Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007
Litt om firmaet / oppgavestiller •Noroff Instituttet •studier •Noroff Instituttet avdeling Bergen •165 studenter •12 ulike studier •Datamaskiner •Programvare •Eksterne enheter •Administrasjonen
Problemstilling •Liten support gruppe •Tid •Ressurser •Planlegging •Mange brukere •Ulike imager •Historikk •Søk •Hjelp i selvhjelp
Valg av oppgave •Er ansatt hos Noroff Instutittet •Kjenner til hvordan ting fungerer og hva som mangler •Utfordring å gjennomføre systemet, ser nytten av det •Trenger dette i jobben •Spennende teknologier å jobbe med •Kjekt å kunne bidra med
Løsning •Php / MySql •Database i nettet •Administrator grensesnitt via web •Portabelt til mange platformer •Utvidbart •Kjente teknologier •Tilgjengelig fra alle steder
•Tilgjengelig fra hele lokalnettet •Enkelt registrering av feil •Supportgruppen kan logge ting ”ute” på oppdrag •Historikk, og maskinvareoversikt er alltid med.
Resultater •Oversiktelig •Status oversikt •Raskere responstid fra teknisk •Mer effektiv teknisk supportgruppe •Mer fornøyde studenter
DEMO •Legge inn feil melding •Hente ut status •Gi oppdraget til support person •Utføre reparasjon •Sjekke historikk •Dokumentere reparasjon •Sjekke tilbakemeldinger via epost
Videre arbeid •Oppdateringer •Utvide til sentral teknisk, alle avdelinger •Legge til brukerveiledninger og rutiner for annet i samme system •Koble til andre systemer