Horten videregående skole

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ditt valg! Idrettsfag • Musikk, dans og drama Studiespesialisering
Advertisements

Tilbudet 2013 – 2014 Endringene gjelder: –Alle sør-trøndere med ungdomsrett. –Alle hedmarkinger med ungdomsrett som tas inn til Røros vgs –Alle søkere.
Øvelse i utdanningsvalg for foresatte i grunnskolen
Gjennomføring i videregående opplæring høst 2013 Foto: Bjarne Eriksen.
Gjeldende per Side 1 Ditt valg! Idrettsfag • Musikk, dans og drama • Studiespesialisering Bygg- og anleggsteknikk • Design og håndverk • Elektrofag.
Rådgiversamling den 4. desember 2013
På vei mot ny utviklingsplan
Ditt valg! Idrettsfag • Musikk, dans og drama Studiespesialisering
Velkommen til infomøte på Tanks vgs • Kartleggingsprøver • Orden og fravær • Eksamen • Vitnemål / kompetansebevis.
Velkommen til foreldremøte VG2
Nasjonal digital læringsarena
Tirsdag 6 november kl Onsdag 7. november kl Torsdag 8. november kl Onsdag 7. november kl der foreldre.
Snart klar for videregående skole
Det vanskelige valget En orientering om muligheter.
Rosfjord Matematikk -den største utfordringen for gjennomføring i videregående opplæring ?
Slåtthaug videregående skole
Tvedestrand og Åmli Videregående Skole Studiespesialisering Kunnskap, nærhet, aktiv og trivsel.
Videregående opplæring i Vestfold
Tirsdag 1 november kl Onsdag 2. november kl Torsdag 3. november kl Onsdag 2. nov. kl der foreldre og ungdom.
Informasjon til minoritetsspråklige elever og foresatte
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Velkommen til Oslo Handelsgymnasium! Tirsdag 21. januar 2014
Info til elever vg1 ST og vg1 ID
Marirosa Seu Stokkmo og Assad Nasir
Kapittel 14 Simulering.
Ny GIV-Overgangsprosjektet Troms fylkeskommune
November Vg1 Antall elevplasser opprettholdes på nivå med 2007/2008 Fordeling mellom yrkesfag og studieforberedende på 57/43 Økt satsing på Helse-
s. 1 Gjennomføring i vgo i Nordland Rådgiversamling Foto: Crestock.com.
RISØR VIDEREGÅENDE SKOLE 2010/2011 PROGRAMFAG TIL VALG Fag og timefordeling i programfagene Vg1Vg2Vg3 Fellesfag 30timer/uke Fellesfag 12/15 timer/uke Fellesfag.
1 UtvalgÅrBesvarte / InvitertePrikketSist oppdatert HORTEN VGS (13 Høst)13 Høst911 / 1025 (88,88 %) Design og håndverk (13 Høst) 13 Høst23 /
ULIKE VEIER TIL FAG – OG SVENNEBREV
Tilbudstrukturen 2012/2013 Elevkullet er omtrent som inneværende år Tilbudet stort sett som inneværende år NY GIV vil/bør føre til færre omvalg og sluttere.
Ditt valg! Idrettsfag • Musikk, dans og drama • Studiespesialisering
Gjeldende per Side 1 Ditt valg! Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og anleggsteknikk Design og håndverk Elektrofag Helse-
Gjeldende per Side 1 Ditt valg! Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og anleggsteknikk Design og håndverk Elektrofag Helse-
Ditt valg! Idrettsfag • Musikk, dans og drama • Studiespesialisering
Videregående opplæring -NYE VEGER -NYE MULIGHETER NYE UTFORDRINGER.
Gjennomføring i videregående opplæring – kort om status og utfordringer i Hamar kommune Paal Morken Andersen Avdelingssjef videregående opplæring Hedmark.
Gjeldende per Side 1 Ditt valg! Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og anleggsteknikk Design og håndverk Elektrofag Helse-
har vi gleden av å invitere til
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Entreprenørskap som en del av prosjekt til fordypning
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Karriereveiledning for 8. klasse på Holtan ungdomsskole aase
Karriereveiledning for 9. klasse på Holtan ungdomsskole aase
Ny GIV – videre - forventninger til skoleeier og skole Dato Svolvær Foto: Peter Hamlin.
Velkommen til Malvik videregående skole Sammen for Mestring, Vekst og Styrke.
Idrettsfag Foreldremøte Oslo kommune Utdanningsetaten Persbråten videregående skole.
Videregående opplæring. Hva er videregående opplæring? Inngangsporten til videre studier og til yrkeslivet:  Studieforberedende opplæring legger vekt.
Inntakskontoret bidrar med tall og erfaringer Fagopplæringen bidrar med tall, prognoser og erfaringer (innhentet fra arbeidslivet, intensjonsavtaler) Skolene.
Forskrift til oppl. §6 og 6A– (rundskriv) (DLG )
Valg av programområde og fag til Vg2
 Udgangspunkt Hovedkonto 0-6 Fratrukket -Forsyning -Tjenestemands- pension forsyning -Overførsler -Forsyning -Tjenestemands-
Velkommen til Hersleb vgs v/ Rektor Ann-Kristin Høgseth
INFORMASJONSMØTE Info fra Fagopplæringskontoret ved Anne Sara Svendsen
-Ein tydeleg medspelar Ny i videregående opplæring Skoleåret 2014/2015.
Erfaringer med intensivundervisning på 10.trinn skoleåret
Gjeldende per Side 1 Ditt valg! Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og anleggsteknikk Design og håndverk Elektrofag Helse-
Gjeldende per Side 1 Ditt valg! Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og anleggsteknikk Design og håndverk Elektrofag Helse-
Gjeldende per Side 1 Ditt valg! Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og anleggsteknikk Design og håndverk Elektrofag Helse-
Oppdatert Side 1 Ditt valg! Idrettsfag Kunst, design og arkitektur Medier og kommunikasjon Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg-
Rådgiverkonferanse Lørenskog hus 19. november Eivind Svennar, avdelingsleder MK og SS Mailand videregående skole Studieforberedende utdanningsprogram for.
Videregående opplæring i Vestfold v/ ass. direktør for videregående opplæring.
Videregående opplæring i Follo
Inntaket til skoleåret
Inntaket til skoleåret
NY STRUKTUR.
Inntaket til skoleåret
Utskrift av presentasjonen:

Horten videregående skole Velkommen til Horten videregående skole 18. november 2011

Horten vgs (Nøkkeltall) 1030 elever 196 ansatte Budsjett: 104,3 mill kroner Utdanningstilbud Design og håndverk Elektro Helse og sosialfag Idrettsfag Medier og kommunikasjon Påbygging Service og samferdsel Studiespesialisering Teknikk og ind. produksjon

ORGANISASJONSKART 2011/12 Fikk ikke kopiert inn org kartet !!!

Fullført og bestått 1011 (tallene i parentes er % fullført) Utdanning Vg1 Vg2 Vg3 EL 68,8% (81,3%) 83,3 % (97,6%) 88,9% (96,3%) DH 46,4% (46,4%) 60% (60%) HS 60% (62,5%) 56,5% (63,5%) 75 % (75%) ID 81,8% (90,9%) 67,9% (92,9%) 66,7% (93,3%) MK 91,7%(91,7%) 85,3% (88,2%) 79,3% (89,7%) SS 70,2% (72,3%) 75,5% (75,5%) ST 91,6% (95,8%) 73,1%(84,9%) 71,5% (84,6%) TP 90,5% (90,5%) 87,5% (87,5%) PÅBYGG 47% (84%)

Kommentarer til fullført og bestått. Fullført: HVS- 81,9%, VFK – 81,2% Fullført og bestått: 71,8%, VFK – 71,3% Sluttere: HVS 5,2% , VFK – 4,4% HVS - DH, HS og SS skiller seg ut i forhold til fullført og bestått. Disse utdanningsprogrammene har lavest prosent på fullført, dvs. elever med IV ID har mange elever som fullfører, men i Vg2 og Vg3 har utd.pro. lav prosent av bestått. TP – både Vg1 og Vg2 alle som fullfører består. ( det samme gjelder for Vg3 HS, Vg2 SS og Vg1 MK og VG1 DH)

Avbrudd– sluttere: (alle tall er hentet fra PULS 10-11) Vg1 – få elever som slutter, flest inne DH og HS – 5 elever, færrest på idrett – ingen. Vg2 – HS – 15 elever som sluttet, øvrige utd.pro. fra 0 til 4 elever. ID og TP ingen som sluttet Vg3 – Få elever som sluttet, fra 0 – 3 elever. EL, ID, HS – ingen elever som sluttet.

Karakterer Avvik standpkt – eksamen: Tverrfaglig eksamen Vg2 – HVS lite avvik i forhold til VFK Fellesfag og programfag stud. spes: HVS har i langt de fleste fag større avvik enn VFK Minst avvik – programfag innen realfag. Størst avvik – fransk, engelsk YF, PF – medie-og info. Norsk skr.Vg3 – HVS 3,7 VFK 3,6. Samme fag til eksamen: HVS 2,9 VFK 3,0 Eng 1002 HVS 4,4 VFK 4,2. Samme fag eksamen: HVS 4,0 VFK 3,6 Mat YF – Vg1 P: HVS 3,1 VFK 3,1, Vg1 YF T HVS 4,5 VFK 3,2 Mat ST – Vg1 P : HVS 3,1 VFK 3,3, Vg1 ST T HVS 4,0 VFK 3,9

Tiltak Minske fravær Adgangskort, tettere på, Øke antall fullført og bestått, gjennomstrømning Vurdering for læring Heve karakternivå Fokus på fagteamsamarbeid

Økonomi Handlingsrom 2014 lagt opp til et mindreforbruk/innsparing (akkumulert) i 2011 på ca. 1,5 mill. kroner. Økonomirapporten pr. 31.10.2011 er det forventede årsresultatet justert til ca. 2,5 mill. kroner (mindref). Resultatet må det ses i lys av at skolens regnskap kommende budsjettår vil bli belastet med utgifter som er tildelt som engangsbeløp i 2010 og 2011 eksempelvis månedlig utbetaling av sluttpakker tilskudd til ulike tiltak som løper ut skoleåret

Økonomi forts. Resultatet må også ses i sammenheng med at skolen som ledd i sin økonomistyring årlig holder tilbake noen midler inntil budsjett-endringen som følge av elevtellingen på høsten er kjent blant annet for å kunne håndtere uforutsette kostnader knyttet til nytt årskull.

Bedre resultater i Mat2P Prosjekter Vurdering for læring Forskerlinja Bedre resultater i Mat2P NY GiV: Overgangsprosjektet Knutepunkt God oppvekst

Satsingsområder 2011/12 Vurdering (eget prosjekt) Klasseteam, fagteam Gjennomføring og bestått Tilpasset opplæring – alle nivåer Leksehjelp

Utfordringer To/tre skolebygg Endring og implementering Helhetligopplæringsløp for elevene Lokalene lite fleksible Varme og ventilasjon Styrking av fagmiljøer DH og TP Færder D3 vil bidra til bedring Handlingsrom 2014(15)

Hva er positivt Renovering av skolebygg Faglig dyktige ansatte Arbeidsmiljøet Personalseminaret Samarbeid med næringsliv, Fagskolen, HIVE Elevrådsarbeidet ved HVS

Vedtatte resultatmål Resultatmål og resultater for HVS 2009 2010 2011 Kommentarer 1) Frafallstallene er hentet fra VFK. Tallene foran / er HVS og tallene etter er VFK For 2010 er resultattallet for VFK satt inn. Tallet i parentes var ønsket resultattall for VFK. 3) Stort sett tall fra HVS, angitt foran / . Vi har bare sammenlikningsgrunnlag med VFK for V08 for YF og V09 for stud.forb. Første året med 3 år i Kunnskapsløftet er V09. 4) Tallene foran / er HVS og etter er landsnittet gjeldende år. Engelsk – gjelder både stud.forb. og yrkesfag Vg2 (har samme eksamen). Matematikk - nye ordninger ble innført V10. Alle elever på stud.forb. får etter dette standpkt. på Vg1 selv om matematikkfaget ikke er fullført. Norsk – Her er satt inn tallene for Vg3 kun stud. spes. Det er ut fra rapporteringsønske til VFK. Våre tall for alle elever som er oppe til eksamen i hovedmål er satt i parentes. Dette gjelder tallene for V10. Lokalgitt tverrfaglig eksamen karaktersnitt etter / er fra VFK, våre tall er foran /. Resultatmål og resultater for HVS 2009 2010 2011 2012 1.Andelen elever som ikke avbryter skolen Her er frafallstallene oppgitt, dvs. de som avbryter. 4,6/ 4,1 4,5/ 4,1(4,0) 5,2 (3,9)/ 4,5 (3,9) 3,5 2. Andelen som ikke avbryter læretid 3.a) Andel som fullfører vgs med sluttkompetanse – stud.forb. ST, ID, MK ( fullført og bestått 3 år) (PB ikke med i tallene) 70,4 %/ 73,4% 75% 71,9%(78%)/ 72,9% 80% 3.b) Andel som fullfører vgs med sluttkompetanse – Vg2 yrkesfag ( fullført og bestått 2 år) 76,9% 72,3% 71,2%(76%)/ 70,7% 4. Karakterer i gj.snitt i forhold til landsgjennomsnittet a) Engelsk Eksamen ENG1002- studforb. Eksamen ENG 1003 YF (selvom det er forskjellige koder er det samme læreplan 3,2/ 3,4 2,8 Ingen eks. 2,8/ 3,5 (3,5)/ 3,0 b) Matematikk Eksamen Vg2 – MAT1003 3,0/ 3,52/ 2,7 Matematikk Standpkt – MAT1011 - Vg1 stud.spes 3,11 3,1 (3,2)/ 3,3 Standpkt. – MAT1001 -Vg1YF 3,22/ 3,1 2,99 3,1(3,1)/ 3,2 c) Norsk Eksamen Vg3 – hovedmål NOR1211 3,1/ 2,94 (2,69)/ 3,2 (3,1)/3,3 Lokalgitt tverrfaglig eksamen – Vg2 YF 3,6/ 3,68 3,5/ 3,7 3,48 (3,7)/ 3,52 (3,7) 3,8 5. Andelen som opplever at de i alle eller mange fag får medvirke 2,6/ VFK 2,5 2,6/ likt VFK