NextGenTel Møte Åsbråten 15. juni 2011
27 June Innhold • Om NextGenTel • Hva er gjort den siste perioden • Hva skjer fremover • Status Åsbråten • Årsak • Forbedringer • Kompensasjon
Dette er NextGenTel • Fakta om NextGenTel: – kunder –Omsetning ca 1 milliard –Kontorer i Bergen, Oslo, Trondheim, Kristiansand og Stavanger –Ca. 280 ansatte –Er en del av TeliaSonera
NextGenTel i privatmarkedet • Leverer TV og bredbånd over kabel/coax og fiber i samarbeid med lokale netteiere og partnere • Hovedtjenester: bredbånd, tv og telefon –Bredbånd: fra 1 til 100 Mbps –Mobilt bredbånd –Nordens største tv-portal, over én million kunder –Bredbåndstelefoni: rimelig og enkelt –Sikkerhetspakker: trygghet på nettet og sikker lagring –Trådløse soner over hele verden
27 June Hva er gjort den siste perioden (1 av 2) • TV –19.05.: TV-oppdatering –Fjernet hakking og ustabilitet på noen kanaler (TV2 og TVN) –27.05.: Aktivering av PVR –14.06.: Nye TV-kanaler lansert • Internett –13.05.: Ruter-oppgradering –Forbedret hastighet og stabilitet på internett –Ny funksjon: Trådløst nett kan slås av/på med ”Standby-knapp” –23.05.: Optimaliseringer i server hos Multinett (CMTS) –Forbedret hastighet og stabilitet på internett – Endret innstillinger på brannmur i ruter –Løst hastighetsproblemer enkelte kunder har opplevd – meget gode resultater –Dersom noen opplever hastighetsproblemer vil de bli besøkt av tekniker – Slått av WiFi/WLAN for alle kunder som ikke har bestilt internett fra NextGenTel • Nettverk –09.06.: Multinett endret frekvenser på internett og TV-kanaler –Tiltak for å motvirke støy i nettet og stabilisere tjenestekvaliteten –Meget gode resultater
27 June Hva er gjort den siste perioden (2 av 2) • Kundeservice –Jobber kontinuerlig med forbedringer –Kortere responstider –Endret til høyere bemanning på ettermiddag og kveld –Styrket bemanning • Logistikk –Lager på avdelingskontoret i Oslo –Hurtigleveranse av kundeutstyr skjer med budbil samme dag
27 June Hva skjer fremover? • PVR –Neste versjon – 2-strøms PVR –Kommer i 2011 • WiFi –Ruter velger automatisk den beste WiFi-kanalen
27 June Status Åsbråten (1 av 2) • Status produkt –TV –Alle fellesfeil er rettet –Internett –Alle fellesfeil er rettet –Telefoni –Fungerer tilfredsstillende • Status enkeltkunder –Åpne kundesaker inkl innmeldte saker på SMS: 13 –Alle kunder er kontaktet –Kundeservice har avtale om oppfølging av resterende kunder
27 June Årsak • Sammensatt bilde –Svært mange omlegginger innenfor kort tid –Stort press på NextGenTel for å legge om alle kunder før påske –Noen fellesfeil i nettet –Varierende kvalitet på kabling i leiligheter –Nytt oppsett på utstyr for kunder • Hovedutfordringer –Overgang fra en digital teknologi til en annen digital teknologi –Feil på kundeutstyr i februar gjorde at omlegging ble komprimert –Volum av kunder innenfor kort tidsrom –Kommunikasjon mellom NextGenTels systemer og sluttkunden
27 June Forbedringer • Overordnet målsetning: Alle kunder skal være fornøyd med de tjenestene vi leverer • Vi gir oss ikke før vi har nådd dette målet • Vi har satt inn STORE resursser for å komme i mål Vi vil fortsette inntil vi er HELT i mål
Kompensasjon • Produkt-oppgradering –Viasat Gull i 12 mnd frem til –Internett 5/5 kostnadsfritt for alle kunder frem til • Telefoni –NextPhone Free i 12 mnd. for kunder som har valgt telefoni –For kunder som har kjøpt Telefoni • Fakturering –Starte fakturering –Start av fakturering for tellerskritt og videoleie fra • Telefoniutgifter for oppringning til –Dekning for dokumenterte telefonutgifter til Kundeservice • Kabling –Kostnadsfri installasjon av 1 punkt (ethernett) for dem som har bestilt dekoder nr 2. Tilbudet varer ut juni • Styrekostnader –Dekke styrets dokumenterte telefonikostnader 27 June NextPhone Free Per måned138,- Til fasttelefon i Norge 0,- Til mobiltelefon0,98 Til utlandet0,39
Internasjonal styrke. Lokal kunnskap. Til kundens beste.