Prognoser.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Prissetting i norske bedrifter. Resultater fra en spørreundersøkelse
Advertisements

Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Ledelse av hoteller og hotellavdelinger
Regnskapsføring.
Mer informasjon om YS medlemsfordeler finner dere
Nordlandsbankens forventningsindikator for n æ ringslivet i Nordland 2009 Sp ø rreunders ø kelse gjennomf ø rt i november og desember 2008 blant 100 bedriftsledere.
Byggevareindustriens Forening Innenlandsk salgsstatistikk 2011 Byggevareindustriens salgsstatistikk for 2011 viser at det var en økning i omsetning for.
Stock Optimiser Beslutningsstøtteverktøy for optimalt reservedelslager
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Velkommen til Eurocamp i Frankrike •Motto for leiren er: ”Mer en vi kan drømme om” •Kan DU virkelig gå glipp av å være med på denne store RR festen???!!!!!!
Yield Management.
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
Regelmessighet (Repeterende aktivitet) Hvor finner jeg Regelmessighet?
Star Tour Ferievaner September 2009
Endring av valutakurs i PA og rebudsjettering av EU prosjekt
Lab–utkurv og Lab-innkurv Høyreklikk på post-ikonet og velg fra listen Lab-utkurv gir en samlet oversikt over avdelingens Planlagte rekvisisjoner Lab-innkurv.
Dato: EØS-utvidelsen – Tillatelser med formål arbeid Avdeling for faglig strategi og koordinering, Enheten for statistikk og analyse
Boligtorget erfaringer så langt. Ønsker om ny funksjonalitet Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Kapittel 12 – Noen begreper
2005 Målkart 2005 En veiledning. Klikk på mellomromstasten, piltast eller klikk på musen for å komme videre.
Presentasjon av konsept
Forventninger til økonomen
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Veileder til prosjektlederrapport Restbeløp Hva gjenstår av midler på de ulike inntekts- eller kostnadspostene i prosjektet? Kostnadsposter: Sort beløp.
22. November 2001 Budsjettseminar. 2 Kort innføring i regnskapsføring Kort innføring i budsjettering Gjennomgang av budsjettapplikasjonen Agenda.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
BRA Forretningsidé : “Utvikle, integrere og selge informasjonssystem for alle som eier, forvalter, drifter eller bruker eiendom.”
Regionanalysen basert på: NHOs Økonomibarometer (kvartalsvis) markedsutvikling, utsikter og sysselsettingsanslag Eksportutviklingen (månedlig) - Regionenes.
Innledning Denne presentasjonen inneholder relevante tall for bruk av tvang innen psykisk helsevern i Helse Sør- Øst både samlet og fra de enkelte helseforetak/sykehus.
Pensjon. Pensjonspremie Pensjonspremien føres i driftsregnskapet Beregnes i prosent av den enkeltes lønn %-satsen har gått gradvis ned siden
Milliardær med flaks Oppgave: 1.Beregn årlig realavkastning etter skatt regnet i prosent. 2.Bruk KVM til å tallfeste hvilken risiko investoren har tatt.
Kort om barometeret Et journalistisk bearbeidet produkt, laget av Kommunal Rapport Basis i offisielle tall levert av kommunene til staten Kostra, Utdanningsdirektoratet,
Beregningsmodell for hverdagsrehabilitering
Markedsføring.
NYTT RUNDSKRIV OM FRAVÆR!
Allmøte EFA 03. Mars 2016.
Driftskostnader - status og utvikling
Forretningsprosess Adminstrere MRP
Allmøte EFA 09. desember 2016.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Åsane
Styremøte Helse Nordmøre og Romsdal HF Onsdag 23. februar 2011
B – 2018 Pleie og omsorg Tjenesten omfatter:
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Ytrebygda
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Bergenhus
Fremtidig budsjettutvikling ved UiS
Verktøykassen.
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
Verktøykassen.
Landkreditt og avlingsskade 21.august
Pasientens legemiddelliste
Økonomisk stønad / brukeroversikter pr. utgangen av 1.tertial 2018
Pasientens legemiddelliste
Tittel for bedriftsmøte
Kapittel 2: Investeringsanalyse
Utskrift av presentasjonen:

Prognoser

Prognoser Ulike former for prognoser Prognoser for beleggsprosent Brukes til bemanning, innkjøp, forberedelser til driften Prognose for antall tilgjengelige rom Brukes for å forutsi hvor mange rom man kan selge på en gitt dato. Viktig for å få 100 % belegg

Hvordan få riktige prognoser? Bruker historiske data fra siste måned og samme periode tidligere år, men også annen informasjon som for eksempel: Kunnskap om markedet og området rundt Bestillingstendenser og når bestillingene kommer inn Spesielle hendelser som påvirker omsetningen Forhold hos konkurrentene Antallet reservasjoner som ligger inne, pluss no-show andelen

Hva skal vi ha prognoser på? Antall forventede ankomster på rom Antall forventede walk inns Antall forventede boende Antall forventede no shows Antall forventede tidlige avreiser Antall forventede utsjekk Antall forventede forlengede opphold

No show prosent Regnes ut slik: Antall no show Antall reservasjoner

Walk inn prosent Regnes ut slik: Antall walk inn Antall ankomster

Prosent forlengede opphold Regnes ut slik: Antall forlengede rom Forl. opphold % = -------------------------- Antall forventede utsjekk

Antall tidlige avreiser Regnes ut slik: Antall tidlige avreiser Tidlige avreiser % = ---------------------------- Antall forventede utsjekk

Prognoseformelen for rom tilgjengelig for salg Antall gjesterom totalt Rom i ustand Antall boende Antall reservasjoner + Antall reservasjoner x No show prosent + Antall tidlige avreiser Antall forlengede opphold ----------------------------------------- = Antall rom tilgjengelig for salg

Ulike prognoser i hotellet Månedsprognose for belegg Brukes av alle avdelinger for å riktig bemanning, riktig innkjøp, vurdering av salgsinnsats og prissetting.

Ulike prognoser i hotellet 10 dagers prognose Mer detaljert Daglig prognose på belegg i perioden Oversikt over grupper og store arrangementer Sammenlikning med virkelig periode i fjor og tidligere prognoser Brukes for å korrigere vaktlister, ta inn ekstrahjelp, planlegge driften

Ulike prognoser i hotellet Tre dagers prognose Oppdaterte tall – detaljert Brukes for å finjustere vaktlister og oppdatere salgsinformasjonen til booking og resepsjon