PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår 2002 21 august 2002.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Etterprøving av Norges Banks anslag for 2008 av Bjørn E. Naug Figurer til artikkel i Penger og Kreditt 1/09.
Litt mer om PRIMTALL.
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
1 Trykte vedlegg: Utvidede kommentarer per april Ingress: Saken presenterer resultater per april Forslag til vedtak: 1.Styret er bekymret for.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Prosjektanalyser Anskaffelse av eiendeler til “varig eie” eller bruk av selskapet i en periode på min. 3 år, f.eks til erstatning av eksisterende utstyr.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 4. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Dialogseminar Hvilket handlingsrom har vi?
Norges Bank 1 Hovedstyremøte 27. juni Norges Bank 2 Vekstanslag Consensus Forecasts BNP. Prosentvis vekst fra året før Kilde: Consensus.
Norges Bank 1 Økonomiske perspektiver Figurer Foredrag av sentralbanksjef Svein Gjedrem på Norges Banks representantskapsmøte torsdag 15. februar 2007.
Norges Bank 1 Hovedstyremøte 15. mars Norges Bank Vekstanslag Consensus Forecasts Kilde: Consensus Forecasts.
Norges Bank 1 Hovedstyremøte 30. juni Norges Bank 2 Anslag for BNP-vekst i 2005 hos Norges handelspartnere. Prosent Kilde: Norges Bank.
Norges Bank 1 Hovedstyremøte 1. juli Norges Bank 2 Foliorenten 1) 1) Tidspunktet for rentemøter er markert med kryss. Kilde: Norges Bank.
Figur 1. Langsiktige renter Prosent
1 Hvitfisk – hva skjer? Kolbjørn Giskeødegård SUROFI 9. mai 2008 Kolbjørn Giskeødegård.
Drammen bykasseregnskap 2010 Presentasjon i formannskapet 11. april 2011.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
Kvartalsrapport per 3. kvartal 2004
Resultat 3. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 311,0 (+ 18,4 %) –Direktesalg MNOK 101,4 (+ 23,5 %) –Forhandlersalg MNOK 208,7 (+ 17,6.
Resultat 3. kvartal 2007.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 1. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 375,4 (+ 23,1 %) –Direktesalg MNOK 124,6 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 249,6 (+ 18,9.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 250 (+ 7,4 %) –Direktesalg MNOK 92,1 (+ 49,6 %) –Forhandlersalg MNOK 157,2 ( - 8,3 %)
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
Oslo Børs Holding ASA Resultat 1. kvartal 2002 Presentasjon 25. april.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
PAGE 1 - Presentasjon 4.kvartal februar 2002 v/adm.dir. Erik Moe og økonomidir. Gunnar Hjortaas.
PAGE 1 - Presentasjon 2. kvartal august 2003.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
Kvartal Regnskap 4. kvartal 2003 Presentasjon 18. februar 2004.
kvartal Regnskap 1. Kvartal 2003 Presentasjon 28. april 2003.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Copyright Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,30. august 2007 Bergen,30. august 2007 Side 1.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Boligbyggs markedsleie- statistikk for Oslo - 4. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo steg med 4,2 % fra 3. til 4. kvartal 2007 I hele 2007 steg markedsleien.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Samdata 2012 Somatikk.
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av rådmannens forslag til budsjett Ola Stene Budsjett 2008 Presentasjon av foreløpig forslag.
Levanger kommune Rådmannen Budsjett Presentasjon av foreløpig forslag – Rådmann Ola Stene Budsjett 2007 presentasjon av foreløpig.
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Økonomiske utsikter for 2015 Lars E Haartveit. 2 Verden rundt oss.
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
AKTIV KAPITAL 1. kv Hovedtrekk 1. kvartal 2002  Fortsatt vekst i alle tre virksomhetsområder  Kjøp av tre porteføljer:  Arsenal:
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
Q Choice Hotels Scandinavia Sterk forbedring fra foregående år Fra negativ til positiv kontantstrøm De dårlige tidene ligger bak oss Oppgangen.
halvår Regnskap 1. Halvår 2003 Presentasjon 14. august 2003.
- vi vil mer ØKONOMI/REGNSKAP HOVEDFOKUS Meget god bankdrift Nesten ikke tap God vekst i utlån og innskudd.
Resultat 3. kvartal Eiermøte 4. november 2016 Pernille Kring Gulowsen.
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Utskrift av presentasjonen:

PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002

PAGE 2 - Hovedpunkter 1.halvår • Salgsvekst 1.halvår 4,2%, 2.kvartal reduksjon på 8,1%, 3,6% justert for valutakursendriner • Driftsresultatet forbedret med NOK 13,1 mill, fra NOK -11,9 mill i fjor til NOK 1,2 mill i år, NOK 7,0 mill av forbedringer kom i 2. kvartal • Forbedret kapital- og valutastyring gir vesentlig lavere finanskostnader og bedret kapitalstruktur • Resultat før skatt 1. halvår viser NOK 1,8 mill, en forbedring på NOK 23,5 mill • Resultat før skatt siste 12 måneder er NOK 44,8 mill med en beregnet EPS på NOK 10,19 pr. aksje • Fortsatt potensiale for produktivitetsvekst og driftsmarginforbedringer

PAGE 3 - Resultatregnskap pr. 2. kvartal 2.kvartal 1.halvår (mill NOK) Driftsinntekter 91,8 99,9 201,1 193,0 Driftsresultat 0,0 -7,0 1,2 -11,9 Netto finans 2,7 -4,9 0,6 -9,8 Res.før skatt 2,7 -11,9 1,8 -21,7 Nøkkeltall: Salgsvekst -8,1% 23,6% 4,2% 10,3% Driftsmargin 0,0% -7,0% 0,6% -6,2%

PAGE 4 - Salgsinntekter pr. 2. kvartal de siste 7 år (Beløp i mill. NOK)

PAGE 5 - Salgsinntekter pr. kvartal (Beløp i mill. NOK)

PAGE 6 - Rullerende årlige salgsinntekter målt pr. kvartal

PAGE 7 - Driftsresultat pr. 2. kvartal de siste 7 år (Beløp i mill. NOK)

PAGE 8 - Resultat før skatt pr. 2. kvartal de siste 7 år (Beløp i mill. NOK)

PAGE 9 - Resultat før skatt pr. kvartal siste 4 år (Beløp i mill. NOK)

PAGE 10 - Rullerende årsresultat og børskurs

PAGE 11 - Varelagerutvikling pr. kvartal

PAGE 12 - Rentebærende gjeld pr. kvartal

PAGE 13 - Markedsområdene • Skandinavia • 23% vekst i 1.halvår, 2.kvartal isolert -8% • Salgsutviklingen i 2.kvartal er påvirket av tidspunkt for prisendringer • Det er god vekst i både vedovn, vedpeis og omrammingssalget • Overgang til direkte distribusjon til forhandler i Sverige har vært meget vellykket • To nye produkter er under lansering i Norge og Sverige med positive tilbakemeldinger

PAGE 14 - Jøtul F 250

PAGE 15 - Jøtul S 10 W med Jøtul I 150

PAGE 16 - Markedsområdene • USA • Reduksjon i salgsinntektene 1.halvår på 11%, 7% i lokal valuta, 2.kvartal -22% i NOK, -13% i USD • Markedet påvirket av usikkerheten i amerikansk økonomi • Sterk fokus på produktivitetsforbedringer og kostnadsreduksjoner • Lansert to nye produkter for salgsstart i 3.kvartal

PAGE 17 - Jøtul C 450

PAGE 18 - Jøtul GI 425

PAGE 19 - Markedsområdene • Frankrike • 7% salgsvekst i 1.halvår, 43% vekst i 2.kvartal • Salgsøkningen påvirket av tidspunkt for kampanjer • Forventer fortsatt vanskelig marked, men noe lysere markedsutsikter enn tidligere • England • Salgsvekst på 13% i 1.halvår, 9% i 2.kvartal • Godt vekstpotensiale.

PAGE 20 - • Tyskland • 14% salgsreduksjon i 1.halvår • Kraftig fall i totalmarkedet siste to år, markedet flater nå ut med mulighet for en viss økning • Datterselskapet avvikles og direkte distribusjon til forhandler etter modell fra Sverige gjennomført. Bidrar til vesentlig kostnadsreduksjon • Øvrige markeder • Salgsvekst på 8% i 1.halvår • Spesielt god utvikling i Italia og Øst-Europa Markedsområdene

PAGE 21 - Salgsinntekt pr. markedsområde pr. 2. kvartal 2002

PAGE 22 - Endring i salgsinntekt pr. markedsområde pr. 2. kvartal 2002

PAGE 23 - Produktområdene • Frittstående vedovner • Uendret salg i 1 halvår, målt mot fjoråret • God vekst i samtlige markedsområder med unntak av USA • F100, som ble lansert i juni i fjor viser meget god vekst • Vedpeiser • Viser vekst på 16% i 1.halvår • Sterk vekst i Skandinavia, og moderat vekst i andre markeder • Starter salg av 2 nye vedpeiser i Skandinavia og USA i august

PAGE 24 - Produktområdene • Frittstående gassovner • Salgsreduksjon på 2% hittil i år, negativ trend gjennom 5 kvartaler brutt med vekst på 3% i 2.kvartal • Gasspeiser • Salgsinntektene 1 halvår er 67% over fjoråret forventer fortsatt god vekst • Lanserer nye produkter innenfor dette området i 2.halvår • Forventer fortsatt høy vekst

PAGE 25 - Produktområdene • Peisomramminger • Vekst med 13% i 1.halvår • Ser fortsatt vekst i Skandinavia som følge av bedre samordning i salgsarbeidet mellom vedpeis og omramming • Lansering av ny peisinnsats I150 forventes å påvirke salget av omramminger positivt

PAGE 26 - Salgsinntekter pr. produktgruppe 2. kvartal 2002

PAGE 27 - Endring i salgsinntekt pr. produktgruppe 2. kvartal 2002

PAGE 28 - Produksjon • Kråkerøy • Fortsatt fokus på produktivitetsforbedringer • Blir bedre ”dag for dag” • Fortsatt betydelig forbedringspotensiale • Portland • Bedre produktivitet og lavere materialkostnader i gassproduktene medfører bedre marginer • Gjennomført lay-out endringer i produksjonen som ventes å gi lavere tidsforbruk pr. enhet i 2.halvår

PAGE 29 - Bemanningsutvikling Jøtul gruppen

PAGE 30 - Resultatregnskap pr. 2. kvartal 2002

PAGE 31 - Balanse pr

PAGE 32 - Spørsmål?