Flipped Classroom – Omvendt klasserom

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høgskolen i Oslo IKT i naturfag Skedsmo 11. mars 2010 Tonje Hilde Giæver (memex.hio.no)
Advertisements

Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
Nedlasting av Adobe Flash Player Adobe Flash Player brukes for å se video på Internett, YouTube, nett-TV osv. Åpne Internett og skriv, adobe.no i adressefeltet,
Digital samtid Erfaringer så langt!. ”Fet” og omfattende •Mange mål •Motiverende mål •Elevene går i visningsmodus.
Publisering på internett
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •Epost •PPS •Studentweb •Its learning.
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Undervisningsvideoer. + Sette læreren på pause Gå frem i eget tempo Få det forklart så mange ganger som nødvendig Hoppe tilbake til det som trenger repetisjon.
Prøvemodus Undervisningsmodus
YouTube, en viktig ressurs for undervisning og formidling José María Izquierdo (Humsam, UBO)
KURS I PRESENTASJONSTEKNIKK
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
Object - embed  Flash. Object - embed  QuickTime/mpeg 4 progressive nedlesning.
Digital kompetanse – nettbasert Tonje H. Giæver Louise Mifsud.
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI 2011 Irene Beyer Log
Lynkursdagene 2011 Webdrive Tilgang til UiO-disker utenfor UiO-nettet Mads Lomholt usit/sas/lipk.
Lynkursdagene høsten 2011 Ansvar for egen PC ved UiO Hva bør jeg som bruker vite og gjøre..?
Sammensatte tekster. Oversikt over dagens økt • Basis ferdighetene vi skal jobbe med: – Lese, skrive, muntlig, digital • “Storytelling” – Focus on irregular.
Sammensatte tekster: Photo Story
ILS, Oslo  Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen?  Grammatikkinnsikt knyttes mer til skriftlig.
ILS, Nesodden, 8.sep Er det slik? Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen? Grammatikkinnsikt knyttes.
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Gå inn på denne internettadressen:
Muntlige presentasjoner
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Sammensatte tekster.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kirsti L. Engelien - faglig pedagogisk dag 2011 Interaktive tavler – noe for deg?
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2008 (Klikk for å komme til neste side)
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet Epost PPS NEL Studentweb Its learning.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Publisering på verdensveven Kursdag 3 VÅFF, våren 2002.
Opphavsrett Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Grunnleggende tekstbehandling
 Format?  Layout?  Estetikk?  Program?  Visuell kommunikasjon?  Produsere, ikke bare konsumere?  Lage/gjøre, ikke bare se/høre?  Blir elevene.
Podcasting på odontologi. Kort om hva podcasting er. Mer om hvorfor vi podcaster. Deretter hvordan vi podcaster. Til slutt: Funker det???
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
10 tips: Bruk av video i undervisningen Lynkurs Ingeborg Amundrud og Lisbeth D. Berglund.
Lync-møter Bli med i Lync-møte Planlegge et Lync-møte
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Ny Fronter-tjeneste: fronter.com/uio
Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
8C Skoleåret
Flipped Classroom – Omvendt klasserom 2013 Seksjon for digital kompetanse.
Mobilapper. Nett bank apper Reise og navigasjon.
Omvendt undervisning Foredrag på Impulskonferansen i Molde, 21. oktober Roar Edland-Hansen, NDLA.
Videobasert materiale Atle Nes Quality Hotel Oppdal Fredag 13. mars 2009 Kunnskapen du glemmer.
-Ein tydeleg medspelar Fronter APP Erfaringer fra Atlanten videregående skole.
Bruk av video i undervisning
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
«Bare bok gjør ingen klok»
Video i undervisningen
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Tokerud skole Tokerud skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Utskrift av presentasjonen:

Flipped Classroom – Omvendt klasserom April 2013 Tonje H. Giæver Louise Mifsud

Oversikt over økten Flipped Classroom - Omvendt undervisning* Elevene forbereder seg til timene hjemme gjennom instruksjoner og korte forelesninger digitalt, samt at de gjør noen enkle innlæringsoppgaver Skoletiden brukes til å jobbe med mer kompliserte oppgaver. I klasserommet driver ikke læreren tradisjonelle tavle undervisning lenger, men jobber med praktisk arbeid hvor de hjelper og veileder studentene.  «undervisning hjemme - lekse på skolen». Eksempel på programvaren Screencast-o-matic *Gyldendal norsk forlag

Fordeler Differensiering Fleksibelt; elevene kan høre undervisningen hvor som helst og når som helst Elevene kan stoppe og «spole tilbake» og høre på forklaringen/undervisning flere ganger Gir læreren mer tid til veiledet praksis i klasserommet Skole-hjem samarbeid

Utfordringer Undervisningen må planlegges Undervisningsmål må være klare Læreren må snakke tydelig Elevene må ha tilgang til Internett Andre ting? Lagre filmen i forskjellige formater som elevene kan laste ned på sine mobiler eller lagre på en dvd

Prosessen Planlegg undervisningsøkten Ta opp filmen Hva er undervisningsmålet Ta opp filmen Fordel å skrive manus – i det minste stikkord Ikke for lang Evt. redigere video Fjerne feil osv Legg ut filmen Filmen kan legges ut på Fronter eller på YouTube (du må huske å sjekke om du har brukt bilder/musikk som du ikke kan legge ut videre på nett)

https://www.youtube.com/watch?v=9aGuLuipTwg http://hakonsw.edu.glogster.com/test-glog https://www.youtube.com/watch?v=FeSnle20t-c&list=UUagvFOT0oXZTXTv_hvgWzew&index=29 http://www.lui.hio.no/IT/videreutdanning/1213/lesing2/MovieMaker2012.html

http://www.youtube.com/user/CremeensLA?feature=watch

Et eksempel fra fjorårets studenter

Ideer Grammatikk Tekstanalyse Begrepsforklaringer Diskusjon av nyheter …

Screencast

Lagre filen som *.avi

123 ta opp