Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold Kapittel 9 oppgave h.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fader Thomas - -Og de gode hjelperne. Det vil si St. Paul skole. Dere hjelper fader Thomas med nødsarbeid i India.
Advertisements

I.
Skoledebatten i Hemnes kommune Tilbake til 2003 Onsdag Møte om foreslåtte endringer angående på skoler på Bjerka, Finneidfjord, Hemnesberget.
4 Bruk øynene riktig.
FRIHET Galaterne 5,1 ”Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.”
Historien er hentet fra lang tid tilbake, da en mann straffer sin 5 årige datter, fordi hun har mistet en verdifull gjenstand. Den gang de ikke hadde så.
Fra Ord til liv November 2009 “Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike” (Mt 19,24).
”Ærligere sammen” Anne Brigitta Langmoen Kvelland.
Resultater fra spørreundersøkelse • 90 tidligere lærebedrifter invitert til å svare på en nettbasert spørreundersøkelse • Inviterte bedrifter hadde lærling.
Deltakere: ®Alfonso ®Andrès ®Carlos ®Hernan Tidsrom: sep Deltakere: ®Jacobo ®Juan ®Sergio ®Victorio.
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
O PPGAVE 38 Side 165 – 169. FN S KLIMAPANEL MENER DET ER MER ENN 90 % SIKKERT AT KLIMAENDRINGENE ER MENNESKESKAPT. N OEN MENER FORSKNINGEN TAR FEIL. likevel:
• (så): • Han følte seg ensom, så han gikk på kino. • (derfor): • Han følte seg ensom. Derfor gikk han på kino. • (siden): • Siden han følte seg ensom,
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold Kapittel 8 oppgave h.
SETT INN RIKTIG FORM AV SUBSTANTIVENE, MED ARTIKKEL HVIS NØDVENDIG Kapittel 10 oppgave a.
Kapittel 6 oppgave a) Fra presens til 2. kondisjonalis
Kommaregel 2 Vi setter komma etter en leddsetning som står først i en helsetning.
Kapittel 5 oppgave g Sett inn å sette (seg,) å sitte, å legge (seg), å
LEDDSETNINGER Vedlejší věty.
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Regler for å ta ett år i utlandet som utvekslingselev
Lorax. Det var en gang et vakkert sted med fargerike planter og lekne dyr. Lorax passet på dette stedet og snakket for trærne, dyrene og andre som ikke.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
PAKKIS kapittel 18 · en stund ·å reise seg brått ·alternativ ·fomlete (stemme)
Kapittel 42 Religioner i Norge.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
SKRIV OM SLIK AT SETNINGENE BETYR OMTRENT DET SAMME Kapittel 10 oppgave j.
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Kapittel 4 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Lag setninger med pluskvamperfektum og preteritum. 
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold. 
Kapittel 5 oppgave g Sett inn substantivene i riktig form.
Sett inn nok på riktig plass.
Gjør om fra preteritum aktiv til preteritum passiv 
Mormor har ikke spist frokost. Har du?
Prøv å sette setningene riktig sammen. Du finner oppgaven på www
Kardemomme by i Fritidsparken utenfor Kristiansand
Morten Hvor gammel er Morten ? Hva liker Morten å gjøre ?
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON Årlig aksjon i fastetiden Hele menighetens aksjon Samlet inn 28 millioner i bøssebærere i hele Norge, flertallet.
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Ser du feilen i denne setningen?
ADVERB Han går inn. hvor=sted Tor skriver pent. hvordan=måte
Og.
Det er mange som har det tøft i Oslo.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
22. Mars  Hva er formålet med lesingen?  Lesing i alle fag.
Kapittel 43 Emilio forteller om tradisjoner
Kapittel 15 På litteraturgruppe
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Kapittel 2 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
BIND SETNINGENE RIKTIG SAMMEN OG MED LOGISK INNHOLD Kapittel 5 oppgave h.
Kapittel 4 oppgave f. Sett inn riktig form av eiendomspronomenene.
Tekstlingvistikk Astrid Granly
Kapittel 5 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Oppgave 1. Oversett disse setninger fra norsk til polsk.
Kapittel 34 Ernesto intervjuer en bussjåfør og en ekspeditrise Ernesto.
Gang.
Bindeord og tidsutrykk
SYNTAKS 6/11 17 SETNINGSSKJEMA.
Kapittel 3 oppgave a Sett inn bestemt eller ubestemt form av substantivet.
Sett inn visst på riktig plass.
Kapittel 6 oppgave i Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold. 
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Utskrift av presentasjonen:

Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold Kapittel 9 oppgave h

Han betalte ikke nok penger i barnebidrag. Ekskona var ofte sur. (siden): Siden han ikke betalte nok penger i barnebidrag, var ekskona ofte sur. (for): Ekskona var ofte sur, for han betalte ikke nok penger i barnebidrag. (så): Han betalte ikke nok penger i barnebidrag, så ekskona var ofte sur. (derfor): Han betalte ikke nok penger i barnebidrag. Derfor var ekskona ofte sur.

De hadde kost seg på kino. De spiste visst på restaurant. (etter at): Etter at de hadde kost seg på kino, spiste de visst på restaurant. (så): De hadde kost seg på kino. Så spiste de visst på restaurant. (siden): De hadde kost seg på kino. Siden spiste de visst på restaurant. (etterpå): De hadde kost seg på kino. Etterpå spiste de visst på restaurant.

De flyttet fra byen i De flyttet tilbake igjen i (først – så): Først flyttet de fra byen i Så flyttet de tilbake igjen i (siden): De flyttet fra byen i Siden flyttet de tilbake igjen i (men): De flyttet fra byen i 2007, men de flyttet tilbake igjen i 2009.