NextGenTel Møte Åsbråten 15. juni 2011. 27 June 20142 Innhold • Om NextGenTel • Hva er gjort den siste perioden • Hva skjer fremover • Status Åsbråten.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MYTER OG VIRKELIGHET OM LUFTFART OG MILJØ
Advertisements

Informasjon om trygghetsalarmer
Kartleggingen av meldingsutbredelse i kommunehelsetjenesten november 2012 Prosjektet Kommunal Utbredelse(KomUT) Norsk Helsenett SF SamUT møtet
Internasjonalisering av utdanning Stortingsmelding nr. 14 ( )
Høyere livskvalitet -færre bekymringer. Ny teknologi – nye muligheter Eiere: Konseptutviklingen startet våren Tryggere Hjem AS ble stiftet:
Tankesmia Medieanalyse for Helse Nordmøre og Romsdal 19. Februar 2008.
Prosjekt: ”Bistand på ny arena ?” 2011 Hege Nilsen og Anne Liv Engbråten. Habiliteringsteamet for voksne.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Programvare fra Uni Pluss
BankID i Vital Forsikring ASA
Presentasjon for Byggevareindustrien
Kommunestyre og Hovet utvalg
Velkommen til Fortel.
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
26. juni LOfavør Kollektiv hjemforsikring Innboforsikring inkludert i medlemskapet.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
KOSTRA KOmmune STat RApportering
Flåtestyring via PC og internett
Aktivitet fra LOfavør Mobilt bredbånd 3. april 2017.
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Erstatning for ActiveX?
2005 – 57 leiligheter med ett nytt konsept i Norge 2009 – Frogner House Apartments ekspanderer 2011 – Storarta oppussing og økende antall adresser 2012.
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Dialogkonferanse – bussmateriellstrategi UnibussSide 1.
Hvordan gjør vi anskaffelser til UiT?
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Tilrettelagte ressurser i kabel-TV- og telefoninettet Hva gir det oss av ressurser og når? Øyvind Kronkvist Multinett.
Det Blomst- rende Norge 2009 I år: For 7gang 20 deltakende byer Samarbeidspartner: • NORSK SENTRUMSFORUM.
Regional utvikling i Sør-Trønderske kommuner ved hjelp av IKT: Sør-Trøndelag fylkeskommunes rolle som regional utviklingsaktør innen fagfeltet IKT Prosjektoppgave.
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
1 The Innovation Relay Centre (IRC) Network Et europeisk nettverk for forskning, teknologioverføring og innovasjon.
Arbeid med bistand Rapportering.
Mobile trender Per Olav Borgsø Regional Manager Sales 2. Oktober 2013.
Om Norsk Finansbarometer 2014
SUT prosessen - status og erfaringer.
1 Kommunal selskapsstatistikk Kilde Brønnøysund, september 2009 Bedriftsstyret Marianne B. Skou.
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
Utveksling av elektroniske helseopplysninger Storskala utbredelse Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, prosjektleder.
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
BYGGEVAREINDUSTRIEN ERFARING FRA PILOTBEDRIFT
STATUS PÅ FAGFELTET SPILLEAVHENGIGHET KVITT ELLER DOBBELT – LILLEHAMMER Finn Gyllstrøm – Østnorsk kompetansesenter.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Ringerike kommune Regnskap Resultat 2009 Regnskapsmessig driftsunderskudd på 25,7 mill kr. Akkumulert driftsunderskudd for
Status IPv6 IT-leder møte Gunnar Bøe (& Håvard Eidnes)
Håndholdte terminaler og utnyttelse av mobil teknologi Nils Petter Johnsen Product Market Manager Telenor Norge.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Kanaler og priser Viasat kollektiv avtale
Online distribusjon – erfaringer fra Norge
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Rennebu Informasjonsmøte om bredbåndsutbygging i Rennebu 20 Januar 2015.
(atg-nettverk nov-2011) –Årsmøte i Utdanningsforbundet Bergen mars Det deltar 111 delegater. –Årsmøtet er den viktigste arenaen for å være.
” Sola for alle ?” Sluttrapport pr Kommunesamarbeidet i Vestfold ” Sola for alle ?” Sluttrapport pr Kommunesamarbeidet i Vestfold (Tjøme,
M2M utstyrsovervåkning System for fjernstyring og fjernovervåking av utstyr fra IM-basert mobilklient. System for fjernstyring og fjernovervåking av utstyr.
Huawei E5776 Brukerveiledning
Helse Nord-Trøndelag - status og retning Presentasjon til formannskapet i Levanger 27. februar 2008 Arne Flaat.
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Hva er gevinsten av dette?
Bedriftenes teleleverandør BUSINESS CLASS TELECOM.
Nedre Silkestrå Borettslag Generalforsamlingen
Dette er Altibox.
Lag flytskjema Oppgave
Brukermanual for iZettle
Canal Digital.
Breiband.no.
Utskrift av presentasjonen:

NextGenTel Møte Åsbråten 15. juni 2011

27 June Innhold • Om NextGenTel • Hva er gjort den siste perioden • Hva skjer fremover • Status Åsbråten • Årsak • Forbedringer • Kompensasjon

Dette er NextGenTel • Fakta om NextGenTel: – kunder –Omsetning ca 1 milliard –Kontorer i Bergen, Oslo, Trondheim, Kristiansand og Stavanger –Ca. 280 ansatte –Er en del av TeliaSonera

NextGenTel i privatmarkedet • Leverer TV og bredbånd over kabel/coax og fiber i samarbeid med lokale netteiere og partnere • Hovedtjenester: bredbånd, tv og telefon –Bredbånd: fra 1 til 100 Mbps –Mobilt bredbånd –Nordens største tv-portal, over én million kunder –Bredbåndstelefoni: rimelig og enkelt –Sikkerhetspakker: trygghet på nettet og sikker lagring –Trådløse soner over hele verden

27 June Hva er gjort den siste perioden (1 av 2) • TV –19.05.: TV-oppdatering –Fjernet hakking og ustabilitet på noen kanaler (TV2 og TVN) –27.05.: Aktivering av PVR –14.06.: Nye TV-kanaler lansert • Internett –13.05.: Ruter-oppgradering –Forbedret hastighet og stabilitet på internett –Ny funksjon: Trådløst nett kan slås av/på med ”Standby-knapp” –23.05.: Optimaliseringer i server hos Multinett (CMTS) –Forbedret hastighet og stabilitet på internett – Endret innstillinger på brannmur i ruter –Løst hastighetsproblemer enkelte kunder har opplevd – meget gode resultater –Dersom noen opplever hastighetsproblemer vil de bli besøkt av tekniker – Slått av WiFi/WLAN for alle kunder som ikke har bestilt internett fra NextGenTel • Nettverk –09.06.: Multinett endret frekvenser på internett og TV-kanaler –Tiltak for å motvirke støy i nettet og stabilisere tjenestekvaliteten –Meget gode resultater

27 June Hva er gjort den siste perioden (2 av 2) • Kundeservice –Jobber kontinuerlig med forbedringer –Kortere responstider –Endret til høyere bemanning på ettermiddag og kveld –Styrket bemanning • Logistikk –Lager på avdelingskontoret i Oslo –Hurtigleveranse av kundeutstyr skjer med budbil samme dag

27 June Hva skjer fremover? • PVR –Neste versjon – 2-strøms PVR –Kommer i 2011 • WiFi –Ruter velger automatisk den beste WiFi-kanalen

27 June Status Åsbråten (1 av 2) • Status produkt –TV –Alle fellesfeil er rettet –Internett –Alle fellesfeil er rettet –Telefoni –Fungerer tilfredsstillende • Status enkeltkunder –Åpne kundesaker inkl innmeldte saker på SMS: 13 –Alle kunder er kontaktet –Kundeservice har avtale om oppfølging av resterende kunder

27 June Årsak • Sammensatt bilde –Svært mange omlegginger innenfor kort tid –Stort press på NextGenTel for å legge om alle kunder før påske –Noen fellesfeil i nettet –Varierende kvalitet på kabling i leiligheter –Nytt oppsett på utstyr for kunder • Hovedutfordringer –Overgang fra en digital teknologi til en annen digital teknologi –Feil på kundeutstyr i februar gjorde at omlegging ble komprimert –Volum av kunder innenfor kort tidsrom –Kommunikasjon mellom NextGenTels systemer og sluttkunden

27 June Forbedringer • Overordnet målsetning: Alle kunder skal være fornøyd med de tjenestene vi leverer • Vi gir oss ikke før vi har nådd dette målet • Vi har satt inn STORE resursser for å komme i mål Vi vil fortsette inntil vi er HELT i mål

Kompensasjon • Produkt-oppgradering –Viasat Gull i 12 mnd frem til –Internett 5/5 kostnadsfritt for alle kunder frem til • Telefoni –NextPhone Free i 12 mnd. for kunder som har valgt telefoni –For kunder som har kjøpt Telefoni • Fakturering –Starte fakturering –Start av fakturering for tellerskritt og videoleie fra • Telefoniutgifter for oppringning til –Dekning for dokumenterte telefonutgifter til Kundeservice • Kabling –Kostnadsfri installasjon av 1 punkt (ethernett) for dem som har bestilt dekoder nr 2. Tilbudet varer ut juni • Styrekostnader –Dekke styrets dokumenterte telefonikostnader 27 June NextPhone Free Per måned138,- Til fasttelefon i Norge 0,- Til mobiltelefon0,98 Til utlandet0,39

Internasjonal styrke. Lokal kunnskap. Til kundens beste.