Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Labore Fravær -en oversikt over produktet
Advertisements

BraWeb Bestilling.
Uni Eiendom FDV Status for produktet og «veien videre» Rune Synnevåg Utviklingssjef.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Linux.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Bluetooth sone Identifisere og kommunisere med Bluetooth enheter i en sone.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
Agenda  Introduksjon  Oppgaven  Muligheter  Utviklingsløp  Demo  Teknisk gjennomgang av Plassere  Siste Ord  Spørsmål?
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
2003 IT-konferansen 2003 UNIVERSITETET I OSLO Vortex: Skrivbar web for UiO Oddmund Møgedal USIT/UiO.
Kompetansekatalog – UiO. Foreslåtte grunnprinsipp: Enkel modell Koblet til andre databaser på nettet Muligheter til utvidelse og videreutvikling.
Hovedprosjekt Hos Julius Maske
Tittel: ”INTRANETT i SCANDIACONSULT” 4 Hilde Reitan, 2HKD Hovedprosjekt studieåret 1999/2000 Oppgavestiller: Trondheim.
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Prosjektoppgave 2HKI 2001 Et utstyrsregister realisert gjennom et Web-grensesnitt.
Veiledersystem på Web Oppdragsgiver: HIST, AITeL på vegne av TISIP.
Prosjekt 49E - MEDIADMIN Student: Ronikerts John
Registrering av kjemikalier i Kromatografigruppa, Fürst Medisinsk laboratorium. Database laget med bruk av teknologiene PHP, MySQL og Apache Prosjektoppgave.
Side 1. Side 2 Agenda Begreper Norman ASA Mål og hensikt Teknologi Oversikt over systemet Demonstrasjon av systemet Tekniske løsninger Prosessen Konklusjon.
Kvalitetssystemet EQS Introduksjon for tilsette
FAQ Epikrise og Henvisning Thomas T Rosenlund,
Prosjekt- og porteføljestyring i Telenor Nett
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
RSS og Alerts JDD 21. mai Ting jeg skal si litt om RSS Alerts (TOC) Hvordan fungerer disse funksjonene? Hva kan de brukes til?
SharePoint Server 2007 Office Communications Server 2007 Exchange Server 2007 Windows Server 2003 Office 2007 Hovedprosjekt 17E Installasjon, konfigurasjon.
Elektronisk meldingsutveksling
Eziz Annagurban Veiledere: Sven-Olai Høyland Carsten Helgesen
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
Avd for klinisk kjemi Regionsykehuset i Trondheim
Brukerinformasjon på Internett Hovedoppgave for Erlend Grut Hilstad, 2HKI.
Bacheloroppgave gruppe 19E 2008 Windows server med Sharepoint og Exchange server installasjon hos AS Gjerde Kontormiljø, Vadsø Prosjektgruppe: Åge-Owe.
Pluginmodul for medlemsbehandling KomkartWeb Oppgave 17 Halvor Sæther Berge.
Presentasjon av hovedprosjekt
Sklerobase v2.0 - System for beslutningsstøtte. Oppgavestiller  St. Olavs Hospital v/Arild Faxvaag.
Bjørn Olve Møkkelgård Kristian Elverum
Presentasjon Dette er en gjennomgang av hovedprosjektet jeg som student ved HIST har utviklet i samarbeid med bedriften”meter2cash” A/S.
MeldingsPresentasjon Send ønsket beskjed som SMS eller MMS fra mobil til skjerm(er) plassert i et lokale.
Presentasjon av prosjekt Oppgavestiller: NTNU (Magnar Hole) Oppgave: Opprette lokal brukerdatabase med (PHP & MySQL) Studenter: Christian Dillner Veileder:
SiteMap Netcom MapGuide Project. Prosjektet’s Mål Se visuelt –Siteplassering –Celleretning –Naboforhold –Utfall Rapport –Site –Naboforhold –Utfall Web.
ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.
Hovedprosjekt 2HKI Interaktive sider med PHP og MySQL Av Kjell Kvitvær.
SMS – System for Byggmakker Lade Gruppe 31E Av Olaf R.A. Nykrem & Audun Håberg.
Jasmina Hodzic, Gruppe for grunntjenester, USIT POLS, Cerebrum og Ephorte synkronisering Registrering av brukere i Ephorte ved hjelp av automatiske oppdateringsrutiner.
Utvikling av et web-basert bestillingssystem for bøker og en tilhørende database for uthenting av statistikk. I tillegg et nytt CSS-basert design for bibliotekets.
Klasse: 2HKI Student: Bertil Gjerstad Oppgnr: 25E
Online kalendersystem for Uninett tilpasset PC og PDA -
Av Ole Martin Klausen Ove Stokke Kenneth Hårstad.
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
Hovedprosjektpresentasjon for gruppe 57 FAGNETT.ORG Kim Erik Oppheim & Trond Iversen.
Windows 2000 nettverk med Active Directory Arbeidssted: IBM, Trondheim Oppgavestiller: Roy Ingebrigtsen Veileder: Jostein Lund Oppgave 48E: Gro Eikeland,
1 VervDb Web-basert system utviklet med PHP og MySQL, vervdatabase for Høgskolen i Sør-Trøndelag.
UiO Programkiosk: Ny portal og tilgang fra Mac og Linux
Hovedprosjekt våren Webgrensesnitt mot MySQL Av:Jan Henrik Roten Marius Røstad.
Elektroniske Betalings Systemer
Elektroniske nøkler «Samarbeid om velferdsteknologi på Agder 2016» Gro Anita Fosse Rådgiver eHelse og velferdsteknologi HELSE OG SOSIAL | AVDELING.
Inventardatabase Hovedprosjekt våren Oppdragsgiver Kunsthøgskolen Studie innen design, skuespill, dans osv Størst i Norge.
Brukerveiledning for Agenter i Doffin
Innmelding av saker til Eiendomsavdelingen
Bruk av QuestBack Mandag 5.oktober 2015.
Agenda Om prosjektmedlem Prosjektet oppdragsgiver Bakgrunn oppdraget
Vi vil – og vi får det faktisk til!
Status fellesanskaffelse av trygghetsskapende teknologi
Gruppe 51E Inger Torp, Edvard Andrè Nilsen, & Janne KB Pedersen
Gruppe 59E Jan Erik Digernes Kjell Breimo
Frode Hammer Håvard Gustad
PROSJEKT PDA I STEINKJER KOMMUNE MOBIL PROFIL
Utskrift av presentasjonen:

Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007

Litt om firmaet / oppgavestiller •Noroff Instituttet •studier •Noroff Instituttet avdeling Bergen •165 studenter •12 ulike studier •Datamaskiner •Programvare •Eksterne enheter •Administrasjonen

Problemstilling •Liten support gruppe •Tid •Ressurser •Planlegging •Mange brukere •Ulike imager •Historikk •Søk •Hjelp i selvhjelp

Valg av oppgave •Er ansatt hos Noroff Instutittet •Kjenner til hvordan ting fungerer og hva som mangler •Utfordring å gjennomføre systemet, ser nytten av det •Trenger dette i jobben •Spennende teknologier å jobbe med •Kjekt å kunne bidra med

Løsning •Php / MySql •Database i nettet •Administrator grensesnitt via web •Portabelt til mange platformer •Utvidbart •Kjente teknologier •Tilgjengelig fra alle steder

•Tilgjengelig fra hele lokalnettet •Enkelt registrering av feil •Supportgruppen kan logge ting ”ute” på oppdrag •Historikk, og maskinvareoversikt er alltid med.

Resultater •Oversiktelig •Status oversikt •Raskere responstid fra teknisk •Mer effektiv teknisk supportgruppe •Mer fornøyde studenter

DEMO •Legge inn feil melding •Hente ut status •Gi oppdraget til support person •Utføre reparasjon •Sjekke historikk •Dokumentere reparasjon •Sjekke tilbakemeldinger via epost

Videre arbeid •Oppdateringer •Utvide til sentral teknisk, alle avdelinger •Legge til brukerveiledninger og rutiner for annet i samme system •Koble til andre systemer