Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

I.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Sommervikar i Blend.
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Skifteplan mobil en ny brikke i det teknologiske landbruket
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Web Accessibility Initiativ Eller universell utforming
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Gründerfrokost Kongstanken : Innovasjon og entreprenørskap 12 observasjoner fra ny forskning Foreleser: Høyskolelektor Kjell Haukeland BI Drammen.
Handel, priser og forbrukerrettigheter
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
12. Oppsummering.
Salgsteknikker & Sosial media
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
SMS * MLM * FORRETNING SMSKLUBBEN Viktig før vi går i gang med presentasjonen. Bruk kun denne koden når du skal melde deg inn Skriv mld mxm send.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,
Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …
Resultater 2012.
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
Markeder med asymmetrisk informasjon
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Konkurransevirkemidlene PRIS
POINT OF INTERACTION E-RETAIL 2013, PÅL ANDRÈ FREDRIKSEN.
Inntekter, kostnader og resultat – en teoretisk modell
Inntekter, kostnader og resultat – en teoretisk modell
Ny lov om eiendomsmegling – til beste for forbrukerne Seminar i regi av Eiendomsmeglerforetakenes Forening Kjell Erik Øie Statssekretær
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
8. Kommunikasjonsvirkemidler
Kilde: Hjemmeside til Konkurransestrategi (2003), Fagbokforlaget
Our business, your advantage! DataManager
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
Utvinningsrettigheter som klimapolitikk Bård Harstad.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Markedsføringsloven - telemarketing.
Forretningsutvikling i team Hvorfor kan studenter utvikle verdens beste forretningidéer? Sveinung Susort.
Konkurranse BRANSJEPERSPEKTIVET Trygve G. Blix - 07 Moss AS.
Verdiskaping i SMB-sektor: Kan regnskapsføreren bli en utviklingspartner for SMB? Enhanced value creation in the SME-sector: Strengthening the impact of.
Kampanje tilbehør juni/juli Sommeren er vår viktigste tid for tilbehørsalg. Vi ligger litt bak budsjett, men det endrer seg nå Det er laget 3 bundler.
Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
© Olav Torvund - INSTITUTT FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Rettigheter til programmer Informasjonsrett.
2005 PRODUKTIFISERING OG PRISSETTING AV HUMSAM-KUNNSKAP OPPSUMMERING: Verdien av ditt produkt PRODUKTIFISERING Definisjon Hvorfor produkt? Hvorfor ikke.
Oppgave 2 Digitale Rettigheter slik de fremstår teknologisk, i forhold til hvilke rettigheter man som forbruker tradisjonelt har hatt.
MARKEDSANALYSE Målsetninger Segmentering av kunder Konkurrentanalyse
IGive.no.
Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Hva er penger? Penger er gyldig betalingsmiddel for økonomiske transaksjoner. Både sedler og bankkort regnes som penger Penger har tre funksjoner i økonomien.
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Kap. 27 – Case 2: Developing Apps How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A.
LINK MOBILITY LINK Mobility er den største tilbyderen av verdiøkende mobile tjenester i det nordiske markedet. LINK Mobility leverer komplette løsninger.
Kapittel 2 – Tilbud og etterspørsel. I kapittel 2 skal du lære: Hvilke forhold som bestemmer etterspørselen etter en vare Hvilke forhold som bestemmer.
Digitale medier 19 januar 2017.
Markedsføring.
Kilde: Hjemmeside til Konkurransestrategi (2003), Fagbokforlaget
Digikort Gyldendal Akademisk
Kapittel 10 Monopol 1.
Del III: Relasjonsforhold mellom kunde og leverandør
Aktivitetsappen Presentasjon :28 1.
Utskrift av presentasjonen:

Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud Problem for kunden: • Må sette en fast lav pris til hele markedet med lav margin. • Må selge restlager til dumpingpris. • Har ingen prisdifferensierings- mekanisme • Alternativet er kupongkampanjer papirbasert eller med egen app. • Groupon • Liquid Barcodes Smashing business model and lean organization Kuponger som lastes inn på mobilen til kunden med gitt gyldighet i tid eller antall. • Antall brukere • Antall kjøp • Antall butikker • Pengestrømmen kommer fra selger som gir en liten % av hvert salg tilbake. • Kunden betaler for mobilappen • Reklame i mobil appen? • Appstore • Internett • Play – Android • Direct marketing innstikk • Reklamebyråer Brukere: • Prissensitive kunder • Bargain hunters • Hjemmeværende • Studenter • Daytime shoppers Kunder: • Dagligvare • Elektronikk • Sport • Klær • Som megler i markedet kan vi hjelpe kunder til å få bedre tilbud på ting de ”trenger”. • Standard kupong App/Interface/Partner for enhver kampanje. • Vi kan hjelpe bedrifter til å kunne drive yield management og prisdifferensiering • Selvbetjent real-time markedsføringskanal • Teknologiutvikling • Partneroppfølging og salg • Forretningsutvikling • Value Codes andel Jokergruppa Eivind &

Hypoteser Problem • 50% av befolkningen ønsker pull marketing • 50% foretrekker push marketing i form av DM i post

Hypoteser Kunder og Brukere • Brukere: – 50 % av brukere vil ofre tid tilsvarende 500 kroner timen for å få rabatten – Kjøper gjerne dyrere utgaver/modeller hvis de bare er ”litt” dyrere. • Kunder: – Prisdifferensierer kun gjennom salg eller lignende kampanjer – Har ingen plan for pris bortsett fra markup modeller (Inn+marginfaktor=ut)

Hypoteser Unique Value Proposition • H 0(1) – Kuponger benyttes stort sett av tjenestetilbydere med lav grensekostnad • H 1(1) – Kuponger benyttes nå av en vidt spekter av bransjer • H 0(2) – Det finnes allerede teknologi som kan brukes • H 1(2) – Vi må selv utvikle teknologien for generering og validering av koder • H 0(3) – Hovedgrunnen til bruk av kupongrabatter er prisdifferensiering • H 1(3) – Hovedgrunnen til bruk av kupongrabatter er reklame

Presentasjonsformat • 1. Her er våres initiale hypoteser • 2. Slik testet vi dem • 3. Dette lærte vi/endret vi • 4. Dette gjør vi videre • Hva trodde du? • Hva gjorde du? • Hva er avviket mellom hypotese og læring? • Hva er neste eksperiment – kan være forandret pga ny innsikt?