Terminlista 2006 ”Blikk på en ny sesong” Sigbjørn Modalsli.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sportslig organisering Senior Herrer Visjon Visjon : -Trivsel & fotballglede.
Advertisements

Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
B-72 ønsker alle hjertelig velkommen til NM FOR JUNIOR OG ELDRE JUNIOR FEBRUAR 2013 Lørenskoghallen.
Foreldremøte for Bryne friidrett mandag 4. oktober 2010 –Sesongen 2010 –Organisering av treninger framover –Innendørssesong –Andre arrangement –Spørreskjema.
”Laget med størst aktivitet på Nordmøre”. Strategi Styrker (Strength)Svakheter (Weakness) Muligheter (Opportunities)Trusler (Threats) 1.Engasjement.
Fellesmøte tillitsvalgte 20. februar 2013  Årsplan 2013 ( skal vedtas)  Ung leder v Kristine  Handlingsplan for rekruttering  Søknad NOF om tilskudd.
Tyrifjord Golfklubb Planlegging av juniorvirksomheten for 2007.
ARRANGEMENT 3 mål •Sportslig interessant og rettferdig •Sosialt trygt og trivelig •Økonomisk noe givende.
Presentasjon Kolstad Håndball
Orientering fra Langrennstyret
- Hovedrolle eller birolle
Kongsberg Orienteringslag Presentasjon for Kongsberg Kommunes kulturavdeling 13. Februar 2004.
VMs VISJON Hundekjøring rekrutterer, inkluderer, begeistrer og inspirerer!
Lagledermøte 24.September Dagsorden •Terminliste 2009 •Neste års samlinger •Status og planer i utvalgene •Status prosjekter •Innspill fra klubbene.
Stormøte 02.november Klubbesøk 26.august 2009.
Velkommen til foreldremøte Barn i alderen 7-12 år.
Melhus Fotballakademi VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE G
NSF sportslige satsning kunstløp
Sprint Jeløy 97 Foreldremøte Hensikten med møte: • Oppsummering av sesongen 2010 • Presentere planer for 2011 • Svare på spørsmål fra foreldrene.
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
Eksempel på å løse en rettstvist
SVU i Norges Svømmeforbund Trener /lederkonferansen 2006 Svømmeutvalget.
Langhus G97 «Play what you see»
Diskusjonsforum for utredning om grunnlag for sammenslåing av Veldre Ski, Brumund IF og Brumunddal Ski Felles dokumentasjon fra møter Veldre Sag, 29. november.
Ny klubb Organisasjonskart Sportslig. Lag organisering A-lag B- lag Junior (Jr1)Junior (Jr 2) Gutter 16 (96) Gutter/ Jenter 16 (96) Gutter/ Jenter 15.
Team-J Team-J – Tilbud og krav ”Gult - De lekne””Rødt - De ivrige” TilbudTilbud Trening 1-2 ganger pr. uke Muligheter for å prioritere andre.
Kartlegging Toten HK`s visjon : Virksomhetsidé Analyse Overordnet mål
Sportslig organisering Senior Herrer Visjon Visjon : -Trivsel & fotballglede.
Vårmøte 2012 VELKOMMEN TIL VÅRMØTE PÅ HOTEL ARENA, LILLESTRØM TORSDAG 26. MARS, KL 1800.
Juniororganisering 2007/2008. Agenda Velkommen og bakgrunn for møtet Arbeidsgruppen Juniororganisering 2007/2008 Junioropplegget for sesongen 2007/08.
Ved et veiskille? Landskonferansen 2003 Studieforbundet natur og miljø.
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
”NBBFs Jenteprosjekt skal i prosjektperioden legge grunnlag for at basket blir en ledende lagidrett for jenter i Norge innen 2020”. Hvorfor Jenteprosjekt?
Prosjekt Kveldsorientering i Oslo Oslo Bedriftsidrettskrets og Akershus og Oslo o-krets i samarbeid med klubbene (Også Romerike Bedriftsidrettskrets)
Prosjekt Hovedløp og O-landsleir vilt, vakkert og rått NOFS HANDLINGSPLAN Mål: ”Vi skal øke antall starter i o-løp med 5% hvert år.
O-festivalalliansen Et samarbeid mellom klubber i AOOK.
Spillermøte Junior des. 2012
Jenter 1995/1996 Sesongen 2011.
ARRANGEMENT 3 mål Sportslig interessant og rettferdig Sosialt trygt og trivelig Økonomisk noe givende.
Melhus Fotballakademi VELKOMMEN TIL SPILLERMØTE G
SKANDINAVISK CUP/ STATOIL NORGESCUP
Oppsummering fra work-shop mellom hovedstyret og styrene i håndball og fotball Verdiene våre Virksomhets- ideen Visjonen vår Lokal- miljøet Idrettslig.
Informasjonsmøte for og junior Sesongen 2009.
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
Nordstrand Gutter 90 Gutter 92 Sesongen 2008/09. BAKGRUNN FOR SATSNINGEN Begge årskullene har prestert gode resultater over mange år Vinnere av PW – cup.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
BSK skiskyting : Tilbud til junior- og HL-løpere 2009/ skisse til diskusjon 2/3/2009 For styret: Jon Håvard Loge Mars 2009.
Status TV-kamper – og framtidige muligheter Knut Kristvang, Direktør TV & Media NFF 10. Mars 2007.
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
INFO.MØTE AKTIVUTVALGET Leder: Inger I. Tyse. Ungdomskontakt: Hanna E. Andersen. Ungdomsrepresentant: Ole J. Petersen Aktiv representant: Torgeir Andersen.
Innebandy Kolnes IL 2010/2011 KICK OFF Klubbhuset.
Handlingsplan Plogen Skiklubb GØY PÅ SKI FOR ALLE!
Kick Off VASK 2000 Evaluering av 2011 sesongen Status Mål for 2012 sesongen Cuper 2012 Pizza og brus!!
Kampen om kompetansen – rekruttering av arbeidskraft Karrieresentrenes rolle Karriereveiledning i skolen og tilbud til voksne Nina Tande Hansen og Gry.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Macr-O Definisjon: Når ”micr-O-poster” brukes i en vanlig løype på vanlig kart i vanlig målestokk, kalles postene macr-O-poster.
SpareBank 1 cup i samarbeid med Buskerud Skikrets Sesongen 2016 / 2017.
Motivasjonsmiljø i ungdomsidretten
GIL konferansen 2017 ‘Flest mulig – lengst mulig’ Hvordan kan GIL beholde ungdommen i idretten?
MJØSSKI
Handlingsplan LK – Buskerud Skikrets
Klubben for alle.
Presentasjon for spillere og foreldre
Mal/info foreldremøte
Arrangørkonferanse 20. – 21. oktober 2017
Årshjul med faste aktiviteter
Rammer for junioropplegg 2018/2019
Foreldremøte Gjøvik stadion, xx.xx.xx.
SPORTSLIGE ARRANGEMENT
Utskrift av presentasjonen:

Terminlista 2006 ”Blikk på en ny sesong” Sigbjørn Modalsli

Hvordan skal vi bli attraktive nok?  Ønsker å beholde holde o-løpere inne i miljøet og ønsker å rekruttere fra barnefamilier og unge løpere som vil å drive individuell idrett i klubbregi.  Konkurrerer med hytta, speiderbevegelse, andre idretter – særlig fotball og familiære aktiviteter/holdninger  TV og aviser – vi mangler profiler/forbilder og et apparat for å fremheve disse

Rekruttere og beholde  Kvalitet på o-løp er en forutsetning for å lykkes med rekruttering  Lett å finne frem på arenaen.  Attraktive løsninger FØR – UNDER – ETTER  Gjenkjennelse  Turnering (Trimtex Cup, Craft Cup)  Lagaktiviteter – stafetter må ikke fungere som individuell idrett  Lagaktiviteter for U-12 (jf barnefotball med 5-fotball for 5åringer)

Attraktivere orientering •Forhåndsinformasjon: Form og bilde •Arena – miljø: Visualitet og innhold (torg) •Parkering: Transportløsninger •Speaker:Lydbilde og kunnskap •ResultaterTid i skogen + tid på arena •ArrangementstypeInnhold og sammenheng •StartkontingentStørrelse er ikke noe problem, ennå…. •Løyper og kartHer er vi så proffe at vi ofte glemmer formålet: Vilt, vakkert og rått  Fokus på totalopplevelse for deltakere, publikum og presse

Sesong plan •Kretsløp kan ikke ha hevd på faste tidspunkt. Dette hindrer rullering av terrengtyper. •Ulike typer løp må periodiseres og plasseres –Langdistanse –Mellomdistanse –Sprint –Mellomdistanse med Micro –Jaktstartløsninger •Klare krav til arrangement

AOOKs og NOFs rolle •Sesongplan med sammenheng •Klare krav til arrangementsforberedelse og ny rolle for kontrollør •Etablere en løpertilfredshetsmåling på nettet. •Nasjonale/Regionale løpsturneringer: –NorgesCup løp der hvor løperne og presse er (Kun ett Norge Cup løp i AOOK i år) –Trimtex Cup har vært en suksess. Mange løpere både i aktuelle klasser og ”foreldreklasser” D/H 40- •Uttaksløp til NM sr og Interkretskamp trekker mange løpere –Her har det også verdi å legge løp til relevante terreng som forberedelse for viktige løp •Informasjon om sesongplan i god tid

Styring fra NOF og Krets –Informasjon og markedsføring –Sportslige tilbud med aktiviteter, trening og uttak •U-12 •U13-16 •Junior •Senior •40+ –Arrangement innhold og kvalitet – sesongsammensetning på tid og sted –Service og Kompetanse •Kart •Tidtakning •Arrangementutstyr