeneste, på grunn av kjønn, alder, funksjonsevne, seksuell orientering, hudfarge, språk, eller religion/livssyn? Har du opplevd å ikke få nødvendig tilrettelegging på grunn av syn, hørsel, bevegelse eller språk i møte med offentlig tjeneste? 146

11 Erfaring med internett

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering 148

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering 149

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering 150

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon 151

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon Innloggingsløsninger for å utføre oppgaver elektronisk Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett Muligheten til å få innsyn i personlig informasjon det offentlige har om deg via internett Muligheten til å følge med på og gi innspill til det offentlige via sosiale medier Muligheten til å bruke alternativer til elektroniske løsninger Skår Hele landet

12 Bakgrunn

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 154

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 155

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 156

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 157

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 158

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 159

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 160

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 161

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 162

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 163

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 164

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 165

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 166

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 167

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 168

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 169

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn Skår Hele landet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 171

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 172

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 173

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 174

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 175